Olen natuke jõudnud asja sirvida ning praegune suhtumine on kõhklev. On nii asju mis tõesti on meeldivad ning võimalik ka et paremad lahendused, kuid samas on ka omajagu pettumusi. NIng noh, minumeelest on WoWi võrdlused õigustatud.
Multiclassing on tõsine pettumus, lubati kõike head ja toredat kokku, kuid nüüd... kuni class training fiidini on kõik tore, kuid sealt edasi on asi pigem vormis, et kuluta fiite selleks et vahetada välja oma klassi erinevaid võimeid teise klassi omade vastu (st võttad nt rangeri exploitse, wizardi spellide asemel). Saan aru sellest, et saad võtta teise klassi omadusi, kuid selleks veel hunnik fiite kulutada? Võibolla ma olen lihtsalt vinguv powergamer, aga lihtsalt see süsteem on halb. Algsed lubadused rääkisid ikka sellest kui hea asi olema saab ning kui hästi töötab, nüüdseks aga selgunu...
Ning lööjad ja at will asjad. Ausaltöeldes ei oska ma päris kindlat seisukohta võtta. Tunnistan et mulle kohutavalt meeldib ToB, kuid see et iga löök mida kombatis teed on mingi erivõte? Pigem eelistaks lihtsalt seda, et löögid on enamasti tavalised, lihtsalt on olemas vastavad võitlusasendid (ehk siis stance-id, mis antud süsteemis ka kenasti sees) ja lihtsalt need mõjutavad võitlus ja siis vahepeal kliivid või teed mingeid "virutan tüübi teise toa otsa" lööke. Samas on suht hea jkällegi et tüübile nii kilbi kui mõõgaga sisse sadamine on üheks rünnakuks kokku arvestatud, selle asemel et hakkad jälle vaatama, mis kramuse ruul see nüüd oligi.
Nö võimalus karakteri mitmekülgsemalt arendada on teisest küljest puudulik. Jah sa võid valida oma fiidid ja powerid, kuid oled ikka klammerdatud oma rolli poolt raiutud kindlate tegurite külge. St. on suht võimatuks muudetud dexi baasise või laskur-fighteri tegemine (ftr on nüüd puhtalt võll(lugege tankija) melees). Nii kahe relva käsitsemine kui ka asjade vibuga elimineerimine on muudetud suht puhtalt rangeri pärusmaaks. TWF on õigupoolest saanud asjaks mida suudabki ainult rajaleidja.
Rituaalide süsteem on õigupoolest meeldiv uuendus, kuigi see ilmselt jääb küsimärgiks kas kõik rituaalid peaksid olema ka saadaval kõigile, kel vastav skill, tase ja komponendid olemas. Kuid see on juba majareeglite küsimus. Samas siiski mõni rituaal omab teatavat võrdlust... linked portal=town portal. Lisaks on ka tunne, et mitmed nüüdsed rituaalid või lihtsalt välja jäänud(noncombat/nonadventure) asjad oleksid võinud säilida erinevatele klassidele ka muul kujul.
Skillisüsteemi vastu polegi nagu midagi, suht asjalik iseenesest.
Rassidest ja klassidest rääkides. Tunnistan, nagu juba varemgi, ma ei hakka halama, et appi, gnoomi pole, poolorki pole või et tõprad, nad jätsid sortsu välja. See, et pool tosinat klassi on puudu kuni nad uuel (ja uhkemal?) kujul valmis vorbitakse, poole minu jaoks probleem. Nagu ka tiefling baasrassina pole, kuigi dragonborni kallal jään ilmselt vinguma veel pikemaks ajaks
Gnoom pealegi kenasti monstroosas olemas. Aga samas jääb küsitavaks kas rassid omavahel nii balansis on. Esmapilgul paistavad osad tgevamas ja osad nõrgemad, aga võimalik et see võrdsus on ka sügavama analüüsimise teema.
Klasside kallal sai muidugi juba natuke vingutud, kuid muidu on nad omades piirides suht okeid. Paladin ehk võiks olla rohkem võitluskunsti ja vähem palveid, kuid eks ole need tal nüüd suht kokku põimitud. Warlock meeldib oma olemuselt (meeldis juba tema 3.5 variant), wizardile on spellbook ka alles jäetud jne. Paragon pathide vastu pole ka midagi, toimivad nö klassi spetsialiseerumuse või kindla temaatika pole suundumisena, olles tõusnuna prežtiisklasside asemele. Ainuke probleem on see, et kohati pole suutnud WoTC neile mõistlikke nimesid välja mõelda, aga see on ilmselgelt väike mure.
Hetkel pool sessisegase peaga rohkem kommenteerida ei suuda, osa sellest infost oli asualtöeldes juba varem teada. Igastahes ei taha praegu kommentaaridega väga kaugele ka minna, tahaks enne ikkagi asja järgi proovida kui saab mõne lõppsõna öelda.