Natukene muljekilde peale mõne 4th Ed. mängu juhtimist. Keskendun mehaanilistele aspektidele - ehk siis lahingutele. Rolli mängimisele pole suurt mõtet sellises muljeartiklis keskenduda, kuna see sõltub pigem mängijaist, mitte süsteemist. Ütlen lihtsalt nii palju, et mingit vahet selle koha pealt ei tundnud.
Igatahes siis:
* Munchkinismist on asjad kaugel. Lahingud kestavad mitmeid-mitmeid rounde, ja juba täpselt levelile vastav encounter võib mängijate elu kole kibedaks teha.
* Raamatus antud stattide array'd töötavad. Kasutage neid. Tõsi - sa ei saa olla Mr. Ultra-Fantabulous, aga keegi ei saa ka endale Mr. Gimpy't.
* Mängijate jaoks on ka muud rassid peale inimese mängitavaks muutunud.
* HP'd kõiguvad lahingu jooksul päris ägeda amplituudiga. Warlord grupis on hea, Cleric samuti.
* Minionid võivad tunduda pisikeste ja mõttetutena, kuid mängijad kes neid ignoreerivad teevad endale karuteene.
* Mida suurem ja parem battlemap teil on, seda ägedam. KASUTAGE maastikku, takistusi jms. - see annab väga palju juurde. Ise soetasin A1 mõõdus 5cm ruuduga tahvlikaustiku - sinna visandad kiirelt maastiku/koridorid/ruumid/misiganes, asetad osalised peale ning saab päris mõnus. Palun ärge pidage lahinguid, kus on rohkem kui üks vastane, ilma battlemapita.
* Grupi koostöö lahingus on olulisem kui kunagi varem. Halb taktika või halb taktikaline olukord annab ka reaalselt halbu tulemusi.
* Soovitan kasutada Power Card'e - see muudab lahingu käigu kiiremaks. (
http://thegamerdome.com/power-cards-cha ... d-dragons/ )
* Liikumisvõime ja -kiirus on ülitähtsad.
* Initsiatiivi võitmine, eriti kui seda teeb pundi Controller, võib grupi elu palju lihtsamaks teha.
* Mängijatele tasub selgitada, et kui nende grupi koosseis ei kata ära nelja põhirolli, peavad nad valmis olema päris põnevateks lahinguteks. Kõige rohkem teeb haiget Leaderi puudumine. Hädavajalikkuselt järgmine on Defender.
----------------------------
Lahingute ettevalmistamine on mehaanilise poole pealt tunduvalt lihtsam. Võtad mängijate arvule ja levelile vastava XP'i eelarve ning täidad selle kokkusobivate elukatega. Töötab. Küll aga tasub nüüd tunduvalt rohkem nuputada, millised vaindlased hästi koos võiksid töötada ning milline on nende lahingutaktika.
Mängijad, kes hindasid 3.5s võimalust ehitada tõeliselt Uberpowered charactere ja ootavad seda ka neljandast - pettuvad. Kui 3.5 puhul võis optimeerimine su väge kasvatada sadades ja tuhandetes protsentides, siis 4.0 puhul hindan ma selle efektiivsust umbes 20% peale. Ehk siis nii palju võimsam oled sa lihtsalt kokkuvisatud tegelasest.
Kui teie punt eelistab mänge, kus lahinguid pea üldse ei peeta, ei pruugi 4th Ed teile meeldida ega sobida.
Kui teile põhimõtteliselt ei meeldi muudatused, on väga tõenäoline, et 4th Ed. teile ei meeldi.
Aitab kah.
What doesn't kill us, makes us stronger.