Tead Udutont, no offence aga ma ei ole tükk aega millegi suhtes niivõrd suurte eelarvamustega inimesega suhelnud, ilmselgelt isegi rohkematega kui sa seda ise tunnistad. Saan rahu, et sul on omad arvamused ja põhjused miks sulle uue editsiooni meeldimine või sellest millegi lootmine võimatud on, kuid enamus sinu jutust näib olevat lihtsalt puhtsast küünilisusest ning pimedast vihast kantud olevat. Saan aru miks üks mu tuttav siin teemas toimuvat vestlust mõttetuks nimetas. Võibolla ma eksin, aga su senised postitused ei ole jätnud muule väga palju võimalusi.
Ma ei taha seda teemat edasi torkida, kuid on paar asja mida tahaks veel välja öelda., ükskõik kui vähe head või halba nad reaalselt teevad.
----
Oskustest: treenitud olemine ei anna advantage, vaid võimaluse oskusetäirngut või -mõjutajat kasutada. Võibolla jättis minu tekst vale mulje asjast, aga treenitud tegelase eelis tähendab seda et ta on lihtsalt võimaline saama paremaid tulemusi, mitte et tal oleks reegliline advantage. Näide mille mina tõin oli võrdlus oskusega tegelane ja oskuse, ning viimane isegi adv. abil mitte suutmas lahti muukida lukke mis jäävad väljaspoole tema maksimaalse veeretuse piire, ütlemaks et võimalus teha asju ability rolli pealt ei kuuda kedagi kohe automaatselt meistervargaks.
Hetkel ei paista seda otse välja kirjutatud olevat, kuid praegune reeglistik on ka kinda alfa/beeta ehk saab see hiljem välja kirjutatud. Kui vaadata DM Guidelinesist osa kus räägitakse olukordadest kus nõuda checki ja kus mitte, võib välja lugeda et GM võib anda ekvilendi kui tegelasel on piisavalt statti, skilli ja aega rahulikult mässata. Samamoodi on tegelikult take 20-st juttu tehtud, stiilis et reeglina kui tegelane püüab 20 korda järjest siis võib ta õnnestuda asjades, mis talle esimese korraga näkku ei lenda. Ehk enamvähem nagu see 3.x-s töötas. Nesit asjadest on rohkem juttu DM Guidelines all.
---
[url]Ehk las ma tõlgin: me panime kirja asjad, mida te tõenäoliselt tahaksite, et me teeksime, aga meil ei ole kavatsustki neid päriselt teha. Me kirjutama mõned üldised ebamäärased reeglid ja lisame lõppu lause, et DM mõelgu edasi, sest ega te ju muidu selle peale ei tuleks, et DM võib mängureegleid vastavalt mänguvajadustele muuta[/url]
Ning kas see on tõesti nii halb, et mängujuhtidele antakse ilusasti kätte olemasolevad juhised ja tööriistad kätte erinevate muudatuste tegemiseks või mängu stiilile kohandamiseks. Ma näen seda et sellist asja pigem julgustusena, et Demmile tuletatakse meelde et at võib asju muuta. Kas mitte 2e polnud sellist julgustamist täis? Mõni mängujuht ehk lihtsalt ei julge reeglitega nusserdada, mõned teised lihstalt võtavad automaatselt et peaks ikka püüdma reeglitest kinni pidada, ja mitte väga muudatusi tegema või lihtsalt pole nad piisavalt osavad et teha häid hausruule. Mida on halba uue asja tegemises vanade vigade parandamiseks. kas mitte vana mitte hästi töötava asja uue paremini töötavamaga pole mitte näide progressist.
Lõpptulemusena hetkene playtest on poisike milles on mõned lootuskillud, tulevik koos tulevaste playtestidega näitab kuhu suunda asjad edasi liiguvad. Ma ei näe võimatuna et suur hulk lubadustest ära täidetakse, võibolla ma eksin, seda näitab aeg. Developeritel on olnud prohmakaid, WoTC pole just oma tegutsemistelt üks parimaid, aga mitte miski ei ütle veel seda et nad ei suuda ennast kokku võtta ning midagi head teha. Ma jään huviga jälgima, testima ning oma sõna kaasa ütlema. Kui pallju viimasest kasu on, seda näitab aeg, kuid WoTC on täitnud oma lubadust selles osas et inimeste arvamusi võetakse kuulda.