D&D on abstraktne mäng. Loomulik, et kui hakata otsima, siis leiab kuhjaga reegleid, mis tervet mõistust kuidagi ei toeta. Mõne asjaga, nagu AC või HP, on jõudnud ära harjuda, mõni tabab siiski täieliku üllatusena. Minu viimane 'leid' puudutab ranged combatit. Ilmselt LARPi mõjude tõttu on viimasel ajal tulnud persoonina lasta laatadel kilpide pihta. 30 jala pealt medium kilbist möödalaskmine on neis võistlustes olnud suht tavaline nähtus (äärmine ring on nt pandud AC 15, järgmine 18 ja viimane 20). Huvi pärast uurisin palju D&D järgi tegelikult tuleks veeretada, et pihta saada. Tuleb välja et:
Medium liikumatu asja AC on 5 (10- max dex penalt ehk 5)
Kilbi keskosa (bullseye) on nii suur kui joonistada. Oletagem, et umbes peopesa või veidi väiksem. See olekd D&D terminites Diminutive ehk + 4 AC'le.
Full-round actionina sihtides saab lasule juurde +5
3.5. järgi on inanimate object'idel veel täiendav AC penalt -2
Ehk siis kokku 4 (3.5. järgi ainult 2)
See tähendab, et suvaline 1 leveli commoner, kes on oma simple weapon prof kulutanud crossule laseb 30 jala pealt pea alati kilbi keskele. 300 jala ehk ligikaudu 90m pealt laseb (range penalt -6) talumees peopesa suurusesse märklauda iga teise lasu.
Ja siin teile algaja Wilhem Tell:
1 leveli human fighter
Dex 18
Feats: Point-black shot, Far shot, Weapon Focus Heavy Crossbow
Ranged attack heavy crossbow: 1 (base) +1 (focus) +4 (dex) = +6
Lastes max kaugusele (10x range increment) on attackile -18. Far shotiga on see heavy crossbow puhul 1 800 jalga ehk ligikaudu 550m. Sellelt distantsilt laseb Tell 3.0. järgi õunale pihta ligikaudu iga neljanda lasu ja 3.5. järgi iga kolmanda lasu.
P.S. Kui midagi välja jätsin või valesti kokku arvutasin, andke teada.