Leht 1 koguhulgast 9
5e
Postitatud:
21:14 20. Sept 2011
Postitas Irve
Niih. Wizards värbas Monte Cooki:
http://wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20110920Mis tähendab, et 5e on tulemas. Judisen elevusest. Või midagi.
I've spent the past several months talking about D&D's past and how that relates to its future. It's now time to focus much more on the future of the game. Monte has an unmatched design pedigree in the RPG field, and for that reason we've brought him on board to work with R&D in making D&D the greatest RPG the world has seen. Over the next few weeks, Monte will use this column to share his thoughts about the game. As we look to chart D&D's future course, this column will continue to be a place where we share our ideas and listen to yours, and we hope you'll keep reading, discussing the contents, and sharing your feedback and thoughts with us and the larger D&D community. That's what makes Legends & Lore a conversation that we can all participate in.
Re: 5e
Postitatud:
10:46 21. Sept 2011
Postitas mart
1e - 1977
2e - 1989
3e - 2000
3.5e - 2003
4e - 2008
Kui oleks 5e, siis oleks väga nobe tulemine.
Monte kaasamine on muidugi tore, ta on d&d-le palju head teinud.
Re: 5e
Postitatud:
13:12 21. Sept 2011
Postitas Irve
Ilmselt on Wizards aru saanud, et kui kogukonna poolehoidu ei saa, lähevadki päriselt Pathfinderit ostma ja ei salli sind ja su müüginumbrid kukuvad ära.
Re: 5e
Postitatud:
13:43 21. Sept 2011
Postitas Ghostwizard
See on ise küsimus muidugi kui kaua läheb selleni et 5e välja tuleks. 3,5 lõpuaegadel kasutasid nad erinevaid selle lisaraamatuid selleks, et testida oma mõtteid (nt. reserve-fiidid complete mages ja Tome of Battle). Nii et jah kui 5e siis arvatavasti kuuleb sellest ehk ainult paari aasta pärast.
Cook annab vähemasti lootust et nad ei tee midagi 4e-st hullemat. Kuigi samas, kunagi ei tea. Mõnes mõttes tundubki paremana kui neljas selliseks lühikeseks vaheepisoodiks jääb ja midgai mõistlikumat selle asemele tehakse. Aga siinkohal räägib muidugi mu enda pettumus 4e suhtes (vahemärkusena tahaks kommenteerida et kipun võrdlema neljandat Windows Vistaga, mis ausaltöeldes nii kohatu võrdlusena ei tundugi).
Pean muidugi Irve kommentaariga nõustuma, et Wizardsit paneb tõenäoliselt Pathfinderi edukus muretsema, eriti veel arvestades internetiavarustest aegajalt läbi kumavat kommentaari et PF on see mis 4e oleks pidanud olema. Liites otsa valdava rahulolematuse viimasega, siis ei ole selels "kiirustamises" midagi üllatvat.
Ei saa öelda et mul oleks mingisugust konkreetset soovinimekirja. Esimene muudatus ehk mida sooviks näha oleks ehk see et klassidel oleks taas mingisugune suurem erinevus ja et oleks rohkem optsioone klasside enda all neid erinevaks ehitada, 4e surus pea iga asja mingisse väga konkreetsesse rolli (pole uuemate raamatutega tutvunud nii et kui keegi soovib mind teha), st. 3,5 fighteri võis ikka arendada väga erinevatesse suundadesse, mis jäid küll kõik seotuks eri relvarühmade efektiivse kasutamisega, kuid samas ei olnud sa mõeldud olema ainult tank. Need oleks võibolla esimesed ja peamised asjad, töötav multiklassimine ka ehk (mitte see naljanumber mis neljandas oli). Okei... see nimekiri ilmselt läheks liiga pikaks.
Misajaks siis ma seda oletaksin... arvan et 2012 teisel poolel ehk hakatakse sellest ka selles vormis juttu tegema, et teeme nüüd viiendat. Samas kes teab kui tehakse asja kiiremas tempos ehk isegi on arvata et 2013 kevadel näeb asi ilmavalgust.
Re: 5e
Postitatud:
16:30 21. Sept 2011
Postitas mart
5e on väga keeruline ülesanne. See peab olema põnevam, huvitavam ja toimivam mitte ainult 4e-st vaid ka Pathfinderist. Kui 2e vajas ravi ja 3e oli suur samm paremuse poole, siis Pathfinder eriti ravi ei vaja. 5e-s peab olema midagi väga geniaalset, et konkurentsi välja kannatada. Loodame, et see geniaalsus siis tuleb
3e tulekuga ei tulnud mitte ainult värske mängumehhaanika vaid kaasnesid uued tuuled ja mitmed väga kaasakiskuvad uued plaanid. Meenub näiteks Herberti Dune-il põhinev d20 mäng, mis jäi paraku ära. Näiteks Call of Cthulhu, autoriks ... Monte Cook
Olid ka Wheel of Time, Star Wars ning OGL-i kraami tohutus koguses. Muudatus oli põhimõtteline, süsteem avas ükse oluliselt avaramasse maailmasse.
Mina ootaks 5e-lt midagi sarnast -- huvitavamat mängu.
Re: 5e
Postitatud:
20:13 21. Sept 2011
Postitas Irve
Ilmselt tahavad nad ka mingit tellimuspõhist netiteenust üles panna. Umbes et rollilehetegijad tasuliselt netis ja/või lahendus kinnikeeratud e-raamatuna.
Re: 5e
Postitatud:
20:49 21. Sept 2011
Postitas Lord Sauron
Ma küll tunnistan, et pole 4e-d põhjalikult mänginud, kuid nüüd, olles PFi ka praktikas ära proovinud - ma ei mõista üldse, mis osas PF on see, mis 4e oleks pidanud olema. 4e võttis kätte ning balansseeris klassid ning muutis mängu tiimitöö põhiseks. Jah, anti teed arvutimängulisusele, kuid oleme ausad, seda oli ka 3.5 juba väga tugevalt. Elik 4e kaotas ära 3.5 suurima probleemi - klasside täieliku ebavõrdsuse. Mis on midagi, mida PF pole teinud. Tore fighteril on nüüd veel rohkem feate, millega mitte midagi kasulikku teha. Ja võlur lõpetab ikkagi kõik kokkupõrked (olgu lahingulised või mitte) ühe-kahe loitsuga, ilma ülejäänud tiimi abi vajamata.
Sealjuures mainin, et mulle meeldib siiski kõvasti 3.5 rohkem, kui 4e, kuid just valikuvõimaluste pärast. Reegelduste poolelt on 4e hea. Aga ilmselgelt peab 5e siis minema mingit muud rada - tasakaalustatud reeglid ei ole inimestele nii olulised.
Re: 5e
Postitatud:
22:54 21. Sept 2011
Postitas glikorgo
Mulle 4e üldse ei meeldi. Kõik oli nii pahupidi pööratud 3.5 võrreldes ja jäin 3.5 pooldama. Olen ka pathfinderit mänginud ja mulle meeldib väga see, et half elf on tehtud mängitavaks rassiks seal ja palju muudki. 5e peaks olema samm tagasi 3.5 juurde ja siis teises suunas samm edasi. Loodetavasti tuleb ikka midagi head.
Re: 5e
Postitatud:
15:25 22. Sept 2011
Postitas Jux
Nagu olen ennemgi maininud siis 4e on minu dnd ja eelistan seda 3.5-le. Mida aga 4e puhul tuleb tõdeda on see, et tegemist on ikka küllaltki keerulise süsteemiga. Pane sinna alla kõik lisaraamatud + compaign settingu erireeglid ja tulemuseks on paras ports peavalu.
Osad arvajad internetis spekuleerivad, et tulevased rollimängud (seega ka järgmine dnd) liiguvad hoopis tagasi juurte juurde, st. rohkem "rules light" süsteem ja rohkem atmosfääri. Võiks ju tähendada ka vähem peavalu
.
2009 lasti uues kuues välja UK klassika "Dragon Warriors". Olles lugenud selle mängu reeglite , olin ma väga ülllatunud kui lahe see on. Selle mängu reklaamiks soovitan ka seda lugeda.
Teine innovaatiline rpg on HeroQuest (2. ed), mis on siis jutustava mängumehhaanikaga. Pole täpsemalt uurinud, kuid tundub põnev.
Nii et rpg-des on suunamuutused täitsa märgata. Kuidas aga selline asi võiks wizardsile pideva rahavoo tekitada, seda ma küll ei oska öelda.
Re: 5e
Postitatud:
12:55 26. Sept 2011
Postitas mart
Re: 5e
Postitatud:
12:42 28. Sept 2011
Postitas mart
Nüüd võib öelda, et lõhnab üsna korralikult uue versiooni järgi
Monte Cooki uus artikkel -- rohkem juttu ja tegevust, vähem veeretusi.
http://www.wizards.com/dnd/article.aspx ... 2F20110927
Re: 5e
Postitatud:
15:13 29. Sept 2011
Postitas Udutont
Re: 5e
Postitatud:
12:11 3. Okt 2011
Postitas mart
Selles, mida Sina kirjeldad polegi midagi uut. Tolles artiklis oli uuem see, et kui DM peab kontrollima mängija oskust "salaja", siis puudub suur mõte täringuid keerutada ja see, et kui mängija suhtub keskkonda rollimänguliselt, siis anda talle boonust oma oskuste kasutamisel.
Re: 5e
Postitatud:
13:22 3. Okt 2011
Postitas Udutont
Re: 5e
Postitatud:
16:20 3. Okt 2011
Postitas mart