Mina olen sirvinud Complete klassiraamatuid (Warrior, Arcane, Divine). Tulemas oli vist ka Adventurer, selle kohta ei tea.
Põhimõtteliselt oli võetud kokku hunnik kraami (vanad klassiraamatud ja oriental) lisatud uusi ideid ja lükatud 3.5 peale. Lisaks prestiižidele ka paar uut põhiklassi. Omamoodi värskendus klassipõhisele süsteemile, kuigi nagu enamiku selliste raamatutega jäi lappamisega vaid 1-2 normaalset asja silma.
Hea mulje jättis klass nimega Warlock, millel oli uudne kontseptsioon: muutud vaikselt deemonilaadseks. Oskad väga vähe nõidusi, aga need kõik on at will. Põnev iseenesest.
Maagilise nänni osa jätsin rõõmsalt vahele.
Lõpupoole oli veel natuke ideid, kuidas oma tegelast "tavalisest" erinevamaks teha. Näiteks süsteem võluri loitsuraamatu kehale tätoveerimiseks jne.
Ei oskagi öelda, kumb süsteem organiseerimiseks parem on, kas vana spetsiifika, või uus üldistus... Vahe lihtsalt selles, et vanad pakkusid variante, kuidas olemasolevaid põhiklasse paremini seda tegema panna, mida sina soovid. Uus aga pakub alternatiivklasse. Viimastega käivad kaasa aga ka uued loitsud ja nende nimekirjad, mis on teatavasti ilge valu-tagumikus endale selgeks teha. Mistõttu minu meelest oli kogu kupatuse põhväärtus neis klassides, millega sai tutvuda paaril lehel, mitte paarikümnel (maagiata ja põhiraamatust tuntud maagiaga tegelevad).
Aga eks ma olen laisk kah.