Postitas p3c 15:59 16. Dets 2002
olen mänginud erinevate süsteemidega mänge. nagu näiteks:
AD&D ehk 2e
D&D ehk 3e
Star Wars (mitte see d20 süsteem vaid originaal d6 süsteem)
World of Darkness (d10 süsteem)
mitmete mitmete aastate pikkuse kogemuse järel ütlen, et kõige paindlikum süsteem on Star Warsi (see d6) süsteem. lühidalt kirjeldades käib asi nii: lasen blasterist tüüpi ehk viskan pihtaviske, mis on minu blaster skill (näiteks 5d6) ja saan mingi tulemuse), tüüp üritab näiteks põigelda ehk viskab oma põiklemist, mis on dodge skill (näiteks 4d6)ja saab tulemuse. kui minu viske summa on suurem kui tema oma, siis ma saan talle pihta. edasi teen oma relva stati järgi dämmi (näiteks heavy blaster pistol teeb 5d6 dämmi) ja saan mingi tulemuse. vastane viskab oma soaki, (mis on chari STRd6) ning saab mingi tulemuse. kui minu relva dämmi vise on suurem kui tema soaki vise, siis vaadatakse tabelist järgi, kas tüüp saab kriimustuse, kergema vigastuse, raskema vigastuse jne. iga vigastuse aste annab tegelase edasistele tegevustele penalty. HPsid ei ole! on nn. Health Levelid, mida on kindel arv ja neid juurde ei saa. Armorite idee on lahendatud niimoodi, et armor annab mingi hulga täringuid soak viskele juurde. näiteks blast vest annab 1 täringu füüsilise dammi soakimiseks juurde.
väga lihtne süsteem ja kõik probleemid saab taandada viskele ja vastuviskele.
sellest hoolimata mängin kõige rohkem 2e-d.
et asi offtopic ei oleks, siis üks homerule 2e puhul, mis meelde tuleb on pareerimine. nimelt phb ja combat & tactics pakub välja väga nõmedad lahendused. meie mängudes töötab asi järgmiselt:
ogre löögi pareerimiseks teeb fighter oma relvaga pihtalöögi ning ta peab "beatima" ogre THAC0t. näiteks kui ogre THAC0 on 14 (arvestades kõiki plusse, miinuseid), siis fighter peab beatima AC 14-10= 4. loomulikult kehtib ka common sense, et daggeriga twohanderit ikka ei pareeri.
noh, primitiiv, tulid leiba varastama vä?