Postitas higgins 13:26 11. Juul 2005
Üldiselt oli vist nii, et on nelja tüüpi mürke: sissehingatavad, sissesöödavad, haavale mõjuvad ja kontaktmürgid . Sissehingatavate vastu üleb reegeldus minu meelest, et hinge kinnihoidmine ei aita (ilmselt peetakse üllatusfaktorit silmas ja pealegi on D&D's võimalik väga lühikese hingetõmbamisajaga väga kaua hinge kinni hoida).
Mürkide kohaleviimise võimalustest ma siin latrama ei hakka, kuna võimalusi on lihtsalt liiga palju ja kõik võimalikud pihtasaamismehaanikad on raamatus väga põhjalikult ära seletatud.
Kui aga mürk sind mõjutab, siis pead kohe viskama Forti, mingi DC vastu, mis raamatus üldiselt üle 20 ei ole, kuid keegi ei keela sul eriti julma mürki välja mõelda ning DC 25-30 panna. Siis kui tegelane ära ei viska, juhtub midagi... mis tavaliselt avaldub selles, et kas ta kaotab teadvuse või kaotab natuke statte, või siis mõlemat korraga. St, võetakse mingi pisike täring.. tavaliselt 1d3, 1d4 või 1d6, eiriti kurjadel juhtudel ka 2d6... Ühes kohas olen ka lausa 3d6 näinud, mis on ilmselt mõistlik maksimum. Igatahes olenemata sellest kas mängija on pilditu või mitte, viskas Fordi ära või ei, tuleb minuti pärast uus Fort visata, tavaliselt on teise staadiumi efekt sama, kuid ei pruugi. Gaasikambri puhul oleks vist jah loogiline, et iga raund tuleb esimese staadiumi vastu visata ja siis kui sealt pääsetud siis minuti pärast üks veel.
Kui vigastatav statt jõaub nulli, siis on tulemused teada:
Str või Dex 0 = halvatus
Con 0 = surm
Int, Wis või Cha 0 = teadvusetus
Kaotatud satipunnid on inglise keeli Temporary Ability Damage ja need taastuvad üks punn päevas või siis saab neid mingite loitsudega kiiremini taastada.
Eriti julmadel mürkidel on veel kolmas staadium ka, ning kui väga kuri olla, siis võib mõni statipunn ka igaveseks kaduda (mingi level 4 preestriloitsuga sai küll taastada vist). Ja noh, siis on veel spetsiifilisi mürke, kus esimene staadium hakkab toimima alles tunni pärast ja kus esimene ja teine (ning võibolla isegi kolmas) staadium toimuvad ühe raundi sees (igaühe jaoks eraldi seiv) jne.
Üldiselt kui d20 süsteem ja mürgid huvitavad, siis soovitan endale hankida sellise raamatu nagu , mis sisaldab lisaks muule ka erinevate mürkide valmistamisõpetusi ja tabeleid kus on eraldi "päris mürgid" ja "fäntäsi mürgid", mis mulle eriti meeldis.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl