Milliste oskuste kasutamisel saab võtta 20?
Postitatud: 21:18 30. Mär 2003
See on üsna vastuoluline teema. (Üsna alguses, kui 3ed reeglid olid ainult paar kuud olnud kättesaadavad, vastasid Wizardid FAQ'is, et 20 saab võtta pea iga oskuse puhul. Hiljem see vastus haihtus vaikselt . )
Niisiis, milliste oskuste kasutamisel saab 20 võtta? Kõigepealt mõned üldised tingimused: (kuna olen laisk ja võin eksida tõlkes, siis on järgnev inglishis)
Plenty of time (generally at least 2 minutes) (PHB 61)
No penalties for failure [eriti vastuoluline] (PHB 61)
Can be retried (PHB 61)
In general, you cannot take 20 on any check that is resolved with an opposed roll (FAQ)
Eeleneva ja DC'de põhjal tundub, et 20 saab võtta järgmiste oskuste kasutamisel:
Escape Artist --- v.a. grapplest pääsemiseks või juhul kui tegevus on muul viisil 'actively opposed'.
Gather Information --- veidi kahtlane kas ikka saab, sest sama küsimuse esitamine võib teatud info puhul tähelepanu äratada. Igal juhul tähendaks 20ne võtmine vähemalt 20 õhtut kõrtsides jms ringi kondamist ja paarikümnest kuldrahast loobumist.
Handle Animal --- v.a. training and rearing.
Heal --- üldiselt jah, aga tüüpsituatsioonis, nagu haavadesse surev või mürgitatud kaaslane, ei ole lihtsalt 2 minutit aega.
Jump --- enamasti mitte. Saab kui nt kääbikust pikanäpumees üritab kätte saada eriti mahlakat õuna sooritades hüppeid pehmel aiamurul.
Open Lock --- no comments
Scry --- kahtlane, sest see on suunatud kellegi vastu. Samuti viitavad 20 võtmise võimatusele suht madalad DC'd.
Search --- no comments
Spellcraft --- detect magicuga aurade kindlaks tegemine. (Muidugi ei pruugi aega jätkuda, loitsu kestvus on kuni 1 min per level) Võib-olla ka võõrast loitsuraamatust loitsu ettevalmistamine ja kirjutatud loitsu mõistmine (decipher a written spell). Viimaseid kahte saab proovida kord päevas. Seega 20 päeva.
Use Magci Device --- võib-olla ainult kirjutatud loitsu mõistmine. Saab proovida kord päevas. Seega 20 päeva. (Kuigi skilli kirjelduse lõpus väidetakse, et isegi 10 võtta ei saa. Oletan, et see käib siiski kõigi muude selle oskuse kasutuste kohta.)
Use Rope --- natuke kahtlane. Esiteks, kas kellegi kinni sidumine ja tolle escape artist on opposed roll? Minu arvates mitte, kui just seotav vastu ei punni, sest aega on maa ja ilm ja escape artist laseb 20 võtta. Teiseks, köie abil tihti ronitakse. Kas saab öelda, et on 'penalty for failure', sest kehv sõlm võib ronimisel alt vedada? Vist ikka ei saa, kuigi ma pole kindel.
Nagu näha praktiliselt polegi selliseid skille, kus saab 20ne võtta. Kui jätta kõrvale need, mida saab kasutada kord päevas, need, mida enamasti oluliselt piirab loitsu kasutusaeg ja need millel enamustel juhtudel on 'penalty for failure', siis jäävad tingimusteta alles ainult: open lock, search ja võib-olla ka use rope. Teatud juhtudel saab 20ne võtta ka: Handle Animal ja Escape Artist. Lisaks veel pudi padi, mis tüüpilisi olusid arvestades eriti arvesse ei tule (nt Heal ja Jump).
P.S. Neverwinter Nights lasi võtta 20 ka Disable Device puhul. Ei ole nõus. (Nojah NWN erineb detailides nagunii 3ed'st kõvasti.)
Arvamused, täiendused, parandused?
Niisiis, milliste oskuste kasutamisel saab 20 võtta? Kõigepealt mõned üldised tingimused: (kuna olen laisk ja võin eksida tõlkes, siis on järgnev inglishis)
Plenty of time (generally at least 2 minutes) (PHB 61)
No penalties for failure [eriti vastuoluline] (PHB 61)
Can be retried (PHB 61)
In general, you cannot take 20 on any check that is resolved with an opposed roll (FAQ)
Eeleneva ja DC'de põhjal tundub, et 20 saab võtta järgmiste oskuste kasutamisel:
Escape Artist --- v.a. grapplest pääsemiseks või juhul kui tegevus on muul viisil 'actively opposed'.
Gather Information --- veidi kahtlane kas ikka saab, sest sama küsimuse esitamine võib teatud info puhul tähelepanu äratada. Igal juhul tähendaks 20ne võtmine vähemalt 20 õhtut kõrtsides jms ringi kondamist ja paarikümnest kuldrahast loobumist.
Handle Animal --- v.a. training and rearing.
Heal --- üldiselt jah, aga tüüpsituatsioonis, nagu haavadesse surev või mürgitatud kaaslane, ei ole lihtsalt 2 minutit aega.
Jump --- enamasti mitte. Saab kui nt kääbikust pikanäpumees üritab kätte saada eriti mahlakat õuna sooritades hüppeid pehmel aiamurul.
Open Lock --- no comments
Scry --- kahtlane, sest see on suunatud kellegi vastu. Samuti viitavad 20 võtmise võimatusele suht madalad DC'd.
Search --- no comments
Spellcraft --- detect magicuga aurade kindlaks tegemine. (Muidugi ei pruugi aega jätkuda, loitsu kestvus on kuni 1 min per level) Võib-olla ka võõrast loitsuraamatust loitsu ettevalmistamine ja kirjutatud loitsu mõistmine (decipher a written spell). Viimaseid kahte saab proovida kord päevas. Seega 20 päeva.
Use Magci Device --- võib-olla ainult kirjutatud loitsu mõistmine. Saab proovida kord päevas. Seega 20 päeva. (Kuigi skilli kirjelduse lõpus väidetakse, et isegi 10 võtta ei saa. Oletan, et see käib siiski kõigi muude selle oskuse kasutuste kohta.)
Use Rope --- natuke kahtlane. Esiteks, kas kellegi kinni sidumine ja tolle escape artist on opposed roll? Minu arvates mitte, kui just seotav vastu ei punni, sest aega on maa ja ilm ja escape artist laseb 20 võtta. Teiseks, köie abil tihti ronitakse. Kas saab öelda, et on 'penalty for failure', sest kehv sõlm võib ronimisel alt vedada? Vist ikka ei saa, kuigi ma pole kindel.
Nagu näha praktiliselt polegi selliseid skille, kus saab 20ne võtta. Kui jätta kõrvale need, mida saab kasutada kord päevas, need, mida enamasti oluliselt piirab loitsu kasutusaeg ja need millel enamustel juhtudel on 'penalty for failure', siis jäävad tingimusteta alles ainult: open lock, search ja võib-olla ka use rope. Teatud juhtudel saab 20ne võtta ka: Handle Animal ja Escape Artist. Lisaks veel pudi padi, mis tüüpilisi olusid arvestades eriti arvesse ei tule (nt Heal ja Jump).
P.S. Neverwinter Nights lasi võtta 20 ka Disable Device puhul. Ei ole nõus. (Nojah NWN erineb detailides nagunii 3ed'st kõvasti.)
Arvamused, täiendused, parandused?