Kõigepealt tervist Dragon.ee rahvale. Olen pikka aega veetnud ilma rollimängudega suuremalt tegelemata, kuid nüüd umbes kuu aega tagasi tuli jälle kihelus peale ja otsustasin ette võtta mängujuhi raske tee -- enne seda olin küll mänginud aastaid, kuid mängujuhtimisega pole pea et üldse kokku puutunud. Mängujuhiks sellepärast, et tahan oma lähedasele sõpraderingile drägoni-ilma tutvustada -- nad kõik on fantaasiamaailmaga suhteliselt palju kokkupuutes, kuid täringu-paberi-laua rollimängudest on nad eemale jäänud.
Kuna olen 80% mänginud nüüdseks juba vana Advanced Dungeons & Dragonsi 2. editioni maailmas, siis tunnen seda ilmselt paremini teistest ja pealegi olid mul raamatud tutvusringkonnast võtta. 3ed ei sümpatiseerinud eriti -- peab kunagi uuesti üle uurima...
Asja juurde. Küsimus tekkis rasside juures -- päkkar ja kääbik saavad sellise erioskuse: "Detect grade or slope in passage" -- otse tõlkes sain midagi sellist "Tunneta tõusu või kallakut vahekäigus", kuid see tundub niivõrd triviaalse oskusena, et tekib küsimus, milleks selline oskus. Iga olend peaks ju aru saama, kas käik langeb või mitte? Või on tegemist pikaajalisemate languste ja tõusudega, mis võivad pikema maa-all viibimise juures tähtsaks osutuda, kuid ilma sisetundeta seda ei tunneta?
Teine küsimus oleks salauste kohta -- Ma ei leidnud ei DMGst, ammugi PHBst, märkust selle kohta, mis moodi oleks kõige ilusam panna paika salauste leidmiste raskusastmed (näiteks d20 peal). Haldjad tunnetavad salauksi sisemise tajuga, kuid mis saab teistest? Kas see tuleks teha vastavalt oma sisetunde järgi ja vastavalt olustikule ning ruumile ise välja mõelda?