Vaatan siin seda viimast postituste lehekülge ja mõtisklen, et kangesti teemast-rööpast välja on rong karanud ja kihutab kõvasti maastikurallit sõita.
Mütofesti sõimamine või kiitmine oma seisukohtade tõestamiseks on täiesti asjassepuutumatu. Ei ole tegu ühte ega teist hobi defineeriva, ega neile standardit seadva, üritusega. Täpselt nagu igal teisel teisel üritusel (nii larpi kui taaskehastamise juures) on korraldajatel õigus paika panna oma tahtmise järgi kodukord, mis kehtib just seal, ja selle järgi peavad larpi ja/või taaskehastamisega tegelevad inimesed otsustama, kas nad tahavad antud üritusest osa võtta, jah-otsuse korral ka reeglitest kinni pidades.
Ja need reeglid ei laiane mitte kuidagi kummalegi hobile väljaspool neid reegleid kehtestanud korraldajate üritusi, nii et pole mingit mõtet üle kanda ühte palju vastuolusid tekitanud teemat laiemasse ruumi, mõlemad hobid on PALJU laiemad kui üks või teine üritus (olgu selleks siis vabameelne Mütofest või karminäoline Kiruvere). Tegelikult ma ütleks väga julgelt välja, et need hobid on laiemad kui üldse ürituseformaat, kuigi vast ainult see osa kõrvalseisjale välja paistab (ja äkki paksu verd tekitab).
Võib tunduda, et eelpoolkirjutatu läheb vastuollu mu varasemate väidetega teemal "Mis on taaskehastamine ?", siiski nii see pole. Reeglid ja ühte või teist hobi defineerivad põhimõtted ning eesmärgid (mis võivad, kuid ei pruugi, kahe hobi puhul kattuda erinevate inimeste jaoks erineval määral) on kaks täiesti erinevat kategooriat. Umbes nagu see, et jalgpalli defineerib küll palli jalaga löömine, aga üritada seda kirjeldada läbi penaltijoone kauguse väravast oleks absurdsus.
Natuke kommentaare ka uhkuse teemasse, mis tundub uus ja populaarne surnud hobune olevat
. Jah, isand Oadil on õigus, tõepärasem oleks taaskehastuda nii, et suur osa meist lapitud rõivis ringi käiks. Aga kes hakkab otsustama, kuskohast saame me Ausa Komisjoni (tm), kes teeks tõelise teadmuse järgi otsuse selle kohta, kes peavad kehastama keda ? Ja kas õnnetuke peabki alatiseks paljajalu ringi käima jääma või võib ta kunagi taotleda luba pronksist sõlge oma särgile aukude vahele kinnitada ? Teine teema veel selles, et avalikud üritused (suletud üritused on hoopis muu maailm niiehknaa, ei tea üks klubi, mis teine teeb metsa vilus kurja silma eest salaja) on paljus publikule suunatud ja räbaldunud villase vammusega me kelleski huvi ajaloo vastu ei tekita, see on ka fakt. Avalikud üritused kipuvad enamasti ka pidulikumaid sündmusi (peod, kärajad, sõda) välja näitama, kes niisugusesse kohta ikka orja või saunikut kaasa võtab
.
Minu soovitus siiski peenematele meestele-naistele ka: võtke endale teine, lihtsam vammus ka ligi ja pange puuraiumise ajaks too selga, kestab uhke kraam kauem ja pole nõnda naljakas ka kui iga kirvelöögi peale hõbe kõliseb. Ma olen kindel, et nõnda tegid ka kõige rikkamad muiste
Ja mitte nii rikastele: ei usu mina, et lõhkirebitud särki või püksitagumenti ka vaesem rahvas auasjaks pidas, nõel-niit seisab tahtmise korral igaühel käes. Auklik vammus või ainult poolenisti valmisõmmeld sõjakuub pole mitte madala ühiskonnaklassi vaid suure laiskuse tunnus.