Postitas Andrus 21:14 28. Aug 2010
Ehh jah, interneti valud ja võlud. Kes küsib, kes vastab, kes lahutab meelt, kes jahutab keelt.
Pakun (veelkord) välja omaenda mõtteid Trexxi algatatud teema suhtes.
Taaskehastamine ei kasvanud liikumisena välja LARPist. Seega ei saa neid kahte ei üht ega teistpidi järjestada. Eksperimentaalarheoloogia tekitas taaskehastamise, soov tänapäevast erinevat (väljamõeldud) maailma päriselus kujutada tekitas LARPi. Mõlemad liikumised kasutavad näitlemise elemente, (enam) mitteeksisteeriva maailma taasloomet ja muid sarnaseid võtteid. Kui LARPi olustik kasutab näiteks rangelt tegelikku ajaloolist keskkonda ja taaskehastamine täiendab materiaalse kultuuri kasutamist ajastusse sobiva näitlemisega, ongi piir hägune ja "inimesele tänavalt" on nad nii ehk naa ühed naljakalt riides inimesed kõik. See aga ei tähenda, et kaks olemuslikult erinevat asja saaks kuidagi arenguliselt skaalale seada.
Igasuguses hobis/liikumises/tegevuses mängivat ülisuurt rolli tegija enda isiklikud arusaamad, nägemused ja eelistused. Väga ranget lahterdamist ei aktsepteerita erinevate nägemustega tegijate poolt, väga üldine lahterdamine ei muuda aga sisuliselt midagi.
Nii nagu juba eelkõnelejad mainisid, on LARP liiga suur teema, et mahtuda muinaseesti (mütoloogial) põhineva skaala sisse. Samuti ei oma igasuguseid särgi linase riide sisaldust lahkavad või hõbedased-karvased tasemed mingit mõju näiteks Põhjasõda, 19. saj või II MS taaskehastavatele tegijatele. Teema on liiga suur, liikumine liiga mitmetahuline ja sisu liiga lai, et suuta luua sedavõrd spetsiifilist kirjeldust, mis aitaks kellelgi täpselt nii Hansapäevadele kui Narva lahingu tähistamisele riideid valida.
Kui teema kitseneb ühe ajastu - näiteks Eesti muinasaja - peale, siis endiselt ei saa luua kogu seda alamteemat täielikult hõlmavat klassifikatsiooni/skaalat. Endiselt jäävad tegijate arvamused, nägemused ja arusaamad. Miks peaks oma riideid algusest peale käsitsi õmblev tegija ülepea vaevuma nähtavat või nähtamatut masinõmblust käsitleva taseme probleemidesse ja sõnastusse? Miks peaks Lääne-Euroopa 11. saj materiaalset kultuuri taaskehastav inimene üldse uurima Eesti kõlapaelte mustreid? Kas kisklaudadest kilbiga võitleja jaoks on vahet lihtsal vineerkilbil ja vineerkilbil, millele omanik on uuristanud sisse "lauajooned" või värvinud seda ookriga?