Alari: uurimuse allikad on lõpus täitsa olemas. Oled teretulnud kaasa mõtlema, miks mitte omalt poolt alternatiivset analüüsi koostama. Tore, kui lugedes tekib tähelepanekuid ja mõtteliikumisi - taaskehastamine ainult võidab.
Võime ka eraviiliselt diskuteerida, võin mõttekäike ja allikaväljavõtteid esile tuua, kui see Sind tegelema innustaks.
Ocazy: linane tõenäoliselt oligi võrdlemisi kallis materjal. Ent - allikad on antud, võin ka arutelus kaasa lüüa. Mida rohkem mõtlejaid-arutlejaid, seda parem.
Trexxx: teataval jõukusel ning ülepakutusel on vaks vahet. Miskipärast kiputakse end võimalusel ehtima nõnda uhkelt, nagu seda on rikkaimad panused, mis meilt teada, või rohkemgi veel.
Kes aga olid need nõnda külluslikult kaunistatud inimesed? Nii terve mõistus kui arheoloogid nõustuvad, et eliit, valitsev klass. Linnuste omanikud, elukutseliste sõjameeste isandad-emandad, suurtelt aladel maksu kogujad.
Analoogset selgitasin ka suurte rollimängude sisemise ebaloogilisuse kohta - kui ülikud pole erandid, kui iga üliku kohta pole mitut (mitte-laagri oludes mitukümmet) lihtsamalt rõivis inimest, siis see pilt ei ole just adekvaatne.
Mõõdukus on teine teema. Kolme adramaa peremees võis samuti lasta tüdrukutel kangast teha, siis telgi venesse panna ning kui saak käes, kaubitsema sõita. Kahtlemata näitas ta oma jõukust ka välja. Ent hõbedast sõlg, vähe rikkamat värvi kuub, võib-olla isegi veidi ilustatud mõõganupp - see on realistlikum tase.
Kiusatus kopeerida kõige uhkemaid-rikkamaid leide on puhtinimlikult muidugi suur ja enese ehtimise tung ei ole midagi arusaamatut.
Xan: mina isiklikult ei oska Su mõttekäikudega kuidagi kaasa tulla, sest Sinu tõmmatud joon - larparid | taaskehastajad - vähemasti minu kogemuses nõnda range ei ole.
Tean mitmeid inimesi, kes alustasid Mütofesti larbil mingisuguses kostüümis olijatena, seejärel puhtalt kostüümi arendamise huvist hankisid omale muinasaegsete rõivaste rekonstruktsioonid (käsitsi õmmeldud, põhjamaistest looduslikest materjalidest jne loomulikult), seejärel leidsid, et ka elu-olu võiks ju olla ajastutruu - ning praeguseks ei kasuta nad ürituse (vahet ei ole, kas Kiruvere või Mütofesti) jooksul pea üldse tänapäevaseid esemeid - sest elamus on nõnda lihtsalt suurem. Teinekord osalevad nad ka täiesti fantaasia-teemalistel rollimängudel, samas üks noormees hiljuti uuris Eesti luukammileide, et tehtavale kammile autentset ornamenti leida.
Sildistamine on üks surnult sündinud üritus.
Mis puutub ühele üritusele mahutamisesse, siis Mütofestiga seoses on uuenduslikke mõtteid - kuigi, mis seal salata, häbematult lihtsaid. Märksõnadeks stiil ilma detailirõhuta, atmosfäär ja tunne ilma liigse stressita.