Olen chloeg´a täiesti nõus, et mingi seisukoha võtmiseks ja otsuse langetamiseks on senisest infost pisut vähe. Seega parandan selle vea ja korvan puudujäägi järgneva postitusega.
Nagu ma juba espool juba korra ütlesin, toimuks mäng korra kahe nädala tagant ja aega selleks on kaks akadeemilist tundi. Kui on tegemist paaristundidega, siis võib pidada neid ka vahetunnita. Tegelikult mängu toimumise tihedust määrame meie ise (loe: meie, ehk mängujuht (id) ja mina kui selle klassi ajalooõpetaja), kuid kindlasti mitte tihedamalt, kui eespool juba mainitud sai. Sest mängude vahel peavad toimuma ka nö. tavalised ajalootunnid.
Mängu peamisteks eesmärkideks on: kinnistada ajalootunnis seni läbitud materjali, õppida juurde, lisada ajalootundidesse põnevust ja vaheldusrikkust. Ka kujutluses toimunud tegevust, võime nimetada vahetuks praktiliseks kogemuseks, mille läbi toimub materjali parem mõistmine ja omandamine. Eelduseks on tekitada õpilastes huvi mängu vastu, mis omakorda tekitaks huvi mängus oleva maailma ja sellega kaasnevate teadmiste vastu. Eldus on muidugi esialgu vaid teoreetiline ja on olemas reaalne oht, et huvi mängu vastu ei ole 100%. Kuid olen veendunud, et asi tasub proovimist (kõik asjaga seonduvad ohud ja probleemid lahendame jooksvalt töö käigus).
Mõni vast mäletab veel, väljendasin samu mõtteid mullu suvel oma bakalaureusetöös, mis oli ka dragonis üleval . Oli märkusi ja irisemist, kuid oli ka neid kellele idee meeldis (n. oop ja Shadow, kui ma õigesti olen aru saanud
. Kahjuks olin siis eemal ja ei saanud vastata Halsilma kommentaaridele ja küsimustele (kes püüdis mängida kurja irisevat professorit), mis küll vähe puudutasid töö sisu põhilisi aspekte, kuid seda viga annaks kindlasti veel parandada. Kui teema jälle päevakorda tõuseb
). Nüüd on reaalne võimalus teoreetilised targutused vähemalt osaliselt praktikas läbi proovida ja hajutada sellega seotuid kahtlusi. Olen ise nii jutu-, kui tegude mees. Juttu sai peetud, hästi või halvasti otsustagu teised, nüüd on aga saatus mänginud kätte tegutsemiseks suurepärase võimaluse, luues selleks sobivad tingimused: On olemas kool mis on huvitatud ja igati toetab sedalaadi algatust, ka rahaliselt (mil määral veel ei tea, kuid mängude korrad saavad mängujuhile kindlasti tasutud koolis kehtivate tunnitasu alustel) ja seitsmes klass, mis vajab teistlaadi lähenemist ja koosneb vaid viiest õpilasest (nn. tootsiklass). Kahju oleks ju loobuda sellisest võimalusest. Mina võtsin väljakutse vastu, kuid vajan enda kõrvale kogemustega mängujuhti(te) (kuna mul endal mängujuhi kogemused puuduvad) kes tunneks erinevaid süsteeme, valiks välja sobivama, oleks võimeline vajaliku maailma loomiseks (kui ei sobi olemasolevad) ja tunneks ajalugu vähemalt põhikooli tasemel (seitsmendas klassis on keskaja ajalugu). Kui suures mahus hoomatakse seda perrioodi mängus, on edaspidise arutluse teema, kuid ilmselt peaks olema võimalus mängu tegelastel seigelda läbi terve selle perioodi. Nad võivad ju olla ajarändurid, kes püüavad sulanduda neid paisatud aega, et mõista ja saada teada, ning sattumine kohalikkesse intriigidesse ja sekeldustesse on ju vältimatu nagu elu ise. Skeem võiks olla ka järgmine: on kindlad tegelased kelle missioon on rännata ajas ja lahendada teatuid ülesandeid, selleks et oma ülesannet edukalt täita on vaja ettevalmistust. Selleks on ajaloo tunnid kus nad tutvuvad, viivad ennast kurssi nende oludega, mis valitsevad järgmise rännakuga seotud ajas, riigis (üsna kulunud stsenaarium, kuid arvan, et meile sobiks hästi). Kas on õige ülesande täitmiseks määrata kindlat aega, või mitte pole veel kindel ja kui reaalajas kahest tunnist ei piisa ja missioon jääb poolikuks...? Need on küsimused, mis vajavad lahendamist.
Esialgu siis lühidalt kõik
Uhh, loodetavasti olin piisavalt veenev ja jõudsin mõne ülla ja edasipürgiva DM-i südameni.
PS: Lp. LERS-i praegused toetajad ja tulevased liikmed.
Kes on tutvunud põhikirja vastava osaga teab, et ühingus saab olema selline osakond nagu haridus- ja noorsotööosakond, mille eestvedajateks hakkame kõigi eelduste kohaselt olema (sisuliselt juba oleme) mina ja Priist. Ning antud kogemus annab meile alust juba lähitulevikus vastava projekti loomiseks ja raha taotlemiseks. Seega palun teil võtta eespool olevat juttu, kui üleskutset haariduse- ja noorsotöö osakonna meeskonnaga liitumiseks, ning võimalust teiepoolseks panuseks peatselt loodava ühingu töösse.
Tänan tähelepanu eest.
Teie Fru...ee..smurf