arvan, et siin tuleks enne kokku leppida, mis on "kyps" ja mis on "rollim2ng"
ehk siis 22rmuslikuma n2itena - kui laps s6idab m2nguautoga ning teeb "prrrrr" h22lt juude, kas sellest piisab, et kujutada seda rollim2nguna, kusjuures laps on autojuhi rollis, kelle ylesandeks on takistusi (isa jalad, televiisor jms) v2ltida?
v6i kui loed lapsele muinasjuttu kurja lohe poolt k6rgele torni vangistatud printsessist ning siis j2rsku kysid talt, et mida tema teeks, kui ta oleks printsessi vabastama minev prints? (eeldades paarilauselist vastust ning siis selle koos l2bi arutamist)
vahe on siin selles, et esimene olukord ei n6ua lapselt 100% kujutlusv6imes asuva situatsiooni ettekujutamist - nii auto kui ka takistused on reaalselt eksisteerivad, laps peab ainult natukene fantaasiat appi v6tma, et ennast autojuhina ette kujutada. ning ta ei pea kirjeldama, mida ta teeks, ta lihtsalt teeb seda. ehk siis tegu on rohkem LARP'i stiilis rollim2nguga . ning see v6ib toimuda juba tykk aega varem kui laps on v6imeline sulle ytlema, et tema on autojuht. ja tegelikult veel rohkem 22rmuse poole liikudes ei pruugi ta isegi seda endale teadvustada, ta lihtsalt n2gi 6ues autosid ning imiteerib seda
teisel juhul toimub kogu tegevus ettekujutuste p6hjal, abiks on vaid m6ni pilt raamatust. ning oluline on enesev2ljendamise oskus k6nes
v6i on siin m6eldud d&d-stiilis rollim2ngu? mis tegelikult ongi p6him6tteliselt selle teise n2ite veidi komplitseerutum versioon...
kust see piir l2heb, mida siin Rollim2nguks lugeda ja mida mitte?
PS mina ei seoks rollim2ngimise oskust kindlasti mingite numbritest tulenevate reeglite m6istmisega, rollim2ng oma k6ige puhtamal kujul ei vaja mingeid numbrilisi kitsendusi. isegi dragonsis kui numbreid t2is rpg-systeemis on peetud all-night sessioone, kus keegi pole yhtegi t2ringut veeretanud