seda et:
Mare Kõiva teab kyll, et varem oli neid enam-vähem võrdselt mehi ja naisi. ta elab ju Rahvaluule Arhiivis ja on vist isegi mingit statistikat teind või lihtsalt nii palju materjali läbi närind, et ma teda sel teemal usun.
kui ma ise meenutan nyyd Karula nõiapärimust, siis seal kah pole nigu suuremat vahet, et kummast soost on.
et viimane suurem tähtsam nõid oli Vana Suri. meessoost, Taits August oli vist tema pärisnimi, Koikkülas elas, see on juba Harglõ kihelkond. ja siis peale teda tema poeg Noor Suri (või oli tema August? rahvas ei tee neil enam eriti hästi vahet). ja siis oli veel Noore Suri tütar, kelle nimi mulle praegu meelde ei tule. tema ka midagi tegi, aga tema just nõid ei old. niisama ravitseja.
Haava Kadi, kes tõi selle praeguseks väga kuulsaks saanud Kaika nõidade liini Kaikale, tema ka nõid ei old. öeldakse, et tark naine. aga juba järgmine, Kaika Laine, tema vist on ka nõid, vähemalt kaugema rahva keeles. kohapeal niimoodi ei öelda, talle endale ka ei meeldi nõid olla. võibolla kardab, et hullud põletavad ära.
ja Vigala Sass on ka ju peaaegu nõid. 'pool nõida' ytleb mõni, sellepärast, et ta pole oma teadmisi saand (erinevalt Lainest või Suridest) eelmiste nõidade/ravitsejate/tarkade käest, vaid ise õppinud ja 600 raamatut läbi lugend ja katsetand. mistõttu on loogilisem, et teda vähem usaldatakse.[/b]