Postitas Jux 15:06 12. Juul 2012
Mitte viimasele postitusele vastates, vaid niisama plära ajades, on dnd ja alignmentid mind suhteliselt külmaks jätnud. Lawful good paladin on siis rüütel, kellele meeldivad pulmad ja sidrunikoogid, kuid kes on samas võimeline tapma külatäie orke koos laste ja naistega. Jälle üks asi, mis teeb dnd-st minu jaoks multifilmi rpg.
Viimase RPG-na olen endale avastanud Savage Worlds süsteemi ja mulle ilgelt meeldib sealne karakteri loomine. Point-based süsteem. Punkte saab kulutada skillidele vastavalt atribuutidele. St. iga skill on seotud atribuudiga, näiteks fighting (agility), notice (smarts) jne. Ning kui soovid kulutada punkti, arendamaks skilli suuremaks kui seotud atribuut, siis tuleb topelt punkte selleks kulutada. Ok, kuid millest tahtsin rääkida on see, et karakter koosneb lisaks "edge"-idest ja "hindrance"-sitest. Nagu positiivsetest ja negatiivsetest featidest, dnd keeles. Kasutaja saab endale lisa hindranceid võtta mis annavad talle lisa punkte. Hindrencid on nii süsteemilised kahjud, näiteks: One arm - tasks that require 2 hands suffer -4 penalty, kuid on ka rollimängulisi hindranceid, mis täiega rokivad! Mõned näited:
- Stubborn: This stubborn individual always wants his way and never admits he’s wrong.
- Vengeful: Your character always attempts to right a wrong he feels was done to him. If this is a Minor Hindrance, he usually seeks vengeance legally.
- Heroic: This noble soul never says no to a person in need. She doesn’t have to be happy about it, but she always comes to the rescue of those she feels can’t help themselves.
- Bloodthirsty: Your hero never takes prisoners unless under the direct supervision of a superior.
- jne.
Ja mängumehaanika toimub nõnda, et kui mängija mängib oma hindrencit korralikult välja, siis saab ta GM-ilt benny (benefit, mis annab teatud boonuseid nagu re-roll vms). Minu meelest SW on väga hästi lahendanud selle, et millise iseloomuga karakter on just selliste nutikate hindrencide sisse toomisega.