Analüüsi kokkuvõte:
Peamine probleem mida olen näinud erinevate ranged weaponite tõlgenduses on see, et STR boonus annab ranged weaponitele juurde damage soomustamate targetite tabamiseks. Näiteks: miks peaks Mighty +2 Longbow andma juurde +2 TO HIT täiesti soomustamata võlurile?*
Musketite näiteid:
A) 1d12, kallis, eksootiline, laetakse ühe turniga (sic! eestlaetav, 6 sek?
)
B) 1d10+10 (mighty, relva enda STR 30 pealt) , laetakse 4-10 turniga - liiga loom. Str boonus to hit on küsitav. Nii või naa overpowered.
Lahendused:
Critical x3, laetakse 4-10 turniga, range increment kuskil 50-100 ft.
A&B -vajalik martial või firearm proficiency, C&D - vajalik exotic või firearm proficiency. Tulirelvad kardavad vihma, natural 1 tähendab, et püss jääb jämmi ning 30% tõenäosusega paneb tulistajale endale maski, ntx 1d6.
A) 1d12 damage, -3 natural/worn armor AC, -1/-2 to hit**
B) 1d12 damage, touch attack -2...-4 penaltyga.*,
C) 1d8+8 damage, -3 natural/worn armor, -1/-2 to hit**
D) 1d8+8 damage, touch attack -2...-4 penaltyga.*
* - touch attack on raskendatud, kuna on vaja esemega sihtida (-2) ning kuna päästik on primitiivne, siis kohe päästikule vajutades kuuli välja ei lenda ning tekib ka ebasobiv ajaline täpsus (-2).
** - kuna antud juhul on algeliste musketitega, siis penalty on enam kui sobilik.
Samuti Mighty Longbow STR boonus annab ainult damage ja ignoreerib vastava väärtuse võrra vastaste physical/natural AC. Selle tulemusena ei muudeta soomust otseselt halvemaks, küll aga kaudselt selle kaudu, et dodge/DEX/deflect boonus muutub väärtuslikumaks. Sellest tuleb nihe: full plate paladini peksmine ei ole enam seina peksmine, kui mängus on musket; samas välditakse seda, et paladini peksmise võimalikkus toob kaasa võlurite ja rogue'de reipimise.
Kommentaarid, kriitikanooled oodatud.