Postitas tribulant 15:26 2. Aug 2005
Igasuguseid tabeleid ja värke asendab suurepäraselt DM.
Ytled: "Su parem jalg löödi otsast ära. Põlvest saati. Kukud pikali ja verd lahmab." ja lähed lahingu kirjeldamisega rahulikult edasi. Oma asi, mis tyyp teeb. Kui lamisema hakkab, mis seal's ikka, aeg tiksub. Kui šokk yle läheb, minestab ära ja mõni aeg hiljem enam ei siputa ning jääb kylmaks ka. Esimene selline juhtum peaks teisi distsiplineerima - samuti teadmine, et pigem on yleyldine puudus DMidest kui mängijatest.
Iga asi ei pea alati mehaanikaga kaetud olema. Loogika on loogika ja DMi jutus ei kahelda. Kui DM ytleb, et jalg raiuti maha ja sain nii ja nii mitu punkti dämmi, siis nii ongi. Ja kui DM ytleb, et kui jalga kiiresti kinni ei seota (žgutt ja muu) või rohket ravimaagiat ei pruugita, sureb tyyp viie raundiga maha, siis nii ka on. Kõik. Hea DM ei poe täringute ja reeglite taha peitu, hea DM järgib loo ja maailma loogikat.
Kyll võib reeglitele toetuda asjade konkretiseerimiseks. Kui yks mu mängija kunagi hiiglaselt puutyvega nätaka rindu sai, veetsin ma oma viis minutit arvutades, kui kaugele ja kui kõrge kaarega ta yle metsa lendab. Ja hakkasin aega lugema, millal ylejäänud tyybid temani jõuavad (läbi võsa ja yle jõe, see oli veel omaette trikk). Et splint mail'is oli kännukujuline jälg, siis sellest enam asja ei saanudki - mis sellest, et reeglid ei ytelnud armoridämmist midagi ning suure matsu järel läbi õhu lendamisest ka mitte, reeglite järgi oleks võinud ta sinnasamma lamama jäädagi ning pärast ravimist polnuks vaja turvist isegi puhtaks kloppida. Loogika ruulib.