Old school renaissance
Postitatud: 16:59 10. Okt 2012
Siin foorumiski on vana head D&D versioonisõda peetud ning igal ühel on oma eelistatud reeglistik mis tihtilugu sisaldab ka posu kodukootud häkke. Tänapäeval on sõim erinevate dnd versioonide pihta, esiteks juba ammendunud, kuid teiseks ka kohatu, sest RPG-de turule on ilmunud terve hunnik uusi mänge, mis on sisuliselt vanakooli kloonid. Tuntuimad on Castles & Crusades, Swords & Wizardry, Labyrinth Lord, Dungeon Crawl Classics, jt. Osad mängud on elektrooniliselt lausa tasuta.
Kuigi olen nüüdseks paljuski D&D-ga lõpparve teinud, kuna olen avastanud endale teisi häid mänge, jääb see siiski südamelähedaseks ja vahel tekib ikka tuju vana head klassikat proovida.
Versioonisõjast nii palju, et 4th ed oli minu esimene RPG ever ning oi kuidas ma sain petta - nii ei tohi algajaid tüssata. Pean seda väga halvaks mänguks, mis annab algajale RPG huvilisele väga vale pildi selest hobist. 3ed oli minu jaoks eemale tõukav, kuna see sisaldas endas algaja kohta liiga palju. Vähe kogenenumana jälle tundub see mulle liiga keerulisena nii abstraktse süsteemi kohta nagu seda on d20.
1 ja 2 versiooni kohta, kuigi Wizardid on neid nüüd hakanud uuesti printima, olen ma lugenud erinevaid ülistavaid nostalgilisi jutte, kuid igal pool mainitakse ka nende vigadest. Sellest tulenevalt ongi mu pilt OSR mängudele pidama jäänud.
Neid on küll igasuguseid, kuid paljudel on need vanad ja taotluslikud kiiksud küljes, mida tegelikult kritiseeritud on. Need on siis rass-on-klass, THAC0 jms veidrused, mis minus mingit huvi ja nostalgiapuhangut ei tekita.
OSR mängult ootan ma ikka võimalikult rules-light süsteemi kogu oma heade D&D külgedega ning mis oleks compatible terve hunniku settingute, dungeonite, monsterite, spellide jms materjaliga, mida aastakümneid kasutatud on ja mis tänapäeval lausa kultus-staatust omavad.
Lõpuks olen aga avastanud enda jaoks selle "normaalse" D&D. See on OSR mängudest tegelikult üks vanimaid - Castles & Crusades. Tegemist on ilusa sümbioosiga 3ed loogilisusest ja esimese osa lihtsusest. Skille ja feate ei ole. Võta 3e või 1e dnd koobas ette ja käi läbi - kohendamist C&C-le on seal minimaalselt. Siin on üks videotutvus ka sellest: http://www.youtube.com/watch?v=dUXERslnYBo
Discuss.
Kuigi olen nüüdseks paljuski D&D-ga lõpparve teinud, kuna olen avastanud endale teisi häid mänge, jääb see siiski südamelähedaseks ja vahel tekib ikka tuju vana head klassikat proovida.
Versioonisõjast nii palju, et 4th ed oli minu esimene RPG ever ning oi kuidas ma sain petta - nii ei tohi algajaid tüssata. Pean seda väga halvaks mänguks, mis annab algajale RPG huvilisele väga vale pildi selest hobist. 3ed oli minu jaoks eemale tõukav, kuna see sisaldas endas algaja kohta liiga palju. Vähe kogenenumana jälle tundub see mulle liiga keerulisena nii abstraktse süsteemi kohta nagu seda on d20.
1 ja 2 versiooni kohta, kuigi Wizardid on neid nüüd hakanud uuesti printima, olen ma lugenud erinevaid ülistavaid nostalgilisi jutte, kuid igal pool mainitakse ka nende vigadest. Sellest tulenevalt ongi mu pilt OSR mängudele pidama jäänud.
Neid on küll igasuguseid, kuid paljudel on need vanad ja taotluslikud kiiksud küljes, mida tegelikult kritiseeritud on. Need on siis rass-on-klass, THAC0 jms veidrused, mis minus mingit huvi ja nostalgiapuhangut ei tekita.
OSR mängult ootan ma ikka võimalikult rules-light süsteemi kogu oma heade D&D külgedega ning mis oleks compatible terve hunniku settingute, dungeonite, monsterite, spellide jms materjaliga, mida aastakümneid kasutatud on ja mis tänapäeval lausa kultus-staatust omavad.
Lõpuks olen aga avastanud enda jaoks selle "normaalse" D&D. See on OSR mängudest tegelikult üks vanimaid - Castles & Crusades. Tegemist on ilusa sümbioosiga 3ed loogilisusest ja esimese osa lihtsusest. Skille ja feate ei ole. Võta 3e või 1e dnd koobas ette ja käi läbi - kohendamist C&C-le on seal minimaalselt. Siin on üks videotutvus ka sellest: http://www.youtube.com/watch?v=dUXERslnYBo
Discuss.