Pean ütlema, et kiidan teema algatust, sest isiklikult korjasin siit soovitustest näiteks võimsa plotiidee üles.
:: Kuidas teie DMimist alustasite?
Kõige esimene oli paarikordseks jäänud 3.5 soolomängukatsetus elukaaslasele; kuid tõeline algus sai sellest, kui olin kogenud enda jaoks nii mitut halba mängu, et otsustasin võtta ohjad ja teha ise selline mäng, nagu näha tahtsin. Lõin seejuures täiesti oma süsteemi ja maailma (põhi sai võetud enda varasemast kirjandusloomingust).
Minu mängus on väga tugev loo- ja rollimängu rõhk. Esiteks on väga põhjalik maailmakirjeldus, kuid vähe reegleid; kõige tähtsam on aga see, et põhimõtteliselt mängitakse kõik läbi, mis vähegi mõistlik ja võimalik. Näiteks: karismaviskeid ja mingit Gather Informationit vms pole olemas - tahad kõrtsmikult kuulujutte teada, küsid talt; tahad kaasmängijat milleski veenda - ütled, mida su tegelane öelda tahab (versus vastastikused Diplomacy visked); üks PC tahtis teise joogi sisse unerohtu panna - tuli lampi mõte võtta OG vein ja panna sinna OG ingveripuru ja lasta neil mängida (tõsi, selle eksperimendi suur miinus oli see, et see tõstis "suvalise" veinipakkumise järsku oluliseks sündmuseks, mis pidi tekitama ka tubli metakahtluse); kui keegi lahingus tahab teha mingi väga keerulise liigutuse (ma nõuan, et nad täpsustaks,
kuidas nad vastast ründavad), siis lasen võtta korraks OG positsioonid, et näha, kas selline asi on loogiliselt võimalik; jne jne.
:: Oli see vabatahtlik?
Absoluutselt. Ei olnud isegi survet, et oli mängujuhti vaja vms.
:: Kas teil on häid soovitusi?
Esiteks vähemalt enamus eelnevaid soovitusi on väga head!
Omalt poolt:
- julge ise luua ja muuta; kui mitte kogu süsteemi, siis oma seiklusi, nüansse jms selle asemel, et kommertssüsteemi järgida.
- küsi mängijatelt mängu kohta nii positiivset kui negatiivset tagasisidet (parim viis, kuidas areneda).
- miniatuuridena võib kasutada ka täiesti suvalisi enam-vähem sama suurusega asju (ise kasutan täiesti tavalisi lauamängunuppe, sest mingeid nn päris miniatuure ei raatsi/viitsi osta - aga olen hädaga kasutanud isegi apelsinikoori ja makarone
).
:: Kuidas suhtute üldse DM-imisse?
Mängujuht on minu jaoks ühest küljest nö rahva teener s.t tema kõrgeim eesmärk on, et kõigil mängijatel oleks hea; samas muidugi kui endal halb on, ei ole mõtet mängu juhtida. Teisalt igas rollimängus on reegel nr 1: Mängujuhil on alati õigus (reeglite jms osas), mis ei tähenda, et ta ei peaks mängijate ideesid arvesse võtma; aga viimane sõna jääb alati talle.
:: Kas on ka neid, kes tõesti naudivad DMimist, aga ei talu karakteri mängimist?
Ok, sellest küsimusest saab nüüd küll kahte moodi aru saada; vastan igaks-juhuks mõlemale, kuigi lühidalt on vastus ikka "ei ole sellistest kuulnud".
1) Mängujuht, kellele meeldib mängu luua ja administreerida, kuid mitte ise NPC'sid mängida.
- Ise leian just eri NPC'de mängimise oma mängus ühe nauditavama osa olevat. Samas kui tõesti peaks keegi selline leiduma, kes ei taha NPC'sid mängida, võiks ta võtta endale alalise(d) NPC(d) s.t teise(d) mängija, kes mängibki ainult enpareid.
2) Keegi, kes armastab ainult mängu juhtida, kuid mitte ise PC olla.
- Nõustun, et iga mängujuht peaks ikkagi tahtma PC olla ja seda ka tegema, et mängija perspektiivist aru saada.
Arvamused on nagu p....augud, igaühel on oma.