selle psi-poole juurde veel tagasi tulles niipalju, et 2e ja 3e n2gemus psi'st on t6esti suht erinev. ning sellist asja nagu "ametlik" 3e Dark Sun ei olegi. kuna pole tegu sellise superherodele m6eldud maailmaga, mis ameeriklastele h2sti peale l2heks, siis h22bus DS lihtsalt vaikselt 2ra
edasi elab ta t2nu wizarditest s6ltumatutele entusiastidele. ning on ka selline koht nagu , kes konverdivad DSi 3e'sse
aga k6ik DSi raamatud on 2e.
2e's oli psi systeem maagiast ikka p2ris erinev, asi k2is ikka hoopis teistmoodi. osaliselt oli see hea, tekitas selge vahe psi ja maagi v6i preestri vahele. aga osaliselt oli see halb, kuna oli DSis kergelt ning muudes maailmades k6vasti balansist v2ljas. muudes maailmades k6vasti sellep2rast, et tegu "optional" asjaga ning maailmade loomise juures sellega ei arvestatud. ehk siis DM pidi p2ris k6vasti t88d tegema, et sinu PCst psi maailma pea peale ei keeraks, kui tegu ainulaadse olevusega
m6neti v6iks seda v6rrelda olukorraga, kus maailmas on ainult preestid ning siis satub sinna j2rsku yks maag.
DSis oli see psi rohkem balansis, seal oli sellega arvestatud ning igal pool jookseb neid hulgim ringi.
3e psi systeem on p6him6tteliselt t2pselt sama mis maagiasysteem. mingit erilist vahet ei ole, kui asjale tehniliselt l2heneda. ning yldse yritab 3e asju v6imalikult palju lihtsustada ning yhtlustada, v6rrelge kasv6i maagi ja preestri spellindust.
aga tegelikult mulle v2hemalt esmapilgul meeldib 3e psi systeem rohkem, asi on hoolikamalt l2bi m6eldud ning imo paremi tasakaalus. see, kui psi minu/sinu n2gemuses on midagi maagiast hoopis erinevat, on ju rollim2nguline asi. ehk siis m2ngi seda nii v2lja, seal taga peituv m2ngumehhaanika ei tohiks nii palju m6jutada
k6rvalm2rkusena v6ib 8elda, et olen lugenud 3e psi ja sorcereri (mehhaanika seisukohalt l2him sugulane) power-leveli v6rdlusi ning tekkis kyll mulje, et psi on hoopis n6rgem. aga see selleks, ma pole seda ise saanud m2ngus testida. ning imo see pole nii suur probleem
samas psy-warrior tundub hoopis paremini balansis olevat. ning tegelikult mulle see klass meeldib, imo suht hea kombinatsioon. eriti annab juurde see featide osa.
tulles nyyd DSist v2lja, aga j22des psi juurde, siis olen m6neti kurb, et wizardid psi'd PHBsse ei pannud, sellega paratamatult ta j2lle "optional" asjade hulka lykates. sest ei usu, et eriti suur protsent DMe on v6tnud vaevaks oma 3e maailmas psi kah "lubatud" klassiks teha, see n6uaks veel yhe lisaraamatu l2bilugemist ning omale selgekstegemist. mis on jupp vaeva. seega kardan, et hoolimata sellest, et 3e psi on hoopis paremini balansis, on ta siiski suht harv n2htus m2ngus
samas ma saan ka wizarditest aru, core raamatutele oleks m6junud ysna paksukstegevalt igayhele veel kymnetes ja kymnetes lehekylgedes materjali otsa
arvestades veel sellega, et paljud suhtuvad psi'sse 2e kogemuse p6hjal suht t6rjuvalt.