Postitas uuk 16:38 23. Mai 2003
Endal on olnud väga räige tüdimuse ja tülpimuse elamus aga see tulenes täiesti konkreetsest asjaolust. Mängijad hakkasid metsikutes kogustes eraldi mänge sisse võtma. Hakkasid tõbrikud lihtsalt üksikult mõnulema.
Ja ei tahtnud enam kuidagi koos toimetada, tuues selleks veel ka igasuguseid "rollimängulisi" vabandusi. Osaliselt oli nende eraldi sessioonide põhjuseks vist ka mingi mänguväline lahkheli. Ja see tekitas ikka täieliku tülgastuse.
Mõtlesin pärast järgi, et millest selline ilge frustratsioon. Põhjus hästi lihtne - mängijad kippusid unustama, et niimoodi toimides mängivad nad tegelikult ju Dm-ga kahekesi. Kiputi keskenduma NPC-dest liitlastele mitte üksteisele.
Jah, alati leiab sellele "reaalse ja usutava" rollimängulise vabanduse. Paraku on tegelikus ka see, et sellised üksikud sessioonid lähevad DM-i jaoks väsitavaks ja mõtetuks kätte.
No käivad kõik ükshaaval näiteks gnoomist juveliiri juures - mõistagi muutub see DM-i poolt mängitav persoon korduste käigus vähem värvikaks ja kaotab detailides, kui sa seda ikka õhtu jooksul viis-kuus korda teed. Teed lihtsalt igale ühele eraldi. Mingit privaatsuse vajadust ei ole, põhjuseks on ainult mängijate soovimatus koos liikuda. Jah, mingis mõttes on loogiline, et ei käida koos sellise "ekskursioonina" ringi.
Samas minu arvates taandub see sellise algse enesedistsipliini küsimusele mängijate vahel. Selle võiks sõnastada järgnevalt: Ka mängijad ise peavad jälgima mängu meeleolu ja seda, et ka teised mängida saavad. Selleks pole vaja teha rohkemat, kui aegajalt liidrirolli ise ja vabatahtlikult edasi või üle anda. Siis saab Meister keskenduda oma rollile mängus - ümbritseva maailma ja tegelaste väljamängimisele/kirjeldamisele.
Kohutavalt tüütu ja inimlikult kurnav on mingi "laamendava" mängija korrale kutsumisega ja mõjutamisega tegeleda. Oma mänguväliseid pingeid võiks ikka kusagil mujal väljaelada.
Näiteks mingi linna keskkonna puhul võib ju vaikselt kaasas liikuda ja DM-i kirjeldustest on siis kõigil kasu. Niimoodi saadakse koos kätte informatsioon keskkonna meelsusest ja stiilist. Ma ei näe mingit põhjust, miks seda igaüks eraldi peaks läbi mängima. Samal ajal ju kõik teised mängijad ootavad oma korda. Iga mängija peaks seda ka ise jälgima, et eraldi mängitakse ainult erilise vajaduse korral. Kuna ja millises ulatuses see aset leiab, selle võiks jätta DM-i otsustada. Ära raiska oma aega ja energiat nende põhjenduste genereerimisele. Kasuta see parem koos püsimise loogika leidmisele.
Veel hullem, kui keegi mingeid queste üksinda lahendama läheb - unustatakse ära, et siis peaks DM sisuliselt iseendaga mängima. Ja mängu seisukohalt ei tee DM sel juhul enam mitte ühte mängu vaid viie mängija korral kuut. Igale mängijale eraldi ja siis veel üldist, mis asja koos hoiab. Aeg, milline kulub mänguga tegelemiseks läheb DM-i jaoks ebainimlikult suureks. Või siis hakkab asi taanduma sellele, et Dm-ist saab lihtsalt jutustaja.
Mulle ei meeldi selline puhtakujuline jutustaja olla. Minu jaoks on see lihtsalt igav. Mäng seltskonnaga on alati värskem ja värvikam - siis ju genereerivad olukordi ja reaktsioone mitte DM ja üks mängija vaid 5-6 inimest. Mõistagi läheb mäng kohe märksa ettearvamatumaks ja lustlikumaks. Võib ja tuleb aegajalt üksinda sessioone teha - mängu kas vahelduse või siis mingi nüansi välja toomise mõttes.
Aga... parem ärge kiusake oma DM-i kunagi väga pikkade üksinda sessioonidega. See muutub peatselt tõeliseks Looma Piinamiseks.
Seega, olulised on:
Esiteks, lugupidamine kaasmängijate aja ja vajaduste suhtes
Teiseks, ärge unustage, et ka Dm on üks Mängijatest ning ka temal peab olema lõbus ja huvitav.
Ja ärge kohe mitte alustagegi juttu teemal, et Dm saab kangekaelselt eraldi kolajad korrale kutsumise eesmärgil näiteks mahalüüa. Mida sellega tõestatakse ja kellele kuradile seda vaja on?
Viimati muutis
uuk, 15:04 24. Mai 2003, muudetud 1 kord kokku.
Pucca ja Garu on absoluutsed lemmikud.