TÄIENDATUD Larp: Tule ja mõõgaga
Postitatud: 16:15 24. Nov 2003
Nii värskem info siis kõige ette.
Austet inimesed kes te olete mängule reganud. Teile veel GMide poolt üks palve ja tsitaat ühele mängijale saadetud kirjast:
Sa oled registreeritud. ja teretulnud. Oleks väga meeldiv, kui sa kirjutaksid oma eluloo ka paberile üles ja annaksid selle enne mängu minu kätte. Ka oleks hea, kui sa seda veel mõne detailiga täiendaksid.
Nimelt on minu suur unistus, et kunagi enamus mängule tulijaist annavad ka oma eluloo, et siis saaksin GMina tuua vajaduse korral mängu sisse midagi inimeste minevikust-olevikust lähtudes personaalselt mängija tegelaskujust. Näiteks. kui sa kirjutad eluloosse sisse, et sul oli vend kes kadus salapärasel kombel või et sa otsid mingit imetabast asja millest kunagi kuulsid, siis oleks ju tore, kui ühel hetkel jalutaks sulle ligi inimene kes teab su vennast midagi ja äkki kohtaksid ka teda ennast või siis leiadki selle imetabase vidina mis sind on kummitanud.
See ei tähendaks, et me seda kindlalt teeksime, sest oleks ju igav kui sa teaksid raudselt, et see juhtub, kuid oleks tore mõnele mängijale niiviisi teinekord üllatust valmistada. See teeks nii GMi kui mängija elu huvitavamaks.
Mõtlesime siin Jõgeva omadega enestele väikse larbi korraldada aga siis mõtlesime, et miks mitte teavitada sellest ka teisi sest ega meil pole kahju kui rahvast lisandub. Niisiis:
Jõgeval toimub 7 detsembril larp "Tule ja mõõgaga". See on muidugi kahjuks pühapäev aga ainus päev kus meil võimalust on. Algab hommikul ja kestab 4-5 tundi olenevalt mängijatest ja õhtuks saab iga roju oma koju tagasi minna, et järgmine päev alustada toimekat arginädalat
Raha suurus on lahtine aga nii 30-50 piiresse ta jääb olenevalt inimeste arvust ja sellest kas me saame 2 või ühe ulualuse.
Kes ei viitsi vara tõusta (kogunemine 9.00) siis see võib vast tulla ka eelmise päeva õhtul, mõne soojema urka magamiseks ikka leiab. Täpsem info: http://www.hot.ee/tulejamoogaga/
Lisan siia veel üht-teist meeldetuletuseks või uudiseks, kuidas kellelegi sest teatised stiilis "tulen ja tahan olla preester või sõdalane" on veidi ennast alahindavad. Kindlasti on inimesed suutelised oma rolli veidi põhjalikumalt läbi mõtlema, see oleks meile kõigile meeldiv.
Pean tunnistama, et meil ei ole mingeid valmiskirjutatud rolle mängijatele ja seetõttu pead sa ise otsustama kas sa oled kristlane või maausuline, mis on su tegelase nimi ning milline on su taust ning eesmärgid mängus.
Küllap on keeruline tühjast kohast kohe panna paika oma tegelase eesmärke ja seda millistest põhimõtetest su tegelane mängu käigus juhinduks. Et seda sulle veidi kergemaks teha siis siit mõned vihjed mis võiksid sind aidata.
* kas sa oled oma usu fanaatiline pooldaja või oled valmis mängu kestel vahetama usku ja leere (juhul kui sulle tõestatakse ära, et teine usk on parem)? Kui oled fanaatik, siis kas sa oled valmis oma usu nimel pigem surema kui mingeid järeleandmisi tegema või oled nõus ka näiteks näiliselt usku vahetama ja salaja oma jumalat edasi kummardama?
* milliseid kombetalitusi ja riitusi sa oma jumala kummardamiseks kasutad? Kui tihti?
* kas sa oskad kasvõi mõne sõna seda keelt kelle leeris sa oled? Õpi mõni üksik sõnagi, see annab rollimängule kõvasti juurde.
Sullle endale on huvitavam, kui sa ei jää lootma ainult GMide poolt loodud seiklustele vaid tood enese jaoks juba ise mõne kaasa. Reegel on üldjuhul see, et heale larparile on GMi poolt loodud intriigid ja seiklused vaid taustaks mängija enese poolt oma tegelasele püstitatud eesmärkide saavutamisele. Selleks ajaks kui sa oled oma ülesandega poole peal, on sind tõenäoliselt mässitud juba mitmesse teise tegelase eesmärgi saavutamisse ning elu on põnevam kui hernel kaunas
Mõtle mida sa hakkad mängul tegema kui parasjagu ei ole võimalik kedagi tappa?
Kordan veelkord - see kes jääb lootma, et GM tema elu huvitavaks teeb peab üldjuhul larbis pettuma. Huvitava mängu eelduseks on nii mängija kui GMi tihe koostöö enne mängu tegelase loomisel. Loo säärane tegelane ja ela tema rolli sisse nii, et teised tahaks sinust eeskuju võtta
Ja veel, arvestades inimeste verejanulisust. Mõtle mis saab siis kui sind esimese viie minuti jooksul tapetakse
Mõtle veelkord oma tegelase üle, mõtle tema üle veel ja võta ühendust. Ehk saab GM sind aidata seostada ka mõne teise tegelasega kui teil juhtuvad olema sarnased huvid. Kui tekib mingeid küsimusi, siis küsi julgesti.
Ning viimane rosin. Kristlased, mõelge mis saab siis kui paganad lasevad end ilma vastupanuta ristida, mida teete te edasi. Maausulised, mõelge mida te hakkate peale kristlastega kui nood otsustavad järsku usku vahetada? Mis saab siis? Lihtsalt mõtlemisaineks
Austet inimesed kes te olete mängule reganud. Teile veel GMide poolt üks palve ja tsitaat ühele mängijale saadetud kirjast:
Sa oled registreeritud. ja teretulnud. Oleks väga meeldiv, kui sa kirjutaksid oma eluloo ka paberile üles ja annaksid selle enne mängu minu kätte. Ka oleks hea, kui sa seda veel mõne detailiga täiendaksid.
Nimelt on minu suur unistus, et kunagi enamus mängule tulijaist annavad ka oma eluloo, et siis saaksin GMina tuua vajaduse korral mängu sisse midagi inimeste minevikust-olevikust lähtudes personaalselt mängija tegelaskujust. Näiteks. kui sa kirjutad eluloosse sisse, et sul oli vend kes kadus salapärasel kombel või et sa otsid mingit imetabast asja millest kunagi kuulsid, siis oleks ju tore, kui ühel hetkel jalutaks sulle ligi inimene kes teab su vennast midagi ja äkki kohtaksid ka teda ennast või siis leiadki selle imetabase vidina mis sind on kummitanud.
See ei tähendaks, et me seda kindlalt teeksime, sest oleks ju igav kui sa teaksid raudselt, et see juhtub, kuid oleks tore mõnele mängijale niiviisi teinekord üllatust valmistada. See teeks nii GMi kui mängija elu huvitavamaks.
Mõtlesime siin Jõgeva omadega enestele väikse larbi korraldada aga siis mõtlesime, et miks mitte teavitada sellest ka teisi sest ega meil pole kahju kui rahvast lisandub. Niisiis:
Jõgeval toimub 7 detsembril larp "Tule ja mõõgaga". See on muidugi kahjuks pühapäev aga ainus päev kus meil võimalust on. Algab hommikul ja kestab 4-5 tundi olenevalt mängijatest ja õhtuks saab iga roju oma koju tagasi minna, et järgmine päev alustada toimekat arginädalat
Raha suurus on lahtine aga nii 30-50 piiresse ta jääb olenevalt inimeste arvust ja sellest kas me saame 2 või ühe ulualuse.
Kes ei viitsi vara tõusta (kogunemine 9.00) siis see võib vast tulla ka eelmise päeva õhtul, mõne soojema urka magamiseks ikka leiab. Täpsem info: http://www.hot.ee/tulejamoogaga/
Lisan siia veel üht-teist meeldetuletuseks või uudiseks, kuidas kellelegi sest teatised stiilis "tulen ja tahan olla preester või sõdalane" on veidi ennast alahindavad. Kindlasti on inimesed suutelised oma rolli veidi põhjalikumalt läbi mõtlema, see oleks meile kõigile meeldiv.
Pean tunnistama, et meil ei ole mingeid valmiskirjutatud rolle mängijatele ja seetõttu pead sa ise otsustama kas sa oled kristlane või maausuline, mis on su tegelase nimi ning milline on su taust ning eesmärgid mängus.
Küllap on keeruline tühjast kohast kohe panna paika oma tegelase eesmärke ja seda millistest põhimõtetest su tegelane mängu käigus juhinduks. Et seda sulle veidi kergemaks teha siis siit mõned vihjed mis võiksid sind aidata.
* kas sa oled oma usu fanaatiline pooldaja või oled valmis mängu kestel vahetama usku ja leere (juhul kui sulle tõestatakse ära, et teine usk on parem)? Kui oled fanaatik, siis kas sa oled valmis oma usu nimel pigem surema kui mingeid järeleandmisi tegema või oled nõus ka näiteks näiliselt usku vahetama ja salaja oma jumalat edasi kummardama?
* milliseid kombetalitusi ja riitusi sa oma jumala kummardamiseks kasutad? Kui tihti?
* kas sa oskad kasvõi mõne sõna seda keelt kelle leeris sa oled? Õpi mõni üksik sõnagi, see annab rollimängule kõvasti juurde.
Sullle endale on huvitavam, kui sa ei jää lootma ainult GMide poolt loodud seiklustele vaid tood enese jaoks juba ise mõne kaasa. Reegel on üldjuhul see, et heale larparile on GMi poolt loodud intriigid ja seiklused vaid taustaks mängija enese poolt oma tegelasele püstitatud eesmärkide saavutamisele. Selleks ajaks kui sa oled oma ülesandega poole peal, on sind tõenäoliselt mässitud juba mitmesse teise tegelase eesmärgi saavutamisse ning elu on põnevam kui hernel kaunas
Mõtle mida sa hakkad mängul tegema kui parasjagu ei ole võimalik kedagi tappa?
Kordan veelkord - see kes jääb lootma, et GM tema elu huvitavaks teeb peab üldjuhul larbis pettuma. Huvitava mängu eelduseks on nii mängija kui GMi tihe koostöö enne mängu tegelase loomisel. Loo säärane tegelane ja ela tema rolli sisse nii, et teised tahaks sinust eeskuju võtta
Ja veel, arvestades inimeste verejanulisust. Mõtle mis saab siis kui sind esimese viie minuti jooksul tapetakse
Mõtle veelkord oma tegelase üle, mõtle tema üle veel ja võta ühendust. Ehk saab GM sind aidata seostada ka mõne teise tegelasega kui teil juhtuvad olema sarnased huvid. Kui tekib mingeid küsimusi, siis küsi julgesti.
Ning viimane rosin. Kristlased, mõelge mis saab siis kui paganad lasevad end ilma vastupanuta ristida, mida teete te edasi. Maausulised, mõelge mida te hakkate peale kristlastega kui nood otsustavad järsku usku vahetada? Mis saab siis? Lihtsalt mõtlemisaineks