Elvas tegutseb "Draama-ja seiklusrollimängu ring
Postitatud: 12:55 4. Nov 2004
21. septembril alustas Elva Gümnaasiumis tööd "Draama-ja seiklusrollimängu ring"
Ringi töö toimub igal teisipäeval Elva Gümnaasiumi hoones Puiestee tn. 2 aulas 16.00-18.00
***
Draama- ja seikluslikrollimängu ring?
Draama- ja seiklusrollimängu ringi tegevust moodustab draamaõpetuse ehk –kasvatuse meetodil põhinev protsess ja selle protsessi peamiseks väljendus- või väljaelamisvormiks on seiklusrollimäng (pole välistatud ka näitemängu loomine).
Mis on draamaõpetus?
Draama tähendab kreeka keeles 'tegevust'. Õpetus on vahend kasvatuse ja koolituse teostamiseks. Iga õpetamise eesmärk peaks olema sisemise motivatsiooni tõstmine eneseõppeks.
Draamaõpe ehk drama-in-education on vastureaktsioon klassikalisele koolipingis õppimisele. Draamaõpetus või -kasvatus ei ole loodud selleks, et lavalaudadelt publikut mõjutada. Draama on selleks, et läbi mängude ja harjutuste iseennast leida. Draamaga võib tegeleda igaüks, sest just läbi draama on üks viis kasvada, tehes seda tunnetuse ja emotsioonide kaudu, läbi mille arendatakse ja hangitakse eluks vajalikke teadmisi, oskusi ja kogemusi kellegi või millegi rollis olles. Draama kaudu arendatakse empaatiavõimet ning õpitakse iseendaga paremini hakkama saama.
Draamaõpet võib jaotada kolmeks eri vormiks:
· harjutused;
· teatraalne mäng (dramatic playing);
· teater ehk näitemäng.
Neid kolme eri kategooriat ei kasutata eraldi, vaid segatuna. Siia juurde lisandub veel üks alajaotus. See on draama kui arusaamine maailma asjadest, õppimine läbi draama ja mängulisuse.
Mida tähendab seiklusrollimäng?
Seiklusrollimäng on vabatahtlik fantaasiamäng, kus kokkulepitud ajas ja ruumis koguneb seltskond, kes on loonud ise või mängujuhi abiga tegelaskujud, ning läbi nende osaleb mängujuhi poolt loodud maailmas toimuvates situatsioonides. Seiklusrollimänge võib veel nimetada reaalset elu kopeerivaks karakteriseeritud seikluslikuks simulatsiooniks, kus mängijale on jäetud vaba ruum oma tegelasena käituda just nii nagu ta seda tunneb, unustamata, et igal teol on tagajärg ja et teised mängijad reageerivad vastavalt juhtunule.
Mängujuht on rollimängu ettevalmistav isik ja kogu protsessi korraldaja. Ta on ka stsenarist, kes valmistab ette mängu stsenaariumi, ruumid ning suunab mängijaid, kui see peaks osutuma vajalikuks.
Lisaks levinumale ja seega ka rohkem tuntud võitluslikule seiklusrollimängule kus kautatakse võitlemiseks külmrelvade imitatsioone ehk boffer-relvi. Kuid on olemas ka niinimetatud teatraalne seiklusrollimäng, mida võib kirjeldada kui publikuta improviseeritud interaktiivset näitemängu.
Sõdade simulatsioonimängudest välja kasvanud seiklusrollimängud on kasvava populaarsusega harrastus nii Eestis kui mujal maailmas. Algselt käputäie veidrike poolt harrastatud fantaasia ja seiklusrollimängudest on tänaseks moodustunud omaette subkultuur, mis ühendab tuhandeid harrastajaid üle kogu maailma.
****
Ringi tegevused ja eesmärgid.
1. Draamaõpetusel (pedagoogikal) põhinev draamaprotsess: mälu-, tähelepanu-, liikumise-, koordinatsiooni-, kõne-, jmt. treening.
2. Seikluslikest rollimängudest osavõtmine ja nende loomine. Soovi/vajaduse korral ka näitemängude loomine ja kooliteatrite konkursidel osalemine.
3. Ühine mängudeks ettevalmistumine erinevates töökdades: kostüümi- ja rekvisiitide valmistamine jmt.
4. Koostöö- ja suhtlemine teiste taoliste klubide, seltsidega.
5. Rollimängude ja muude seltsi tegevustega seotud ürituste korraldamine.
6. Mängujuhtide koolitamine.
Seltsi tegemiste arutlemiseks ja liikmete vabaks suhtlemiseks on avatud ka privaatfoorum praeguse nimega "Koolimängu vennaskond". Foorumi kasutajateks saavad olema kõik seltsi registreeritud tegevliikmed ja seltsi sõbrad. Seltsi sõbradeks võivad saada üksikisikud, või organisatsioonide esindajad, kes otseselt ei kuulu seltsi liikmete hulka, kuid soovivad jõudumööda aidata ja olla seltsi tegemistega kursis. Selleks tuleb teha vastav avaldus (vabas vormis, ka siin samas foorumis) ja nad liidetakse foorumi kasutajateks.
Lisainfo:
Andres Rattasepp
andres(kutsa)elvag.edu.ee
Ringi töö toimub igal teisipäeval Elva Gümnaasiumi hoones Puiestee tn. 2 aulas 16.00-18.00
***
Draama- ja seikluslikrollimängu ring?
Draama- ja seiklusrollimängu ringi tegevust moodustab draamaõpetuse ehk –kasvatuse meetodil põhinev protsess ja selle protsessi peamiseks väljendus- või väljaelamisvormiks on seiklusrollimäng (pole välistatud ka näitemängu loomine).
Mis on draamaõpetus?
Draama tähendab kreeka keeles 'tegevust'. Õpetus on vahend kasvatuse ja koolituse teostamiseks. Iga õpetamise eesmärk peaks olema sisemise motivatsiooni tõstmine eneseõppeks.
Draamaõpe ehk drama-in-education on vastureaktsioon klassikalisele koolipingis õppimisele. Draamaõpetus või -kasvatus ei ole loodud selleks, et lavalaudadelt publikut mõjutada. Draama on selleks, et läbi mängude ja harjutuste iseennast leida. Draamaga võib tegeleda igaüks, sest just läbi draama on üks viis kasvada, tehes seda tunnetuse ja emotsioonide kaudu, läbi mille arendatakse ja hangitakse eluks vajalikke teadmisi, oskusi ja kogemusi kellegi või millegi rollis olles. Draama kaudu arendatakse empaatiavõimet ning õpitakse iseendaga paremini hakkama saama.
Draamaõpet võib jaotada kolmeks eri vormiks:
· harjutused;
· teatraalne mäng (dramatic playing);
· teater ehk näitemäng.
Neid kolme eri kategooriat ei kasutata eraldi, vaid segatuna. Siia juurde lisandub veel üks alajaotus. See on draama kui arusaamine maailma asjadest, õppimine läbi draama ja mängulisuse.
Mida tähendab seiklusrollimäng?
Seiklusrollimäng on vabatahtlik fantaasiamäng, kus kokkulepitud ajas ja ruumis koguneb seltskond, kes on loonud ise või mängujuhi abiga tegelaskujud, ning läbi nende osaleb mängujuhi poolt loodud maailmas toimuvates situatsioonides. Seiklusrollimänge võib veel nimetada reaalset elu kopeerivaks karakteriseeritud seikluslikuks simulatsiooniks, kus mängijale on jäetud vaba ruum oma tegelasena käituda just nii nagu ta seda tunneb, unustamata, et igal teol on tagajärg ja et teised mängijad reageerivad vastavalt juhtunule.
Mängujuht on rollimängu ettevalmistav isik ja kogu protsessi korraldaja. Ta on ka stsenarist, kes valmistab ette mängu stsenaariumi, ruumid ning suunab mängijaid, kui see peaks osutuma vajalikuks.
Lisaks levinumale ja seega ka rohkem tuntud võitluslikule seiklusrollimängule kus kautatakse võitlemiseks külmrelvade imitatsioone ehk boffer-relvi. Kuid on olemas ka niinimetatud teatraalne seiklusrollimäng, mida võib kirjeldada kui publikuta improviseeritud interaktiivset näitemängu.
Sõdade simulatsioonimängudest välja kasvanud seiklusrollimängud on kasvava populaarsusega harrastus nii Eestis kui mujal maailmas. Algselt käputäie veidrike poolt harrastatud fantaasia ja seiklusrollimängudest on tänaseks moodustunud omaette subkultuur, mis ühendab tuhandeid harrastajaid üle kogu maailma.
****
Ringi tegevused ja eesmärgid.
1. Draamaõpetusel (pedagoogikal) põhinev draamaprotsess: mälu-, tähelepanu-, liikumise-, koordinatsiooni-, kõne-, jmt. treening.
2. Seikluslikest rollimängudest osavõtmine ja nende loomine. Soovi/vajaduse korral ka näitemängude loomine ja kooliteatrite konkursidel osalemine.
3. Ühine mängudeks ettevalmistumine erinevates töökdades: kostüümi- ja rekvisiitide valmistamine jmt.
4. Koostöö- ja suhtlemine teiste taoliste klubide, seltsidega.
5. Rollimängude ja muude seltsi tegevustega seotud ürituste korraldamine.
6. Mängujuhtide koolitamine.
Seltsi tegemiste arutlemiseks ja liikmete vabaks suhtlemiseks on avatud ka privaatfoorum praeguse nimega "Koolimängu vennaskond". Foorumi kasutajateks saavad olema kõik seltsi registreeritud tegevliikmed ja seltsi sõbrad. Seltsi sõbradeks võivad saada üksikisikud, või organisatsioonide esindajad, kes otseselt ei kuulu seltsi liikmete hulka, kuid soovivad jõudumööda aidata ja olla seltsi tegemistega kursis. Selleks tuleb teha vastav avaldus (vabas vormis, ka siin samas foorumis) ja nad liidetakse foorumi kasutajateks.
Lisainfo:
Andres Rattasepp
andres(kutsa)elvag.edu.ee