Plot-ist
NPC-na küll väga palju mängu ei näinud, kuid nalja sai kõvasti. Kui natuke vinguda, ja vinguma peab, muidu ei toimu arengut, siis selle kallal, et juba 3. mängu on plot tegelikult olnud natuke nõrk/railroad.
Olen selle mõtte tugev pooldaja, et seikluslarpi plot peab toimima ka siis, kui ükski mängija seda arendada ei viitsi. (sel juhul lihtsalt mängijate vastu) Kuid kui plot-i pole võimalik mingist hetkest edasi arendada enne kui see sulle möirates otsa kõnnib on natuke jama.
Selle probleemi aitaks kergesti kõrvaldada miniplot-id, mida põhitegevusest kõrvalejäänud party-d a.la. järvevanad saaksid vaikselt lahendada (mingi puu vaimul on kamm kaduma läinud/ kohalik kaupmees tahab osta mingit konkreetset taime mida siin metsas kasvab jne.). Lihtne sidequest annab mängu maailmale sügavust ja tekitab mängijate seas sagimiste ja sellist asja mida mina kutsusin kunagi "juuniori hingeks".
Rollimängust
Loodan, et minu tegelane kellegi liigset hingelist traumat ei tekitanud. Järgisin lihtsalt juhiseid: tekitage militaarset õhustiku, käige mängijatele pinda (coin-ige).
Niipalju kui nägin reageeriti metsast lennanud noolele küll, moodustati tasapisi lahingrivi ja jäädi põhjalikult jälgima, et mis nüüd.
Reeglitest
LARP-i maastikul on nii kaua kui mina mäletan olnud rusikareegel, et esmalt lähenetakse olukorrale rollimänguliselt ja kui tarvis rakendatakse reegleid, mitte et reeglitele rakendatakse rollimängu (mis on ka alati tore ja hea). See lihtne põhimõte tähendab, et alad mida reeglid ei puuduta, nagu väljaspool lahingut kirvega pähe saamine, kõriläbilõikamine, piinamine ja sandistamine mängitakse välja vastavalt mängijate pühendumusele. Pühendunud mängija ei hakka pärast seljatagant kirvega pähesaamist vinguma, et pähe ju ei lööda vaid üritab võimalikult elavalt teeselda, et tema hallollus voolab parasjagu mööda metsapõrandat laiali. Kindlasti ei hakka äsja lobotoomia läbi teinud ohver maas mingeid veidraid hääli tegema nagu "geeemmmii" või "ennpetsee". Nii on ka sandistamisega. Olles mänginud pimedat tegelast, võin öelda, et see on väga huvitav kogemus, kui aga närvikava vastu ei pea, võib vigastatud tegelase lihtsalt "riiulile" saata ja uue, terve kehaga surogaadi lavale asetada.
Ma kindlasti ei ütleks, et Juunior-LARPil oleks tegelase ellu ärkamine liialt lihtne. Protsess on resursi (mana) kulukas ja vaid vähestel tegelastel on piisavalt tasemid, et seda sooritada. Minu andmetel olid viimasel mängul täpselt 2 piisavalt võimast preestrit, kellest üks olin mina (NPC ja kõigi PC-de vaenlane)
Sealjuures ei näe mingit põhjust tuua mängu sisse sellised päästevõrgud nagu regen või muud kehaosi kergesti taastavad maagiad. Või kui, siis samuti väga kõrgetel tasemetel, et oma puuduva lüli taastamine võiks olla quest omaette, mitte lihtsalt ajutine ebamugavus.