Disclaimer: ma ei oska lühidalt vastata.
1. Ei pea olema, sõltub sellest kas suudad sellise vanusega tegelase välja mängida. Ning kui tahad mängida vana tegelast, siis lisaks rollimängule tasub mõelda ka grimmi ja näiteks valehabeme peale, et jätta siis nt. 70 vanamehe muljet.
2. Sõltub konkreetsest mängust, enamasti kipuvad muud rassi tegelased eesti larbimaastikul harvad olema, kuigi on olnud selle reegli suhtes erandlikemaid mänge. Teist rassi tegelastel peab olema üldiselt kostüümielemente ja grimmi mis võimaldavad teda inimesest eristada ( a la haldjakõrvad, grimmivärvid, mis iganes vastavalt rassile). Ma tean et juunior (vähemasti viimane seeria) omas suhtumist et saad endale teha rassile vastava välimuse, siis saad ka midagi sellist mängida, mujal võidakse lisaks uurida põhjendust miks midagi sellist mängida tahad. Tihti on eri rasside mängimisvõimalus ka piiratud mängumaailma enda poolt, kui maailmas pole olemas rassi n. siis well, pole olemas rassi n. kuigi võib eksisteerida sarnane alternatiive.
Kui nüüd peaksin nimetama enimmängituid muid rasse eesti larbimaastikul, (ning NPC kolle välja jättes) siis paistavad haldjad kõige arvukam esinemine olevat. Juunioril primitiivid (tegu siis pmst kiviaegsete inimestega, I ja II seeria) ning samuti haldjad (enamus non-human PCsid üle terve sarja). Midagi muud vist pole niivõrd esile kerkinud.
3. Sinu enda tegelase teema kui usklik või religioosne ta on, muidugi mõnes maailmas võib ateist või agnostik olemine olla natuke keerulisem (kuigi põhjuse leiab alati). Muidugi juhul kui mängid preestrit siis pead üldiselt valima jumala keda kummardad (on ka olnud alternatiive). Enamasti kui kusagil nõuab karakterileht jumaluse märkimist siis on see peamiselt preestriklassi esindajatele mõeldud.
Ühe või mitme jumaluse kummardamine. Sõltub mängumaailmast ja su tegelasest jällegi. Võib olla austab ta tervet panteoni, võib olla on ta aga kasvanud üles mingisugust kindlat jumalust eelistades või eeldab maailm igalt isikult mingisuguse patroonjumaluse valikut.
4. Arvan et charsheet oleks võinud saada vahepeal uuenduse, mis oleks võinud vähendada klassilahtrite arvu. Üks vahe (pool II seeriat) eksisteerisid reeglites pmst edasijõudnud klassid (2 iga klassi kohta, maag sai näiteks valida arhimaagi ja surnumanaja vahet), ning toona olid need olemas juhuks kui kellelgi peaks mingi ime läbi õnnestuma võtta mitte ainult tasemeid mitmes klassis kui ka edasijõudnutes.
5. Sõltub mängust. Mõnel juhul saad mängu siseneda uue tegelasega, teistel juhtudel pannakse sind NPCks. Esimese juhul tasub jah hakata uut tegelast välja mõtlema, kostüümiosas oleks hea kui suudaksid teha mingeid muudatusi, kuna tegelase identifitseerimine toimub kostüümi alusel. Tasub rääkida mängujuhtide ja kaasmängijatega, äkki on neil anda sulle konkreetse mängu ajal mingeid juppe laenuks.
6. Jep, mängusisene raha tuleb gemmidelt.
7. Riietub nagu antud naistegelane soovib riietuda ja kuidas see antud tegelasele loogiline on.
8. Üldiselt on alguses briifid kus selgitatakse üle mänguala suurus, mingit olulisemad põhiasjad ning kohati ka antakse mingisugune info mis seisus tegelased on kohale jõudnud. Peale neid viiakse mängijad nende alguskohtadesse.
9. Püütakse panna uusi inimesi kas kellgiga koos või vähemasti kellegi lähedusse alustama. Tihtipeale tasub ise otsida kas enne mängu või mängu ajal kellega koos liigelda või seigelda.
10. Alguses hallidel aegadel loodi larp mõttega et sinna saaksid tulla ka alla 15-aastased inimesed (toona oli mänge vähe ning need enamasti vanusepiiranguga). Esimesel seerial oli väga palju nooremaid inimesi... nii 14-16 kanti, aga ka nooremaid. Juuniori noorimat ma öelda/pakkuda ei oska. Pakun et 10-11? Sealt edasi on muidugi keskmine vanus kõvasti suurem olnud, kuna on olnud vähem noori/uusi tulijaid.
VG trennid toimuvad jätkuvalt, kuigi ma pole kindel mis formaadis. Tean et pühapäeviti on lahingtrennid kuid ma ei tea kuidas hetkel tehnikatrennidega on. Soovitan sel teemal uurida Tallina trennide jooksvast teemast või suhelda kasutajaga Bernard.
Kui on veel küsimusi siis tulista, ning loodan et ma oma pikkade vastustega sind ära ei hirmutanud