Irve tõstis uue mängu põhiteemast eraldi ja pani pealkirja
Ajatu Põhjamaa Taustas on lõik, mille otstarve jääb segaseks ja mille tõttu on sari kaotanud vähemalt ühe rollimängija.
"Kuna tema poeg, prints Waldemar, ei ole siiani trooni ülevõtmise suhtes huvi äratanud ja tütar Ursula oma soo tõttu riiki valitsema ei kõlba, on karta, et tulevast valitsejat tuleb riigi huvides otsida mujalt. Kuna see kuuldus on levinud suust suhu ka üle terve riigi, üritavad vaprad noormehed üle kogu maa korda saata vägitegusid, mis oma suuruselt ja vahvuselt jõuaksid ka kuninga kõrvadesse."
Raamatutes ja filmides on loosisene seksism minu meelest põhjendatud siis, kui
* 1) Lugu räägibki seksismivastasest võitlusest, jutu fookus on tegelaste vastasel võitlusel opressiivse maailmakorra vastu.
* 2) Ajaloolise täpsuse nimel, kui tegu on ajaloolise draamaga.
* 3) Tegu on tõsise, karmi draamaga, mille tegevus toimub kõledas inimvaenulikus maailmas. (ja jällegi, kui teema on olemas, võiks see ka loos adresseeritud olla)
Larpidega on asi keerulisem, sest põhjus, mis võib toimida raamatus või filmis, ei pruugi toimida larpis.
* 1) Lugu räägibki seksismivastasest võitlusest, jutu fookus on tegelaste vastasel võitlusel opressiivse maailmakorra vastu
Kui ilukirjanduslikus teoses jutustab autor lugu seksismivastasest võitlusest, võib ta paigutada tegelasi rollidesse vastavalt loo vajadustele. Aga see põhjendus larpis väga ei toimi. Kui rollimängus määrab mängija mänguväline taust, millise tausta ta saab valida tegevusele või millised personaalsed looliinid talle võimalikud on, siis arvestades Eesti rollimängurahva üsnagi ühtlast soolist jaotust ja inimeste eelistust oma soost tegelast mängida, on see küllaltki piirav. See mõjutab gameplay'd. Sest vähegi rolli mängida oskava larpari jaoks on tegelase ja maailma taust gameplay. Ja selline nähtus kuningakojas ei ole kindlast isoleeritud, vaid kui ühiskonnas eksisteerib selline mõttemuster, siis mõjutab see kogu setting'ut aadlikest talunikeni, seega rolliloomet. Peaaegu sama hästi võiks mängumehaanika kallale minna, ja otsustada, et seda-ja-seda klassi saavad ainult mehed ja seda-ja-seda klassi ainult naised mängida.
* 2) Ajaloolise täpsuse nimel, kui tegu on ajaloolise draamaga.
Enamik larpid, eriti seikluslarpid (eriti seikluslarpid väljamõeldud fantasy-maailmas),
ei keskendu täpsele ajaloolise olukorra taaskehastamisele. Esiteks, ei ole küll ajaloolane, kuid võin kindel olla, et enamik larpide ühiskonnakorraldus ei ole ligilähedanegi reaalsele keskajale. Teiseks, troonipärimine tütrele on päris maailma ajaloos korduvalt aset leidnud.
* 3) Tegu on tõsise, karmi draamaga, mille tegevus toimub kõledas inimvaenulikus maailmas.
Tõsine, karm, sünge, karakteri-keskne ja süva-psühholoogiline draama-larp võib olla väga hea, kuid see ei saa päris hästi samal ajal olla light-hearted seikluslarp. Ja sellisele larpile ei sobi klassi- ja TP-põhine mängumehaanika.
---
Kui Juunior üritab täita algajasõbralikku larpi nišši, siis on sellel sarjal eriti oluline, et mäng oleks low-entry, ega seaks mõttetuid piiranguid mängijatele. Lisaks, kui see üritab olla noortesõbralik, tasuks ka mõelda laiemate ühiskondlike väärtuste peale ja positiivset eeskuju näidata.
Ehk Ursula kuningannaks!