---------------------------------------------------------------------
õm mitte, et ma väga tahaks norida aga tekkis küsimus:
miks sepa oskused mis on ilmselt IG skill on paigutatud peatüki alla "Lahingu ja eriolukordade reegeldus
Võitluse ohutus:"?
tsiteerin:
(Sepa oskusega tegelased võivad katki läinud relvi parandada, kui neil on selleks vahendeid. Enne relva taas mängu laskmist, tuleb see GM-idele ette näidata).
kommenteerin:
Sellest võib algajatele jääda mulje, et kui nad võtavad TPde eest "Sepistamise oskuse" vmt. siis nad automaatselt võivad IG relva "parandada" kuigi relv og võttes on ikkagi katki? - No natuke päästab asja "iga relv tuleb GM-le ette näidata" klausel. Seega soovitaksin (aga ainult soovitaksin) kasutada sõnastust näiteks:
Mängu käigus reaalselt(OG) purunenud relva tuleb parandada manalas või mõnes muus OG alas reaalselt (teibi liimi ja teadmistega bofferrelva ehitusest). Kuid enne relva taas mängu laskmist, tuleb see GM-idele ette näidata). Mängu käigus IG „purunenud“ relva võib parandada IG. Ehk:
Relv mis on päriselt katki tuleb mängust eemaldada ja päriselt remontida. Relv mis on mängult katki seda saab ka mängult parandada. (kui relv mis on katki nii IG kui OG siis tuleb teha ilmselt mõlemat - kõigepealt parandada ta og ja siis ig)
Kuhugi võiks ilmselt lisada klausli "Mängijate tervist reaalselt ohustavad purunenud relvad tuleb mängualast eemaldada- neid võidakse lubada mängu peale remontimist ja GM inspektsiooni."
Seda võiks lähemalt selgitada peatükis "Esemete purustamine"
---------------------------------------------
Järgmine küsitav koht:
Uimastamine:
tsiteerin:
Uimastada võivad osata kõik tegelased. Selleks on vaja ühes käes hoida uimastamiseks sobivat eset (näiteks: pann, suur kivi, sau jne)
soovitaksin järgmist muudatust: (näiteks pann,
väike kivi, sau jne)
kommenteeriks seda niimoodi, et: Suured kivid ja väiksed kivid on tarvis lahus hoida kuna ma oletan et kunagi kaugemates reegelduse osades mainitakse ära ilmselt milliseid kahjustusi võib tekitada mäest alla veeretatav kivi või heitemasinaga heidetav kivi...
senises praktikas on "väike kivi" seliine mida saab ühe käega tõsta, kasutada kuuliammu või lingu laskemoonana jne.
"suur kivi" on selline mida peab tõstma kahe käega ja mitmekesi - kui seda on vaja kellegile müüri pealt kaela kukutada.
ehk siis neil on vahe tegelikult... suur vahe.
oeh irw - oli mul tarvis seda reegeldust lugema hakata onju?
järgmine küsitav koht...
tsiteerin:
Mõningatel tegelastel on võime
purustada kilpe, relvi või turviseid. Kui tegelane hüüab eset tabava löögi juures: “Purusta [ese],” on antud ese koheselt nö purustatud. Kui eset ei saa või ei taheta käest panna loevad kõik järgnevad löögid mis eset tabavad, kui keha tabanud. Kui eset purustav löök läheb esemest mööda loetakse seda nagu iga tavalist lööki.
kommenteerin:
siin tuleks vist ära märkida erand: "purustada kilpe, relvi või turviseid
välja arvatud kiiver" Miks? - kahel põhjusel
esiteks: sihilikult vastu pead ei tohi lüüa - see on nagu kõige alus mida ma larpidelt tean.
teiseks: kui kiiver on peas siis IG reegeldusega mõjutamine suunas et nn "purustatud" kiiver võetakse peast on halb mõte.
reegeldus ei tohiks mõjutada mängijaid vahetama turvalist olukorda (kiiver peas) ebaturvalisema vastu (kiivrit ei ole peas)
Soovitaks järgmist:
Kiiver - kui see on - peaks olema peas kogu võitluse aja ja reegeldus ei tohiks IG olla ebasoodsam inimese suhtes kellel on vastav turvavarustus. Sest kui kiiver on selline kergesti hävinev nähtus reegelduse seisukohalt - siis pigem inimesed ei viitsi vaevata ennast selle tegemisega mis omakorda viib alla üldise turvalisuse...
järgmine koht:
Sõjasaagi kogumine e “luutimine”:
saaks kasutada palju lühemat terminit luutimise kohta.
näiteks: "Luutida tohib ainult IG asju" (need võib näiteks mängu alguses paberitükile kirjutada, et järgmises mängus võib GM selle võrra rohkem stardikapitali anda luutijale)
Ja teine asi tasub ära märkida _erandina_ need asjad mida reaalselt luutida ei tohi - kuigi need on suure tõenäosusega ig asjad. Nimelt luutida ei tohi: turvist, kiivrit, soomuskindaid. - need võib luutida mängult > kirjutage paberitükile üles enne mängu oma turvis ja kadunuke annab selle paberi luutijale. ise läheb manalasse ja pakib oma turvise kotti vmt. Midagi ei jää metsa vedelema ja kõigil on elu lihtsam.
Miks ei tohiks luutida kindaid turviseid ja kiivreid? - sellel põhjusel, et omanik on need enda mõõdu järgi teinud. vales mõõdus kiiver võib olla oma uuele omanikule pigem reaalselt ohtlik. turvisega on sama lugu. kindad on nii keerulised teha ja kerged kaduma. Pealegi kui nad on liiga suured või väiksed siis nad ka kipuvad pigem segama kui kaitsema.
Ainult see kes need tegi teab oma kinnaste tegelikke omadusi. Uus omanik (luutija) ei pruugi neid teada ja võib endale teadmatusest häda teha neid kindaid kandes ndx.
Järgmine küsitav koht:
Kinni sidumine:
kommenteeiks seda nii: reaalset sidumse võiks tegelikult ära keelata nagu ka enese reaalselt lahti kõikamise.
Miks?
Tänapäevases maailmas on tähtis vahet teha milline asi on ohtlik ja milline mitte. Algajatel ei pruugi olla kogemusi sellest kuidas kedagi ohutult kinni siduda nii, et sellest ei tekiks potensiaalset ohtu kinniseotavale. mis saab siis kui kinniseotaval tekib reaalselt mõni vereringehäire või tahaks ta näiteks kusele minna aga lähikonnas pole kedagi kes ta selleks lahti seoks. Või unustatakse ta puu külge vihma ja miinuskraadide kätte? Samuti võib pimedas kellegi lahti lõikamisel talle viga teha selle "reaalse teraga" samuti võib lahtilõikaja saada viga kui keegi satub talle peale ja tekib rüselus, samuti võib viga saada see kes peale satub kuna tal pole aimugi et pimeduse katte all on reaalne tera jnejne.
Seega selleks, et kogu seda jama vältida tuleks ära sätestada kõik need võimalused mida mängija saab IG enda vallapäästmiseks kasutada ja loobuda täielikult kellegi reaalselt puu külge sidumisest vmt.
pakun ka näiteks et vargad võiksid saada lisaskilli: Escape Artist. Mis võimaldaks neil jalga lasta peale mingi arvu minutite istumist mängult seotuna.
Aga see on juba teie otsus.
Reeglid on selleks, et mäng muuta ohutumaks ja nauditavaks. Samuti peavad nad olema üheselt mõistetavad - aga ma kusagil siin ei näe õpetust sellest kuidas kedagi reaalselt ohutult puu külge siduda.
aga ega rohkem ei olegi... sest siit edasi tulevad juba juuniorlarpi klassid ja muu taoline mis ei mõjuta eriti üldist ohutustehnikat.
Paremate tervitustega
Trexxx