Postitas chloe 16:24 21. Jaan 2009
REEGLID (kasutatud on Põhjala Pööripäeva reegleid mõningaste muudatustega):
Üldreeglid
Kogu tegevust ürituse vältel ja mängualal juhivad mängujuhid ja/või organisaatorid. Nende ettekirjutustele või korraldustele mitte allumisel, kõrvaldatakse mängija mängust, ning ekstreemjuhtudel kaotab ta õiguse edaspidi säärastel üritustel viibida.
Mängujuhil on täielik õigus, teha vastavalt vajadusele välkotsuseid mis lahknevad reeglites sätestatust. Sellel hetkel ei ole mängijal õigust seda otsust vaidlustada, kõik kaebused võetakse arvesse tagantjärgi.
Mängujuhtidel on õigus määrata abi-mängujuhte kelle ülesandeks on jälgida reeglite täitmist ning otsustada kõike reeglitest lähtuvat. Abi-mängujuhid EI SAA kontrollida ega muuta mängu käiku või võtta vastu otsuseid mis lahknevad käesolevatest reeglitest.
Mängu vältel on kõik mida mängija tajub või kogeb, mängu sisene ning seda tuleks ka nii võtta. Kõik tegelased on väljamõeldised, kõik seosed reaalsete inimestega juhuslikud ning kõik tegevused mis mängija suhtes sooritatakse, sooritatakse tema väljamõeldud tegelase suhtes.
Kõik mängijad peavad enne mängu mõistma, et tegu on aktiivse meelelahutusega mille käigus igaüks on vastutav enda tegude eest. Korraldajad ei ole vastutavad füüsilise, materiaalse või moraalse kahju eest mida mängijad tekitavad mängu käigus endale, teistele mängijatele või kolmandatele isikutele.
Korraldajad paluvad lahkesti jälgida keskkonda enda ümber, mängida turvaliselt ning suhtuda austusega mänguala kultuurmaastikku.
Kõik esemed ja inimesed kes kannavad mänguvälist märki (vt. Lisa 3 – Mõisted: „Out-of-Game”) on kõigi tegelaste jaoks olematud, nähtamatud, kuuldamatud.
Kui käesolevates reeglites kasutatakse mängijate kirjeldamiseks asesõna Tema meessoost vormi siis on selle all mõeldud nii meessoost kui naissoost mängijad. Käesolevate reeglite autorid on kindlal veendumusel, et mõlema sugupoole esindajad suudavad võrdselt hästi sooritada kõiki tegevusi ning kehastada kõiki rolle.
STOPP reegel
Kui keegi mängijaist hüüab „STOPP”, on kõik juuresviibijad kohustatud koheselt peatuma, pooleli jätma käimasoleva tegevuse, laskuma ühele põlvele ning vaikima.
See on märgiks, et midagi on valesti ja/või potentsiaalselt ohtlik ja sellega on mäng peatatud.
ÜHELE PÕLVELE LASKUMINE JA VAIKIMINE ON KOHUSTUSLIK vältimaks liikumist ning suhtlemist mängupausi ajal.
Kui keegi liigub mängupausiga alasse, on ta automaatselt sellega seotud ja peab samuti ühele põlvele laskuma ning vaikima.
· Mäng jätkub, kui “STOPP” välja hüüdnud isik, ja/või mängujuht on veendunud, et kõik osapooled on valmis ning andnud loa mängu jätkamiseks.
· Kui mängijal on mõjuv põhjus, STOPP’i ajal, kohalt lahkumiseks (näiteks abi andmise eesmärgil) siis peab ta oma relvad ja kilbi maha panema. Ta peab enne mängu jätkamist oma kohal tagasi olema. Kui ta seda pole, loetaks ta mängust lahkunuks.
· Kunagi ei tohi mängija kasutada „STOPP” reeglit triviaalsetel põhjustel. Kui mängija kasutab “STOPP” reeglit lahingu käigus, loetakse ta peale seda teadvusetuks (HP=0).
Kuigi sõna stopp tähendab ka üldist peatumiskäsku siis on see antud juhul reserveeritud mängu tarbeks ja mängu ajal ei tohi seda sõna kõnes kasutada. Kellegi liikumise peatamiseks, võib kasutada alternatiive (n. „seis!”; „pea kinni!”; „oota!”).
Mängija võib „STOPP” reeglit kasutada ainult siis kui:
1. Ta soovib peatada endale mänguväliselt ebameeldivat situatsiooni. Iga kord ja alati, kui mängija tunneb, et situatsioon on talle mänguväliselt ebameeldiv võib ta selle koheselt peatada/lõpetada, hüüdes „STOPP”.
2. Ta on ennast vigastanud, tal ilmnevad ootamatult tervisehäired, ta on saanud reaalselt valusa ja vigastava tabamuse või on tekkinud õnnetusohtlik olukord.
Mängija EI TOHI kasutad „STOPP” reeglit, kui:
1. Situatsioon on talle mängu siseselt ohtlik/ebameeldiv/keerukas.
2. Keegi teine on näiliselt ennast vigastanud. See on teise mängija asi otsustada kas on vajalik mängu peatamine.
3. Kellegi teise suhtes rikutakse füüsilise kontakti reeglit või situatsioon paistab olevat kellegi teise jaoks mänguväliselt ebameeldiv. See on jälle teise mängija asi otsustada, kas „STOPP” on vajalik.
Manala
Manala on selle jaoks spetsiaalselt markeeritud OOG ala, mille asukoht tehakse mängijaile teatavaks enne mängu algust.
Kui tegelane stsenaariumi käigus lõplikult sureb, läheb mängija manalasse.
Võitlusreeglid
Võitlus on defineeritud kui: Situatsioon kus üks pool või mõlemad pooled hoiavad käes relvaimitatsiooni, teise poole ründamise ja/või enda kaitsmise eesmärgil. Sellest lähtuvalt ei saa omavahel võitlust alustada kaks relvitut või ainult kilbiga varustatud inimest.
Elupunktid
Igal tegelasel on algselt 2 elupunkti, kui mängujuhid pole talle öelnud teisiti.
Iga korrektne relvatabamus (vt. allpool) eemaldab tegelaselt ühe elupunkti. Kui elupunktid on viidud nulli, kaotab tegelane teadvuse.
Teadvusetu tegelane ei saa liigutada ega mingil viisil suhelda.
Kui tegelasel on turvisepunkte siis tabamusel turvisesse kustuvad need enne elupunkte.
Kilp kaitseb relvatabamuste eest.
Tegelase elupunktid taastuvad kiirusega üks elupunkt 30 minuti jooksul, eeldusel, et tema haavad on seotud.
Teadvusetu (elupunkte pole) aga mitte veel surnud (vt. allpool) tegelase saab teadvusele tuua, tema haavu sidudes.
Igaüks seob: haav paraneb 30 min. Taastub 1 elupunkt.
Ravitseja seob haava: haav paraneb 15 min. Taastub 1 elupunkt.
Sidumiseks vajalikud soovitavalt valged riideribad, et pimedas ka mängujuht olukorrast aru saab.
Relvatabamus
Korrektseks loetakse iga relvatabamust millel vähemalt üks järgnevatest omadustest:
· on eelnenud meetrine hoovõtt;
· langeb heli tekitades kehale;
· on sooritatud piisava jõuga, et vastane seda tunneks;
Ebakorrektseks loetakse iga relvatabamust millel on vähemalt üks järgnevatest omadustest:
· on sooritatud eirates üht või mitut võitluse ohutuse reeglit;
· tabab riivates või libamisi;
· kahekäelise relva puhul pole mõlemad käed relva küljes
Relvatabamuse korrektsust (e. seda kas tabamus luges) hindab ALATI JA AINULT pihta saaja - mäng käib aususe peale.
Surm
Tegelane sureb kui:
Ta on lamanud 15 minutit teadvuseta (HP=0)
Ta surmatakse (vt. allpool)
Surnud tegelane peab esimesel võimalusel liikuma mänguvälisele alale (manalasse).
Liikudes peab surnu hoidma kätt pea peal ning keelatud on suhelda teiste mängijatega
Tegelase surmamiseks tuleb relvaga imiteerida teadvusetu või muul viisil abitu keha tükkideks raiumist või tampimist. Seda tuleb teha 10 sekundi jooksul, lugedes selgelt ja valjusti sekundeid: „üks-ükstuhat, kaks-kakstuhat, kolm-kolmtuhat ...”
Võitluse ohutus
Keelatud piirkondadeks on kael ja pea ning kube – nendesse piirkondadesse ei tohi lööke või torkeid suunata
Üleliia brutaalsed ja/või tahtlikult vastase (reaalselt) vigastamiseks sooritatud löögid ning torked on keelatud.
· Keelatud on raske füüsiline kontakt (nagu löögid, tõuked ilma kilbi abita, heited, või väänamised) ükskõik mis kehaosaga.
· Keelatud on haarata vastase relvast või kilbist ja/või seda kinni hoida muul viisil kui relva või kilbiga.
Kilbiga tõukamine
Kilbiga tohib tõugata ja kilpi tohib kasutada tõukamise blokeerimiseks.
Kõik säärased toimingud tuleb teha kilbi täispinnaga.
Mitte mingil juhul ei tohi tõugata ega lüüa kilbi servaga.
Kõik tõuked tuleb sooritada otse eest e. tõugatava vaateväljast.
Tõugata tohib ainult kilbiga mille suurim pinna läbimõõt on vähemalt 55 cm.
Uimaseks löömine
· Uimaseks löömiseks tuleb sihtmärki selja tagant ühe käega kergelt pea peale patsutada, hoides samal ajal teises käes relva.
· Uimastamine ei mõju, kui sihtmärk kannab kiivrit või näeb uimastajat patsutamise hetkel.
· Kui uimastamine õnnestus, langeb sihtmärk teadvusetult maha ja püsib nii 5 minutit (loeb mõttes 300ni).
Relvad
Relvadena on lubatud kasutada ainult selleks spetsiaalselt ettenähtud relvaimitatsioone mis vastavad Lisas nr. 1 ära toodud nõuetele (nõuetele vastavus peab enne relva kasutamist olema mängujuhi poolt kontrollitud ja kinnitatud).
Relvad jaotatakse oma pikkuse või kasutuse järgi nelja kategooriasse
I
5-100 cm
Ühekäelised relvad*
II
100-110 cm
Pooleteisekäelised relvad*
III
üle 110 cm
Kahekäelised relvad
IV
-
Laskerelvad
* Erandlik on lühike oda mille pikkused on:
50-100cm ühekäeline ja 100-160cm pooleteisekäeline.
Relva pikkust mõõdetakse kogupikkuses (käepide ja/või kaunistused kaasaarvatud).
Kui relval on rippuvaid osi (n. kettnuiad) siis mõõdetakse relva pikkust, rippuvat osa sirgeks tõmmates.
Korraga võib kasutada kahte ühekäelist relva või ühte ühekäelist ja ühte pooleteisekäelist relva (eeldusel, et ühekäeline ja pooleteisekäeline relv ei ületa kokkupanduna kasutaja pikkust).
Relva välimus on mängija vaba valik, niikaua kuni relv vastab ohutusnõuetele ja säilitab oma tüübile vastavad omadused.
Sõjasaagi kogumine
· Sõjasaagi kogumine, e. „luutimine” on teadvusetu või surnud tegelase läbi otsimine ja mängusisese varustuse röövimine. Sõjasaagi kogumiseks peab sihtmärgilt luba küsima. Kui seda luba ei anta siis ei tohi varustust võtta.
NB! Relvi(st. kilpe) ja turviseid ei luudi.
Haavade sidumine ja paranemine
Haavu oskab siduda igaüks
Haava sidumiseks on vajalik sideme representatsioon – Valge, vähemalt 5cm laiune ja 50cm pikkune riideriba.
Ühe jäseme või keha sidumiseks läheb vaja vähemalt üht sidet.
Sidemeid võib eemaldada ning uuesti kasutada – kui haav pole veel paranenud siis sideme eemaldamisel avaneb see kohe uuesti.
· Seotud haavadega tegelasel taastub üks elupunkt 30 minutiga, eeldusel, et ta ei soorita füüsiliselt pingutavaid tegevusi (nagu jooksmine või võitlemine).
· Kui seotud haavadega tegelane püsib täiesti liikumatult ja Ravitseja tema haavade eest rollimänguliselt hoolitseb, taastub üks elupunkt 15 minutiga.
· Kui tegelane sooritab seotud haavadega füüsiliselt pingutavaid tegevusi siis tema haavad avanevad uuesti ja elupunktid ei taastu enam. Kui tal ei ole selleks hetkeks taastunud ühtegi elupunkti siis kaotab ta uuesti teadvuse.
Relvaimitatsioonide ohutust hindavad mängujuhid.
Kui relvaimitatsioon ei vasta ohutustandardile siis seda mängu ei lubata.
Iga relvaimitatsioon peab saama mängujuhi nõusoleku selle mängu toomiseks.
Mängujuhil on õigus mitte lubada mängu või eemaldada mängust iga relvaimitatsioon mida ta liialt ohtlikuks peab.
Kõik relvaimitatsioonid peavad olema ilmselgelt larbi otstarbeks valmistatud ning kujutama mingit relva. Olmeesemete (näiteks riided, magamiskotid jne) kasutamine relvana on keelatud, isegi kui nood vastaksid nõuetele.
Nõuded kilpidele
Kilbi serv peab olema kaetud pehmendusega nii, et see ei vigastaks vastaste relvi.
Kilbi esipinnal ei tohi olla teravaid või muul viisil ohtlikke etteulatuvaid osi.
Soovitav on valmistada kilbid võimalikult kerged ja võimalikult õhukesest vineerist.
Metalli kasutamine kilbi põhimaterjalina on keelatud.
Turvisepunktid
Turvisepunkte annab sõjarüü kandmine kostüümina. Ennekõike peab turvis olema ohutu nii kandjale kui kaasmängijatele, ning suurendama turvalisust, pakkudes kandjale reaalset kaitset. Turvis jaotub kahte ossa:
1. Kehal kantav turvis
· Kehal kantav turvis annab turvisepunkte ainult sinna kus ta ka reaalselt on. Kehal kantava turvise punktid on universaalsed ning neid ei arvutata piirkonniti eraldi või mitme turvise korral, turvisetüübist lähtuvalt eraldi.
· Kehaturvis peab olema valmistatud kas vähemalt 2mm paksusest nahast või vähemalt 1mm paksusest metallist.
2. Kiiver
· Kiiver annab turvisepunkte tervele kehale ja kiivri turvisepunktid kuluvad viimasena.
· Kiiver peab olema valmistatud vähemalt 5mm paksusest nahast või 1mm paksusest metallist.
Tegelasel ei saa kokku (kehaturvis ja kiiver) olla kunagi rohkem kui 5 turvisepunkti.
Seguturvise puhul, arvutatakse turvisepunktid kõigi vastavate turviste (v.a. kiiver) eest saadavate punktide aritmeetiline keskmisena (ümardatud üles).
Turviste puhul mille valmistusmaterjalid ei vasta nõuetele või mis ilmselgelt ei paku kaitset sõltub antavate turvisepunktide kogus mängujuhi suvast, aga ei ole kunagi rohkem kui 3.
Kiiver- 1 AP
Nahkturvis- 1 AP
Metallturvis- 2 AP
Viimati muutis
chloe, 12:29 29. Jaan 2009, muudetud 1 kord kokku.
Vana skinhead õpetab noort
-Poju, kujuta ette,et jalutad metsas ja äkki ronib põõsast välja inimene,i melikult riides, naeratab, kaasas on kitarr ja käes on kepp. See on larpar ja jumal tehku nii, et sa teda hipiga segi ei ajaks...