Minu nägemus intriigika ja seiklusmängu osas on aga hoopis sihuke:
Intriigikat eristab seiklusmängust pigem mängujuhtide poolt ettekirjutatud rollid, mis koosnevad vähemal/suuremal osal mängijate vaheliste suhete kirjeldustes. Eesmärgiks oleks siis vast tekitada keeruline suhete võrgustik ja enamus mängust seisneks rollis antud info mängijatevahelises etendamises. Ehk siis mäng, mis toimub suures osas PCde rollidesse sisse kirjutatud info põhjal ja kus ka needsamad intriigid tulenevad samuti suuremal/väiksemal määral ettekirjutatud infost. Veristamist on sellistes tõesti keskmisest seiklusmängust vähem, see saavutatakse samas tihti ettekirjutatud põhjustega sellest hoidumiseks.
Seiklusmäng peaks siis olema see teine äärmus, kus kõik PCde vahelised suhted tulenevad nende enda otsustest, mängusisesest käitumisest ja enda kirjutatud rollide loogikast. Lisaks rollisisesele suhtlemisele ja rolli eesmärkide täitmisele on mängujuhtide loodud Seiklus!, mis võiks teoorias tegelaste taustast mitte eriti sõltuda (väiksemate mängude puhul, kui kõikide rollid on võimalik piisavalt võrdselt seiklusega siduda, on sellise sõltuvuse loomine samas äge) ja olla kõigile võrdselt lahendada. Kaklust ei pruugi pea üldse olla, kuigi enamasti võiks (isiklik maitse). Mängijatevaheline rollimäng võib vabalt kujuneda mõnegi intriigimängu omast huvitavamaks, intensiivsemaks, sügavamaks. Samas, kuna jämedam ots on selles osas antud PCde kätte, ei pruugi.
Enamus mänge kipub tänapäeval vast maanduma kuskil seal keskel, kus ettekirjutatud rollidega tegelased käivad vahepeal õues jalutamas, võibolla löövad ühe poolsurematu vaimolevuse maha, võibolla teevad mingi riituse. Seikluslarbiks mina sellist mängu keeldun nimetamast, samas, puhtaks intriigikaks ka pidada ei saa (sest mängujuhid vaidlevad jubedalt vastu, et intriigikaga küll tegu pole, käidi õues ju ja tehti seal midagi isegi).
Selline oleks siis minu teooria. Ärge valesti aru saage, mul on olnud väga palju põnevaid intriigikaid ja veel põnevamaid mänge, mis kuskil seal vahepeal kõiguvad. See jutt on samuti ilmselgelt suur üldistus, vägagi ainult minu mätta otsast vaadatud jne. Lihtsalt, sihuke arusaam, et erinevuseks on lihtsalt peksmise/rollimängu suhe, hakkab mulle jubedalt vastu. See võib isegi mõnikord nii olla, ei pruugi ja kindlasti ei ole see kõige olulisem. Räägin puhtalt omast kogemusest erinevatelt mängudelt.