Kahe nädala pärast teemaks siis
larpide reeglid. Sissejuhatuse peab Ghostwizard, võibolla keegi veel.
Plotiloom oli päris suur tükk mida haugata, aga haugatud ta sai. Siinkohal väike ülevaade:
(Ainult mängujuhtidele)
Larbi loo väljamõtlemine:Põhiplot on mängu keskne sündmustik, mis haarab kõiki mängijaid.Selle kõrval arenevad paralleelselt mängijatevahelised suhted, lahendatatakse kõrvalmooduleid ja mängitakse rolli. Aga. Põhiplot on mängu õnnestumisel kõige tähtsam. Mänguloojal tuleks täpselt läbi mõelda kõik, mis põhiloos valesti minna saab ja võtta kasutusele vastuabinõud (kõiki kõrvalmooduleid ja Pvp liine niiguinii selles kaoses ennustada ei saa). Kõik, mis põhilugu hävitada võiks, peaks olema mängult enne finaali saabumist kõrvaldatud.
Näited: mängijad lasevad mängualalt poole pealt jalga, pomm laseb kõik õhku, kriitiline tegelane tapetakse ära, oluline info jääb vangi. See ei tähenda sugugi loo lineaarset kulgu. Ütleme et väejuht võidakse küll tappa, aga lahing toimub ikkagi. Ent kui keegi vastasleeri ühistoidupaja enne lõunasööki ära mürgitab, siis on põhiplot omadega katki.
Mängujuht! Kaitse oma põhiplotti!Põhiplot peaks haarama kõiki mängijaid või vähemalt väga suurt osa, et larbile tekiks lugu. Keeruline koht on kogu mängijaskonna haaramine, et anda neile motivatsioon põhiplotis kaasa lüüa. Üks minu arust pisut ülekasutatud variant on
maailmapäästmise motiiv. Kõik tegelased tahavad ju ka edaspidi oma tegusid jätkata, varandust koguda, armastust otsida, seigelda... seega on automaatselt kõik ka üldloosse segatud.
Ent sellele on alternatiive! Mõtle loominguliselt:
- kõik mängijad on neetud ja peavad töötama sellest vabanemise suunas
- mängijad kuskil lõksus
- rolliloomele kitsamate piiride seadmine (et motiiv kirjutataks sisse
juba rolli tehes)
* Kõik, mis põhiploti ümber toimub on hea ning hea kui seda on p a l j u. See võib olla isegi palju tähtsam kui põhilugu, aga vead ja vastuolud ei mõju seal nii halvasti.
* Kuigi mängijatele hämamine on omaette stiil, võiks põhilugu olla siiski kõigile arusaadav ja adutav. Näiteks, kosmoselaev, kus toimub palju huvitavat satub järsku kriisi ning seda ähvardab hukk. Tegu on põhiploti sündmusega, kuna see läheb korda kõigile. Kujutle, kumb paremini mõjub kas palju segast infot või selge signaal: "Te kõik olete ohus!". Segase info korral ajavad osad mängijad mingit oma asju, osad kratsivad pead, teised mõtlevad päästekapslite peale. Selge info korral paisatakse kogu mängijaskond aga uude situatsiooni: hirm levib ja igavaks kiskunud status quo on purustatud. Kui laev lõpuks hukkub, võib segase info korral päris paljudel olla "Meh?!"-tunne. (Hämamise kohta kõrvalsündmustikus vastu pole mul midagi
)
* Vaata, et põhiplotiks vajalik info ei satuks kellegi kätte vangi. Enamlevinumaid põhjuseid ebaõnnestumistes.
* Põhiplot ei pea olema suur ja kompleksne. Luudele saab liha lisada kõrvalmoodulite, põnevate rollimänguvõimaluste ja mängijatevaheliste konfliktidega.
Võimalus on üks miljonist, aga postitus võib siiski asja ette minna.