Postitas Tindome 12:37 8. Juul 2014
Siuke mäng, et mida kaugemale ta ajas nihkub, seda toredam tundub. Kusjuures mängimise ajal oli ka täiesti tore, aga surve oli nii suur, et ei olnud sees väga ruumi lugu jälgida ja vahetult pärast mängu oli küll "mäh, mis? see oligi kõik v? Nii katki jäigi?"
Päris lugu jõudis kohale alles hiljem asju mõtestades.
Mängu peamine miinus minu jaoks:
- see kuradi valel hetkel vales kohas lõhkenud granaat.
Mängutehniliselt ja tegelasloogiliselt on sellega kõik korras, aga vbla sel hetkel natukene metamängu Aapo poolt olnuks ikkagi kohane - lasta isikliku hiilguse võimalus mööda selleks, et teistele jääks rohkem lõbu võib olla keeruline otsus, aga mul on nii hirmus kahju sellest arengust, kus Jenny Anni surma sisse hakkab võtma ja selle oma maailmapildi ja tegevustega ära seostab. Kõik see läks vastu taevast sõna otseses mõttes ja pettumus oli ikka väga tugev. Minut pärast IG plahvatust mul OG juba pea valutas ja noh. Kuigi ületõsumine ja uus elu olid mulle isiklikult väga valgustavad oma tegelase suhtes ja sealt tuli toredaid arenguid teiste ellujärganute ja -jäänutega, seda leinahetke puudumist ei korvanud miski.
Sest mina olen küll valmis mängu ilu nimel surema, aga kui siis see ilu ka tulemata jääb, hakkab rinnus natuke kraapima, et tasus siis üldse surra v?
Tähendab, ma oleksin ka ju võinud enda ümber vedelevaid haavatuid tappa, selle asemel et passida passiivselt nähtaval olevaid veel terveid ründajaid ja üritada nendega rääkida ("Miks me peame üksteist laskma, kas seda ei saaks rääkimisega lahendada?"), kuni mind maha lasti, aga minu tegelas- ja mängijaloogika ühitamine andis täpselt selle tunde, et kellegi mäng ei parane, kui ma siin nüüd tõsiselt nottima kukun kõiki, kes minu inimesi tapsid. (Küll aga ei kaotanud ei mäng ega ma ise väga, kui mind tapeti, sest ilus oli surra avastusega, et ma pole siiski täiesti halastamatu värdjas, isegi kui lootuse isiklikule õndsusele olin ammu maha matnud =) Moraalse üleoleku tunne on ikka mõnus.)
Kaksipidised aspektid:
+/- Kristlik laager ei saanud toimida nagu plaanis oli, sest tegevussurve võttis ära võimaluse üldse midagi vähegi mitteefektiivset teha. Et kellelegi midagi kuulutada või kriipit kristlust mängida, oleks tulnud ignoreerida laagrit kimbutavaid pakilisi praktilisi ja lausa elulisi probleeme ja nii ju ka ei saanud. Adminpool pidi vähemalt formaalselt töös olema ja asjad korras olevat paistma, et laagril üldse elulootust oleks.
Niigi me lasime kõik oma planeeritud süsteemid kohe lõdvaks, kui selgus, et teised mängijad ei saabu 2-3liikmelistes gruppides, vaid peaaegu kõik korraga. Et noh. Me poleks saanud teid ära hallata puht inimjõudluse poolest juba. Kui poleks olnud mõttelisi snaipreid, oleks me kohe täiesti jõetud olnud =)
Samas ei ole see tegevussurve minu jaoks mängu miinus, sest tihe tegevus on tore asi ja see tunne, kuidas olukord kasvab päästamtult üle pea ja sa saad phmt püüda kätega vett kinni hoida, aga no... tunned, kuidas see läheb ja läheb ja läheb käest ära - see on mõnes mõttes päris äge (kuni ta päris elus aset ei leia, muidugi). Kuni on lõbus, ei ole võit ikka üldse oluline =) Druga koos oli ka väga hea seda olukorda mängida, isegi kui tal halb olla hakkas: ta püüdis peamised haldusalad kuidagi paika saada enne minema ratsutamist ja hoidis täpselt seda joont, et "teeskle, et sul on asjad kontrolli all, vbla jäävad uskuma". Naine räägib tiigri alistuma?
Kui keegi mäletab "Gösta Berlingi saagat", siis "go, majoriproua!"
+/- ma olen natuke segaduses, kas kõikide nende surnute korraga tagasi toomine oli ikka hea mõte. Alguses, kui me kõik seal tunglesime oma erinevate segadustega, tundus, et ei ole. Mu jaoks kukkus mängukulg koost lahti selle kisa ja segaduse ja jamaga - aga hiljem, kui surnud jagunesid erinevate stseenikeste vahel ja sai hakata personaalsemalt suhtlema, tekkisid väga ilusad lookaared ja põnevad dünaamikad, mida tegelane oma mäluspetsiifika tõttu ei saanud küll nautida, aga mina kui mängija sain seda enam.
Vbla, kui oleks olnud rohkem gemme, saanuks surnuid tagasi tilgutada natukene aeglasemalt. Või siis, krt, poleks pidanud nii karjakaupa koos surema lihtsalt?! =P
Ägedused
+ Em, kõik muu?
++++++++++++++++++++++++ Ei, tõesti. Jumalast lahe mäng oli. Tiigrid! Laagrielanikud! Rohelised kivinäoga tüübid kuskil ümber laagri kui lakkamatu kuklas tiksuv ähvardus! Propid! Hea sisseelamisega mängitud tegelased! Dramaatilised stseenid! Lugu! Maailm! Ootamatud lahendused! Segadused! Probleemid! Söök! Randiel!
Mina isiklikult ei saanudki aru, et mis suur häda nende puuduvate gemmidega siis tegelt oli. Või miks olnuks vaja mäng nende puudumise pärast edasi lükata. Laias laastus teevad mängu ju siiski mängijad ja kui nad tahavad teha mingit oma asja, ei ole see, et juures on gemme, kes neid takistavad, mitte selge boonus, vaid tekib lihtsalt teistmoodi keeruline olukord, mil pole samuti ideaalset lahendust olemaski.
Kerge paanilisus korralduses on normaalne nähe ja kas oli lõbus?
Oli ju küll!
Kui mitte teha kirega, miks siis üldse teha?!