-------------->
Mäng sünnib mängujuhi ja mängija koostöös. Kui mäng oli hea on selles mõlema panus ja teene. Kui mäng oli halb on selles mõlema eksimus ja vastutus. Mängija poolne mõtlemine mängust kui moodulite kogumist ning selle analüüsimine vastavalt on täpselt see viga millest Irve räägib.[/quote]
---------------
Kui m2ng synnib m2ngija ja m2ngujuhi koost88s, siis kuidas saab nimetada koost88ks seda, kui sinu tegevused on suletud nii kitsastesse raamidesse, et ei ole mitte v6imalik ise lahendusi v2lja m6elda, vaid leida olemasolevad, m2ngujuhtide poolt v2ljam6eldud lahendused ja kasutada neid? Sel juhul on m2ngija panus ainult m2ngujuhi poolt v2ljam6eldu kasutamises, ja j22b 2ra rollim2ngu parim osa- leidlikkus ja improvisatsioon. Ja leidlikkus mitte leidmaks nyyd seda 6iget loitsude kombinatsiooni mingi tegelase maha v6tmiseks, vaid v6imalus valida teine tee.
Kui m2ngija n2eb, et seda ei ole, tekib blokk, ja mingist koost88st ei ole juttugi..
------>
Mängija peab mõistma, et alates hetkest mil ta esitab oma tegelaskuju mängujuhile väljub tema tegelase saatus de jure tema kontrolli alt.
------
Aiaiaiaiaiaiaiaiai.. See on nyyd kyll valus. P11e suunata m2ngijaid mingis suunas, selleks et asi l2heks sinna kuhu GM tahab et see l2heks, ehk siis tema ettekirjutatud rada pidi.
Mis on rollim2ngu p6hielement m2ngija jaoks? see, et ta kontrollib oma tegelast, oma tegelase tegevusi. Kui ma tahan m2ngida valikvariantidega seiklust, siis selliseid leiab antikvariaatidest 40eek eest kyll. Saab veel mitu korda l2bi m2ngida ja vajadusel panni all veidi ajastukohasemaksi muuta.
Kui m2ngija tunneb, et tema tegelase tegevus ei m6juta teda ymbritsevat maailma, tekib tunne, et milleks? milleks yldse midagi teha? V6iks lihsalt ringi tuiata ja teiste sabas k2ia, tulemus on t2pselt sama. See, kas sa saad surma v6i ei, on sel juhul juba GMide poolt enamv2hem 2ra otsustatud ja sinu asi on ainult enne langemist anda endast viimane, mida n2itab ka j2rgmine tsiteering:
-->
Mängujuhil on õigus/kohustus luua antavad olukorrad ning selgitada neid mängijale kasutades kõiki talle võimalikke vahendeid
--
M2ngija tunneb end palju rohkem rollis olevana, kui tal ei ole ainult v6imalust neid olukordi t6lgendada ja leida lahendused, mis ette antud on, vaid ise olukorda m6jutada ja leida oma lahendused ning teha otsused, mis v6ivad v2ljuda kaugele sellest, millele GMid seiklust luues m6elnud on..
-------->
Mängujuht peaks mängija ootamatuid tegevusi võtma kui improvisatsiooni, omapoolset panust mängu, mitte kui omakasupüüdlikust või (paha)tahtlikku katset mängu rikkuda.
----------
R22gid, aga tegutsemas ei ole selle j2rgi sind kunagi n2inud. Tundub, et leidlikkust ja 6iglasi otsuseid on alati kas t2iesti t2hele panemata j2etud, v6i "keeratakse" sellistele tegelastele, kes pyyavad rolli m2ngida sinu s1steemides alati k6ige karmimalt, sest nende tegevus ei t2henda praktiliselt mitte midagi.
--------->
Lihtsustatud kujul on fakt see: "mängul peab olema piisavalt tegevust". Suur hulk tööd selle tegevuse planeerimisel on mängujuhi teha. Aga samasugune fakt on: "mängija peab panema oma panuse tegevusse mängul". Küsimus tekibki tihti nende panuste hulgas. Kui üks pool teeb vähem, peab teine rohkem tegema.
-----------
M2ngul peabki olema piisavalt tegevust. Aga see tegevus ei pea olema peensusteni ettekirjutatud. Piisavalt tegevust t2hendab enamasti seda, et m2ngija leiab enda tegelast paeluvaid probleeme, mida ta m6ista ja lahendada pyyab. Probleemideks ei pea aga olema mitte too-see-asi-ja-anna-talle-ja-ta-ytleb-sulle-jne teema, vaid probleem. Tegelase asi on leida selle lahend, mitte otsida, mida m2ngujuht on seekord siis lahenduseks v2lja m6elnud.
L6petuseks: miks yldse tekivad sellised metam2ngulised m6tted? Miks peaks m6tlema tegelasev2liselt?
See juhtub enamasti siis, kui m2ngijale ei ole antud v6imalust m2ngida rolli nii, et tal oleks kas piisavalt probleeme mida lahendada v6i n2eb ta, et vahet ei ole, kas ta teeb midagi v6i ei, niikuinii on GM lahenduse hoopis teistsuguse m6elnud, ning ei ole valmis m2ngijate v2ljam6eldud lahendusi kasutama, kui need just ei k2i 101%liselt strictly by the 100+ pages of rules..
Ohverdada rollim2ngu ja m2ngijate panust m2ngumaailma ja 6hustiku loomisele reeglite t2ielikuks j2rgimiseks.. ai..
Ja austatud h2rra Bernard, minu viinamarjad on v2gagi magusad. Isegi need, mida sina nimetad hapudeks, on mu suus magusaks muutunud, sest need ainult 6petavad mind, eriti arvestades viimaste p2evade kogemusi..
Niisiis, ilmselt vastupidiselt su enda arvamusele mu meeleolu kohta peaksin sind hoopis t2nama, kuna su postitus agiteeris mind vastama ja mitmeidki tahke enda jaoks selgemaks m6tlema.
Samamoodi UL - selles k6iges on osa ka sinu postidel esimese Insanity reeglite kommentaarides..