Ning veel üks tähelepanek: mängijatele (eriti vist noorematele) meeldib omada NÄNNI. Münte, pärleid, kalliskive - tegelikult mida iganes, mille kohta on neile selgeks tehtud, et need on väärtuslikud.
Peale mängu on hea kiidelda, et vot kui palju raha vms minu kätte kogunes. Ning see, et selle rahaga (või muu nänniga) midagi õieti pihta polnud hakata, ei tule nagu meeldegi. Noh, tegelikult saab rahaga üldjuhul teha umbes ühte asja: ära osta ja meelitada neidsamu nännihimulisi tegelasi.
Ideeliselt on muidug tore ja eepiline, kui kari erinevast rassist ja auastmega sõdalasi kõrtsi sisse sajab ning kõrtsmik siis neile süüa annab ja selle eest midagi ei küsi, aga...
Ja vot siin on aga - kui ei küsi, siis tekib küsimus, et miks ei küsi (või õieti, miks seda nii loomulikuks peetakse, et ei küsi.) Ja mul on kahtlane tunne, et siin mängib rolli vana hea OG. 'Ma olen mängu (ja söögi) eest maksnud, ma peangi saama.
Ei pea. Tegelikult. Mitte niimoodi ja mitte OG põhjuste pärast.
Ma olen ilmselt ekstremist (nagu Dragonath nimetas... ), aga ma ütleks, et seesama OG makstud toit tuleb kas IG välja vingerdada/teenida/selle eest maksta (mis on kõige lihtsam võimalus!!!, või siis kiruda oma oskamatust ja nälgida. (Nälg paneb rolli mängima? Äkki panebki?... Ja loodetavalt mitte lähimale GMile kaebama.)
Üks mõte veel isegi pikakskippuvasse posti:
Mängudes ei ole eriti (kui üldse) reaalset kaupa pakkuvaid tegelasi. Igasugu 'epic hero'sid' jookseb küll karjakaupa ringi, aga khm.... kuidas sihuke riik end ära majandab, kui pole talupoegi, käsitöölisi, kaupmehi? Kes teeb valmis need riided, mis kangelastel seljas on? Kes taob nende relvad ja turvised? Õhust need ju ei teki.
Mängudes napib loogilist majandust. (Ning enne, kui kellelgi tekib huvitavaid mõtteid, siis loomulikult ma räägin vaid sellest, mida ma tean. Ei räägi mängudest, kus ei ole käinud. Ja kui on positiivseid kogemusi, mille jagamisest kasu oleks, siis palun kõnelge neist, ärge hoidke vaka all. )