artikkel ise on selline:
KASSINURME KINDLUSES MÖLLASID KIRED
Välimuse järgi umbes neljateistkümneaastane poiss jookseb linases hames mehe juurde: "Üks tüdruk jõi armujooki ja ma tegin talle lapse, mis ma nüüd teen?" Mees vaikib ja kostab: "Ma ei tea, peab midagi välja mõtlema. Tule kümne minuti pärast tagasi."
Tegemist ei ole peretragöödiaga, vaid Jõgeva lähistel Kassinurme linnamäel toimunud järjekordse LARPiga (Live Action Role Play), mille korraldasid MTÜ Keskmaa Ordu ja Jõgeva LARPi-ühendus Läänemere Isandad.
LARPi rollimängus peavad osalejad mängima etteantud tegelast kindlal ajastul, toodud dialoog oli katke mängust. Rollide kirjeldused on üldjoontes ette antud, kuid nagu mängus ikka, jääb ruumi ka fantaasiale. Kassinurme mängu tegevus hargnes Keskmaal 1356. aastal tähistamaks 49 aasta möödumist JRR Tolkieni "Sõrmuste isanda" esmatrükist.
HALDJAD, KÄÄBIKUD, ORKID JA PÄKAPIKUD
Kepsleva Poni kõrtsis peetakse Arthedaini printsi Arvelegi ja Cardolani printsessi Tirieli pulmi. Prints pole oma värskest kaasast nii huvitatud kui arvata võiks, kuna Elrondi kojas kasvanud nooruki südame on võitnud hoopis Elrondi tütar Arwen. Seega veedab Prints suurema osa ajast lõbusate semude seltsis ja printsess oma saatjaskonnaga. Õuedaam Elien avaldab saladuskatte all: "Printsess oli eile õhtul mõnevõrra häiritud, et prints temast üldse välja ei teinud."
Et abiellujad pole teineteisest vaimustuses, ei kulge ka pidulik sündmus kõige rahulikumalt. Rühm kääbikuid tungib Arthedaini kuningriigi linnusesse mürgeldama. Valvurid kupatavad paharetid küll vangikongi, kuid nood pääsevad välja ja putkavad linnusetorni, kus neile peagi ots peale tehakse.
Saabub tulivihane kuninganna: "Kes on selle segaduse eest vastutav? Valvurid, miks te ei valvanud linnust korralikult. Mille eest te palka saate?!" Valvurid püüavad ennast õigustada: "Me ei ole ju palka saanudki!" Patsis juuste ja halli hamega valvur naerab: "Jah, nagu päriselus, pole mul ka mängus kunagi raha." Karistada valvurid siiski ei saa, saavad ainult noomida.
Segadus klaaritud, jätkub pulm vibulaskmisturniiriga. Paraku ei kesta see kaua, sest mäe pealt kostab hüüe: "Orkid tulevad!" Kogu seltskond pageb linnusesse, kuigi iga lapski peaks teadma, et orkid päevavalgust ei kannata ja seega päeval ei ründa. Seltskond jääb igaks juhuks linnusesse varju. Peagi saabub prints ärevate uudistega. Nimelt on Rhudauri mäginõid Beruthiel saanud enda valdusesse printsi ühe isikliku asja ja alustanud tema vastu loitsimist. "Kui see tal läbi läheb, jään ma pimedaks," muretseb prints. Ta kogub sõdalased kokku ja läheb metsa, lubades tappa kõik mägilased, kes vastu hakkavad.
Naised-lapsed jäävad kindlusesse varju. Üks kindluse valvur on turvist vigastanud. Turviste ja relvade parandamises on teatavasti osav päkapikurahvas. Appi tuleb päkapikk Norin Pronkshabe.
"Kui kaua parandamine aega võtab?" uurib valvur. "Terve on viie minuti pärast, kasutamiskõlblik tunni pärast," vastab punase võltshabemega noormees ja hakkab turvist vahtkummist haamriga asjalikult toksima.
"Kuidas selle kullalaulu uued sõnad olidki?" küsib päkapikk valvuri käest. "Oh, mina ei tea neid uusi laule, aga vanad sõnad olid minu arvates: "Kuld, kuld, kuld, kuld, kuld, kuld."" No selge, päkapikk võtab turvist toksides laulu üles ja peagi jorisevad kõik linnusehoovis olijad ühel häälel: "Kuld, kuld, kuld, kuld."
KÄTTEMAKS TULEB OKTOOBRIS
Orkide eest linnusesse varjunud loodusvaim Kuldmari, kuninganna õuedaam Mithgariel ja rohelaane haldjatar on laskunud arutellu. Kuldmari uurib, kuidas haldjatari abielu sujub. "Oh, see on nüüd läbi," räägib too. Selgub, et pulmasupi sisse oli pandud armurohtu, mis paneb jooja armuma esimesse vastassoost inimesesse, kellele ta silma vaatab, ja nii lõid kired lõkkele. "Kuningas Elrond vaatas oma kaasat väga himura pilguga, hiljem läksid nad päris vallatuks kätte," räägib Kuldmari õhinal, sest temale rohi ei mõjunud.
Nii lööbki rohelaane haldjatari ja mägilasest noormehe vahel lõkkele kirglik armulugu, mis lõppeb sellega, et haldjakuningas Elrond paneb nad paari. Kui joogi võim läbi saab, lähevad noored pauguga lahku. "Kuidas ma nüüd lahutuse saan?" muretseb haldjatar. "Siin käib see niimoodi, et ütled mehele kolm korda: "Ma lahutan sinust!", ja ongi olemas," ironiseerib Mithgariel. Lahutuse saamiseks peab haldjatar pöörduma Elrondi poole.
Edasi kulges mäng suhteliselt rahulikult. Õhtul kella üheksa paiku aga hakkas õige möll pihta. Orkid ehk mäekollid ründasid linnust. Verine võitlus kestis mitu tundi, orkid lõid küll värava maha, kuid nad tõrjuti siiski tagasi. Hommikul kutsus orkide pealik kuninga kahevõitlusele. Kuningas suutis orkide pealiku pikali lüüa, too röögatas, mispeale kargasid põõsast välja kolm orki, kes raiusid kuningal pea maha.
Rahvas läks marru, kuid siin jäi lugu pooleli. Mängu korraldaja Mati Nuut lubas, et asi nii ei jää: juba oktoobrikuises mängus saavad soovijad kättemaksu ellu viia.