Postitas narmer 21:00 28. Sept 2009
Üritusega jäin üldiselt rahule. Koht oli küll vastikult kaugel, aga see eest nägi kõrts väga hea välja ja saun oli mõnus. Seltskond oli hea, nii oma grupp kui ka teised mängijad ja GMid. Bandiidid olid ägedad. Mõned mõnusad steampunk elemendid olid olemas, nagu näiteks frenoloogiat harrastav teadlane. PC tegelased on endiselt kõik ägedad, mis tagab huvitava mängijate vahelise suhtluse. Isegi mängu tulemusega saab enam-vähem rahul olla, riigireetureid ja bandiite sai ikka üks jagu maha lastud ja vangistatud. Muidugi olid mängul ka mõned halvad küljed.
Haldja moodul oleks võinud mõtekam olla. Me raiskasime enamuse mänguajast erinevate vidinate korjamisele, millega kurja haldjat tappa. Me isegi tegime plaani ja valmistusime ette tema vastu võitluseks. Haldjas ilmub välja ja ohoo- ta polegi halb, ta pole hea ka, ta on UPC. See on üks kõige magedamatest mooduli lahendustest, mida ma näinud olen. See on võrreldav olukorraga, kus Frodo on jõudnud Mordorisse ja avastab kohapeal, et Sauron kogus vägesid vaid põllumajandustoodangu tõstmiseks, et Gondorit vaikselt konkurentsist välja tõugata. Jah, päris usutav lugu, aga see ei muuda asjaolu, et mitte ainult lõpp ei olnud ajaraiskamine, vaid ka kõik tegevus, mis sellele eelnes .
Kasti moodul oleks võinud selgem olla. Selle info järgi, mis mina kätte sain- ja ma andsin endast parima, et kasti kohta infot saada- oli see kast sama reaalne kui kolmnurk, mille küljed suhtuvad nagu 1, 2 ja 3. Mul pole empiirilist tõestust vaja, ma juba tean et seda ei saa teoreetiliselt olemas olla. Metafüüsilisi seaduspärasusi eirav kast on üks asi, aga kui see kast hakkab ka larbi põhiolemust häirima, siis on midagi tõsiselt valesti läinud. Nimelt läksime me kasti otsima, kaasas oli meil üks isik, kes teadis IG kus kast on, ja GM, kes seda OG teadis. Metsa ääres selgus, et halva nähtavuse ja olematute teede tõttu oli võimatu leida kasti- me ei saanud sellega OG hakkama. Järelikult ei saanud meie tegelased hakkama- igati mõistlik lahendus. Nüüd see teine kamp läks ka metsa, ma ei tea kas neil isegi oli teejuhti. Neil keelati OG turvalisus põhjustel metsa sisse minna. Mis tähendas muidugi seda, et nende tegelased ei saanud ülesandega hakkama... – igal juhul oleks pidanud tähendama. Reaalsuses seisid nad GMiga tükk aega metsa ääres ja IG käisid sees ning said kasti kätte. Tekkis olukord, kus üks grupp andis endast parima ja ei saanud ülesandega hakkama, samas kus teine grupp ei pidanud isegi üritama ja sai ülesande tasu endale. See on umbes sama õiglane kui olukord kus GM tuleb mägijate juurde ja ütleb: „ Seda võitlust on liiga ohtlik väljamängida, nemad võitsid, teie olete kõik surnud”.
Minul tekkib küsimus, kuidas saab selline olukord üldse tekkida? Mõlemal salgal oli GM kaasas, neil olid raadiosaatjad, mõlemad pundid isegi kohtusid põllul. Kui selline olukord saab kogemata tekkida (ma loodan, et see ikka oli kogemata), siis peavad GMid tõsiselt ümber mõtlema kuidas omavahel infot vahetada, sest senine süsteem ei tööta.
Kolm on võlusõna. Pärast Rubiku tetraeedri lahendamist andis NPC nutikale lahendajale artefakti A ja ütles, et on tarvis leida ka artefaktid B ja C, vastavalt tingimustel X ja Y. Sellel hetkel oli meie gruppi kõige ohtlikum lõhkekeha minu pea, mis oli deja vu tundest plahvatamas. Ma olen täpselt sama asja teinud larbil juba kolm korda sellel suvel.
Thanarial on väga huvitav maailm, seal on vähe maagiat, see on steampunk tehnoloogiaga- ometi oli tegevus sama, mis tavapärases high fantasy mängugus. Suur koletis on surematu haldja sõnul tulemas, tehke riitused A, B ja C! Kuri vaim ohustab su sõpra, konsulteeri selgeltnägia X, Y ja Zga! Samu selgeltnägijaid kiusavad nägemused, tee midagi selle vastu! Vähemalt oli metsa peidetud kast, mitte altar. Olukord oli küll natuke parem kui eelmisel korral, aga mängus on endiselt liiga palju maagiat.
Pealegi on kogu maailm kuidagi alaarenenud. Steampunk tehnoloogia on tavaliselt midagi 19. saj lõpu ja sajandi vahetuse laadset. Thanarial pole veel modernset kunsti, teatri revolutsiooni pole toimunud, isegi fotograafiat pole olemas. Pärast viimase kuulmist ei oleks mind enam üllatanud teadmine, et meil pole telegraafi ja elektri kasutamine pole veel laboritest välja jõudnud. Aga võibolla on viga minus- mängu tausta on kirjutatud, et tehnoloogia on Victoria-aegse Inglismaa sarnane. See periood kestis 1837-1901 ja oli üks kõige leiutiste rohkem periood inimkonna ajaloos. Äkki ma lihtsalt ekslikult eeldan ajastu lõppule sarnanevat maailmat, samas kus GMid peavad silmas pigem 19.saj kolmekümnendaid aastaid- kerge vindiga Napoleoni aega. Kokkuvõtvalt: setting vajab täpsemat määratlemist.
Sõjapäikese all oli väga õpetlik mäng. Pärast mängu Tallinnas söömas käies ja hiljem rongis Tartusse sõites sain ma aru, kui palju ikkagi loeb kogu larbi kogemuse puhul kõik mitte mängu kuuluv. Elu on lill.
Viimati muutis
narmer, 21:39 28. Sept 2009, muudetud 1 kord kokku.