Tegu on mõttega, mille ma peaaegu Thanaria mängu muljete alla postitasin, aga vääriks ehk laiemat arutelu.
Kobiseks riituste koha pealt...
need on hakanud segama, larpidel siin ja seal. Orkid ründavad - teeme riituse, sõber sai surma - teeme riituse, maagiline mõõk kadunud - teeme riituse, kurk on haige- teeme riituse... Kuidagi liiga lihtne lahendus. Riitus kipub tugevalt segama ka aktsioonist välja jäävaid mängijaid, kes seni vaikselt lebama peavad, kuni maailm päästetakse. Hea meelega ignoreeriks, aga ei saa.
Mõtsin selle üle veidi ja minu arvates on tegu mängijate ja mängujuhtide vahelise vaikiva tavaga, et kui
a) mängujuhtidel pole head mõtet, kuidas mingit olukorda võiks lahendada
b) mängijatel pole head mõtet, kuidas mingit olukorda võiks lahendada
tehakse maagilises maailmas Riitus, selline alati toimiv ja kontrollitav sündmus. Sobib kõigeks ja mitte milleksgi. Riitusi mida ma larpidel käies olen uskuma jäänud on väga vähe.
Mõelge näiteks kui D&D's püüaks seikluskond probleeme pidevalt riituste abil lahendada.
Muidugi seondub see teema kindlat tüüpi mängudega, aga kuna valik on praegusel ajal väike, siis ei taha ka noid mänge vältida.