Taustamaailm peab mängijate jaoks olema eelkõige mängulooja loodud ja loomulikuna TUNDUV keskkond. Ei ole üldse mõnus mängida, kui mängimiseks peab pähe ajama meeletu hulga kellegi poolt suure hoole ja vaimustusega välja hautud teoloogiat ja jumalatesüsteemi, ning seda endale ka mängu ajal pidevalt meelde tuletama.
Mängulooja, kui ta loob mingi päris oma uue maailmasüsteemi, peab selle süsteemi ka mängus ellu rakendama, nõnda et mängija mitte ei anna mängu ajal pidevalt eksamit võrdlevas religiooni- ja valitsuskorrasüsteemis, vaid tunnetab maailma, liigub ja hingab ühes sellega.
Mängu ülim mõte minu jaoks on mängijate ühine ehe mängurõõm. Olen ise olnud mõnel mängul, kus olen pidevalt pidanud maailma selles püsimiseks rollilehtedelt "spikerdama". Antagu mulle andeks, aga see spikerdamine rikub rollitäitmist päris kõvasti. Ma ei ole loomult laisk ega lähe rolli nö mütsiga lööma, aga kui taustainfot on terve võõra maailma jagu, mis samas mängus mitte millegagi tegelikult ei haaku, aga mida iga mängija peaks teadma, kummardama, järgima ja täitma... sel juhul
jääb ka kõige kaunimate kavatsustega loodud ja ilukirjandusena tõsiselt võetav jumalate ja riigikorralduse (võimude lahususe) süsteem mängijate jaoks kaugeks ja ei ärka ellu.
Seega minu meelest toimivad süsteemid, mis põhinevad mängija jaoks selgetel mustritel ja analoogiatel. Kui luua terve jumalatesüsteem ja riigikord, tuleks maailma ettekujutamiseks kindlasti tõmmata selged seosed meie tavamaailmaga, sest tavaelu on see, kust meie teadmised ja käitumine lähtuvad.
Toimivasse maailma tuleks mängu ilu ja põnevuse nimel aga päris kindlasti mõned kiiksud sisse kirjutada, sest 100% tavapärast erakondade poliitkohtumist nt. ei viitsiks ju keegi mängida
. Oluline on mängu korraldamisel mäng tavapärase ja ootamatuga - mängujuht peab suutma mängijates tekitada ootamatust, põnevust, tahtmist olukordi lahendada, mitte sundima neid pool mängu pead murdes mõtlema sellels kuidas a la B'hetivearasefti ja Netihstade lõid maailma, tegid jumalate sugu, kuidas jumalad omavahel arveid klaarisid ja kuidas preestrid/kuningas neid teenivad, kui see mängu enda seisukohast tegelikult mingit kandvat rolli ei oma. Kui mäng on kloostris, on viited religioonile asjakohased, kui aga tegu on sõdurite/talupoegade/lõbunaistega, siis vaevalt neile see maailma loomine nii väga korda läheb... Paljud muide meist reaalelus nt. Kalevipoja lugusid tervikuna teavad ja pajatada oskavad
.
_______
Triivin sellega seoses mõnevõrra taustamaailma teemast välja, aga mänguloomise poole pealt...Minu kui mängulooja "kiiks" on Ajaränd ( kahjuks on uue HP tegemine kroonilisse ajapuudusse takerdunud).
Ehk siis, von Glehnis HP 2-l kukkus osa asju kahes eri ajas õnnetuseks väga kohmakalt välja, mistõttu kolmandat mängu tahaks teha eelnevatest palju paremini...
Mänguloojana tahaksin näha ja läbi mängida erinevate ajastute ja kultuuride konflikti(d) nende ootamatul kohtumisel, selle, mida tegelikkuses meie ilmselt kunagi läbi elada ei saa. HP3 idee oleks Ajaränd Oopi hõimlaste juurde... Kui keegi viitsiks korraldamisel anda abikäe, andke endast märku, see peaks igal juhul olema üks muhe suvine mäng
.