Kustuvad päikesed: Proovimäng (muljed)
Postitatud: 23:57 16. Mai 2010
Panen siis midagi kirja kah.
Mäng oli siis Fading Suns nimelise maailma katsetus larbina. Erinevad seltskonnad on seda laua taga mänginud ja tegemist on maailmaga, mis ühelt poolt pakub sureva maailma romantikat, teiselt poolt hukkunud vana impeeriumi romantikat ja ülejäänud pooltelt näiteks teokraatia, aadlike ja gildide omavahelist mõõduvõttu. Mängul olid kõrvuti nii püstolid kui mõõgad, sest viimased olid Taevasele Kirikule meelepärased kui lihtsad ja vagad võitlusvahendid.
Mäng oli väga hea.
Hoolimata faktist, et kõik mängijad olid umbes hambuni relvastatud, suuremat omavahelist nurgatagust nottimist ette ei tulnudki. Üks põhjuseid oli ilmselt see, et meid segas tugev välisvaenlane mingisuguste tehnozombide näol. Teine põhjus oli ilmselt selles, et mängule valitud seltskond on nii palju varem larpidel käinud, et osati nautida ka relvadeta konflikte: see võitlus ei tõmmanud eriti kedagi ja kohati tundus mulle isegi, et oli hetki, mil võimalus võidelda tundus mängijatele veidi tüütu.
Briif oli läbimõeldud ja välja kirjutatud ja öeldi ära kõik olulised asjad. Eriti hea asi briifil oli esiteks palve haavu välja mängida. Elupunktid tähendasid reeglites teadvuse kaotuse läve, kuid haavata saamine tähendas, et olid võimetu võitleja. Plusspoolele ka see, et antud tegevus näidati mängijatele ka puust ja punaselt ette: positiivse ja negatiivse näite varal.
Haavareegel töötas hästi: nägin inimesi tõesti lahingutest ära roomamas ja haavadega arvestamas ja surematud olid vaid kollid (kes kohati samuti relvasid käest pillasid).
Taaskord pean kiitma, et uute rekvisiitidega oli vaeva nähtud: jõuline lõviosa Nerfi plastikpüsse nägid välja koledad ja veenvad: kostüümid olid leidlikud ja huvitavad: seda kõike nii mängujuhtide kui mängijate poolel.
Mulle meeldis mängujuhtide kommentaar, et otsustati, et "filler-rolle ei tehta". Ehk siis igaühel oli oma isiklik plaan ja liin. Tulemuseks oli väga intensiivne ja tempokas üritus.
Tubli ja tänud.
***
Kuna mul on kombeks halbu asju ka välja tuua, siis püüan paar tükki oma mätta otsast.
Mida ette heita? Mul oli tunne, et korraldus läks veidi kiirustatult ja seetõttu esines rollitaustades sünkroniseerimisvigu: sain mängu algul teada, et mul, külapreestril, on ka kirik, kuid sel pole võtit ja pidin seetõttu pühale inkvisitsioonile selgitama, et jah: võti on tõesti katki ja ma ei hoia ega loo kirikus elavaid surnuid. Samuti jäin ilma osast briifist (mis mind mängu ajal eriti ei seganud, aga pärast tekitas hämmelduse, et kuidas nii). Külaelanikuna teadsin küla oluliselt vähem kui vaja läks: eks ka minu süü, et eeldasin, et kõik see enne mängu kuidagi ära seletatakse. Moraal on see, et infot ei tohiks rollilehelt briifingusse tõsta, sest ununeb.
Siis oli mul väike mure kõrtsipoisiga, kes rollimängule päris selgelt pihta ei saanud ja noh: mängimise asemel veidi temaatiliselt veiderdas ja tegelikult segavate küsimustega tõesti ka rolli sisseelamist segama juhtus.
Kolmas mure oli sellega, et kõrtsimehest mängujuht sekkus mängu infoga mida mina ei teadnud ei kinnitada ega ümber lükata. Üldistatuna on mure selles, et ma üldiselt mängin mängujuhtide "tõega" kaasa: näiteks kui üks külatüdrukutest oli hädas oma vanemate väljamõtlemisega, mõtlesin nad välja kiiremini ja seletasin, et kahjuks matsin nad kahe aasta eest. Kui minu juurde tuleb inkvisiitor ja uurib, miks ma 5 aastat pole jutlust pidanud, kõrtsimees ütles... Ma ei tea kas:
a) ma ei tea kogu oma tegelase tausta
b) minu kohta valetati
Mängujuhtidel on reeglina mängumaailma defineerimise õigus ja arvan, et infokaost peaks külvama NPCd või mängija selleks konfliktiks enne mängu kasvõi rolliväliselt ette valmistama. Mängus kaasamängiv riukalikult luiskav mängujuht ei ole hea mõte.
Üks ettepanek reeglitesse preestrite loitsupunktide taastamise kohta: 60 minutit palvust on nii intensiivse mängu puhul selgelt palju. Võtsin selle katseliselt ette, sest tundsin et kõigelooja on mind pahandanud ja kui esimesed 10 minutit palvust tundus nagu igavik, siis julgeksin pärast 40 minutise üritusega tegelemist julgelt väita, et ühe punkti taastamiseks võiks piisata 20-30 minutist.
Ja eeltoodu mind suuremal määral ei morjendanud.
Tänan korraldajaid, kaaspreesterkonda, mängijaid, uuesti.
Nii on!
Mäng oli siis Fading Suns nimelise maailma katsetus larbina. Erinevad seltskonnad on seda laua taga mänginud ja tegemist on maailmaga, mis ühelt poolt pakub sureva maailma romantikat, teiselt poolt hukkunud vana impeeriumi romantikat ja ülejäänud pooltelt näiteks teokraatia, aadlike ja gildide omavahelist mõõduvõttu. Mängul olid kõrvuti nii püstolid kui mõõgad, sest viimased olid Taevasele Kirikule meelepärased kui lihtsad ja vagad võitlusvahendid.
Mäng oli väga hea.
Hoolimata faktist, et kõik mängijad olid umbes hambuni relvastatud, suuremat omavahelist nurgatagust nottimist ette ei tulnudki. Üks põhjuseid oli ilmselt see, et meid segas tugev välisvaenlane mingisuguste tehnozombide näol. Teine põhjus oli ilmselt selles, et mängule valitud seltskond on nii palju varem larpidel käinud, et osati nautida ka relvadeta konflikte: see võitlus ei tõmmanud eriti kedagi ja kohati tundus mulle isegi, et oli hetki, mil võimalus võidelda tundus mängijatele veidi tüütu.
Briif oli läbimõeldud ja välja kirjutatud ja öeldi ära kõik olulised asjad. Eriti hea asi briifil oli esiteks palve haavu välja mängida. Elupunktid tähendasid reeglites teadvuse kaotuse läve, kuid haavata saamine tähendas, et olid võimetu võitleja. Plusspoolele ka see, et antud tegevus näidati mängijatele ka puust ja punaselt ette: positiivse ja negatiivse näite varal.
Haavareegel töötas hästi: nägin inimesi tõesti lahingutest ära roomamas ja haavadega arvestamas ja surematud olid vaid kollid (kes kohati samuti relvasid käest pillasid).
Taaskord pean kiitma, et uute rekvisiitidega oli vaeva nähtud: jõuline lõviosa Nerfi plastikpüsse nägid välja koledad ja veenvad: kostüümid olid leidlikud ja huvitavad: seda kõike nii mängujuhtide kui mängijate poolel.
Mulle meeldis mängujuhtide kommentaar, et otsustati, et "filler-rolle ei tehta". Ehk siis igaühel oli oma isiklik plaan ja liin. Tulemuseks oli väga intensiivne ja tempokas üritus.
Tubli ja tänud.
***
Kuna mul on kombeks halbu asju ka välja tuua, siis püüan paar tükki oma mätta otsast.
Mida ette heita? Mul oli tunne, et korraldus läks veidi kiirustatult ja seetõttu esines rollitaustades sünkroniseerimisvigu: sain mängu algul teada, et mul, külapreestril, on ka kirik, kuid sel pole võtit ja pidin seetõttu pühale inkvisitsioonile selgitama, et jah: võti on tõesti katki ja ma ei hoia ega loo kirikus elavaid surnuid. Samuti jäin ilma osast briifist (mis mind mängu ajal eriti ei seganud, aga pärast tekitas hämmelduse, et kuidas nii). Külaelanikuna teadsin küla oluliselt vähem kui vaja läks: eks ka minu süü, et eeldasin, et kõik see enne mängu kuidagi ära seletatakse. Moraal on see, et infot ei tohiks rollilehelt briifingusse tõsta, sest ununeb.
Siis oli mul väike mure kõrtsipoisiga, kes rollimängule päris selgelt pihta ei saanud ja noh: mängimise asemel veidi temaatiliselt veiderdas ja tegelikult segavate küsimustega tõesti ka rolli sisseelamist segama juhtus.
Kolmas mure oli sellega, et kõrtsimehest mängujuht sekkus mängu infoga mida mina ei teadnud ei kinnitada ega ümber lükata. Üldistatuna on mure selles, et ma üldiselt mängin mängujuhtide "tõega" kaasa: näiteks kui üks külatüdrukutest oli hädas oma vanemate väljamõtlemisega, mõtlesin nad välja kiiremini ja seletasin, et kahjuks matsin nad kahe aasta eest. Kui minu juurde tuleb inkvisiitor ja uurib, miks ma 5 aastat pole jutlust pidanud, kõrtsimees ütles... Ma ei tea kas:
a) ma ei tea kogu oma tegelase tausta
b) minu kohta valetati
Mängujuhtidel on reeglina mängumaailma defineerimise õigus ja arvan, et infokaost peaks külvama NPCd või mängija selleks konfliktiks enne mängu kasvõi rolliväliselt ette valmistama. Mängus kaasamängiv riukalikult luiskav mängujuht ei ole hea mõte.
Üks ettepanek reeglitesse preestrite loitsupunktide taastamise kohta: 60 minutit palvust on nii intensiivse mängu puhul selgelt palju. Võtsin selle katseliselt ette, sest tundsin et kõigelooja on mind pahandanud ja kui esimesed 10 minutit palvust tundus nagu igavik, siis julgeksin pärast 40 minutise üritusega tegelemist julgelt väita, et ühe punkti taastamiseks võiks piisata 20-30 minutist.
Ja eeltoodu mind suuremal määral ei morjendanud.
Tänan korraldajaid, kaaspreesterkonda, mängijaid, uuesti.
Nii on!