Paneb endapoolt kah korraldajapoolseid mõtisklusi
Miks me üldse otsustasime sellise mängu teha? Ideehakatus tuli mäletamist järgi Aweronilt, päris mitmed stsenaariumid kirjutasid ennast põhimõtteliselt ise ja kuna sellise väikesemõõdulisema LARPi korraldamine ei olnud niivõrd ressursikulukas kui eelmised kaks, sai plaani võetud.
Mina tahtsin mängus just näha mängijate jaoks olustikulist realismi läbipõimutud survival horrori zhanriga. Kuna HL's pole olnud mutante ja muid klassikalisi fantasy-postapo elemente, lootsin väga selle peale, et parasiit ning ebardlikud hääled metsas tekitavad selle maailma elanikes just sellist reaktsiooni nagu vaja. Mind küll juures ei olnud, aga nagu aru sain, ei pidanud väga pettuma.
Samuti oli vaja natuke purustada kahe mänguga tekkinud vormi- "Hiline Lõikus? See Pagana, Aweka ja Arcanari orgunnitud? Selge, tuleb kõvasti kõmmutamist."
Ses suhtes pean vabandama nende mängijate ees, kes just kõmmutamist ootasid. Loodan, et saite ikkagi emotsiooni kätte.
Soov oli ka HL maailmale natuke "värvi" juurde anda.
Päris kõvasti oli korralduslikke ohukohti. Kuna mäng eeldas, et mängijad hakkavad paljuski ise enda jaoks genereerima olustikku ja tegevust, oleks mäng rappa jooksnud kui mängijad poleks sisse elanud. Kindlasti oli ka neid kes sisse ei elanud, kuid kogemus näitab, et kui suurem osa mängijatest on sees, haaravad nad teisi ka kaasa.
Samuti pidi olema valmis Konfi poolseks keeldumiseks ulualuse suhtes või suisa üksteise mahanottimiseks. Kumbagi õnneks ei juhtunud ja stoori mängis ennast lahti nii, nagu ta oleks "pidanud" ka minema. Ma ei väida, et igavalt ettearvatavalt vaid loomulikult ja realistlikult, võttes arvesse kõiki aspekte.
Sestap oli tegelikult mängu kulg ka aeglane ning korraldajatepoolsed süzheed toimusid küll kindlas järjekorras, kuid vabas ajakavas. Meil oli igale sündmusele koodnimi, ning käivitasime selle siis, kui tundus, et on õige hetk.
Ses suhtes natuke kahju, et Aweka kangelaslikku (kuigi ebavõrdset) võitlust tundmatuga nägid pealt suht vähesed, kuid need kes nägid jäid loodetavasti rahule.
Mõned seigad mis jäid eriti meelde:
- Fromhold, väga äge rollisooritus kui parasiit sinuga ära sõbrunes. Erakordselt nauditav oli seda pealt vaadata
- Konföderaatide koodimurdjad Alton ja Crata- liiga tõhusad olite, mõtlesime, et seda koodi jätkub oluliselt kauemaks
- Kui teist (või kolmandat?) korda hääli lasin metsas ning järsku nägin taskulampe sähvimas ning Aweka kiirkõne tuli raadiosaatjast, et mängijad murravad minu poole. Kuna kogu kola oli autokatusel- kõlarid, läpakas jne- sain ma väga napilt selle pahna autosse topitud ning ise järgi supsatud, kuna ma olin oma GM'i punase valguse Awekale laenanud. Autos istudes hakkasin põdema, et mängijad võivad autot pidada mingiks objektiks (ka postapos ju ikkagi autosid), siis pidin ukse paotama ja Volvo kiviks deklareerima.
- Trepp mis tekitas minu sabakonti mõra, niiet siiamaani on päris valus istuda ja astuda
- Kogu öine mõtetevahetus. Ma tagelikult magasin kah ca kaks tundi, niiet enamjaolt olin ärkvel ja kuulasin vaikselt neid teemasid. Palju läks ka kõrvataha.
Geneerilisi mõtteid:
- Ma olen ise ka kahevahel hetkel, et kas oleks ikka pidanud hommikul ka miskit tegema või mitte. Ühest otsast oleks olnud tore... kuid teisest otsast oli jällegi teistmoodi nagu. vajab veel mediteerimist
- Njah, olime täitsa teadlikud sellest metast mis toimuma hakkab kui GM'd uksest sisse-välja käivad kuid ei osanud sellele miskit mõistlikku alternatiivi välja mõelda. Väljas ööbimine oleks olnud liialt ebameeldiv ning uksest tihe käimine piltilõhkuv.
- Et mõned probleemid-küsimused lahendust ei leidnud, oli sissekirjutatud ja ei olnud mängijate miski puudujääk. Nagu elus ikka, mõned küsimused ei lahenegi kunagi ja mõned saavad lahenduse... hiljem.
Igatahes, minul oli väga vahva. Natuke mõtteainet jälle sedatüüpi mängude korraldamiseks ning kesteab, võibolla tuleb kunagi neid "x,5" tüüpi mänge veelgi