Halljärve saarte saladus: Muljed
Postitatud: 12:13 2. Sept 2012
Rikun siin rämedalt kehtivaid tavasid kuid alustan GM'ina siis oma mängu muljeteemat. Okei, tegelikult on Pyhak juba ka mängukuulutuse teemas mõni rida kirjutanud, niiet ehk toob mõni hea moderaator ka selle postituse siia teemasse üle. Nüüd aga mängust endast.
Muljeid ja kogemusi mängu ettevalmistamise poolelt:
* GM'ide kooslus sai meil päris hea ma leian. Mulle isiklikult meeldib kohutavalt igasugu ideid ja lahendusi genereerida, kuid detailidega jahmerdamine ja ideede elluviimine jäi minu puhul nii objektiivsete (uus töökoht neelas aega nagu padujoodik viina) kui ka subjektiivsete (olen laisk ja ei viitsi) põhjuste tõttu nõrgaks. Siinkohal olid abiks ülejäänud (inwe ja Kirveraidur) kes selle poolega said rohkem tegeleda. Eriti Inwe kelle kaela jäi kogu mängijatega suhtlus. Ehksiis lühidalt, olime erinevad ja täiendasime üksteist mulle tundub
* Esimene resultaat internetiotsingule pole alati parim valik. Hea küll, see oli ainus resultaat, kuid nagu hiljem selgus siis Paunküla puhkebaas oli täiesti katastroofiline valik paatide rentimiseks. See mismoodi meisse seal suhtuti, milliseid jamasid korraldati ja kui ebakindel kõik oli vääriks eraldi teemat. Ärge nendega iialgi tegemist tehke. Õnneks on Paunküla järvel ka Paunküla kalastusbaas, mis oli täiesti vastupidine kogemus. Meeldivad, abivalmis inimesed, hea lihtne suhelda jne. Sisuliselt päästsid mängu. Eilset ilma arvestades oleks puhkebaasi poolt paatidele alternatiiviks pakutud kanuusid olnud võimatu suurel järvel kasutada. Tänu kalastusbaasile sai ka igasugune paadilogistika palju lihtsamaks.
* Kui genereerida igasugu ägedaid lahendusi siis tuleks neid ka katsetada eelnevalt. Hea näide oli ühe grupi esimene suurem etapi lõpp kus nad pidid Järvemaole ohverdama nipet-näpet ja lühikese loitsu lugema. Vastuseks tiigiks kõlav sulin-mulin ja kerge plahvatus jäi olemata just tehnilise lahenduse altvedamise tõttu mida oleks kergelt saanud tuvastada eelneva katsetusega. Õnneks sai olukorra olemasolevate vahenditega kuidagi hädapäraselt lahendatud. Sama lugu oli järvekollide kostüümilisadena kasutatud võrkudega mis tõsiselt segasid ujumist ja oleks kalipsode puudumisel üsna ohtlikud isegi olnud (tänu kalipsodele oli meil positiivne ujuvus). Hea oli et pime oli, muidu oleks meie hulpimine ja rabelemine ilmselt üsna koomilisena tundunud.
* Ajaplaneerimine. Arvestada tuleb igasugu tehniliste viperustega, ja planeering tuleb teha varuga. Õnneks, kuigi me jooksime ajast üle, sai vist mängutempo siiski enamvähem õige. Eks mängijad suudavad paremini kommenteerida. Vähemalt saime mängu sellisel ajal lõpetatud, et kõik mängijad jõudsid enamvähem mõistlikul ajal koju (justlõpetasinLarpi mõistlikul ajal) ma loodan. Allan ja Berit said vaesekesed nende viperuste ja segaduste tõttu üsna kaua mängu algust oodata. Vabandan nende ees. Oleksime pidanud midagi sellist ka ette nägema ja mingit lisategevust teile genereerima.
* Poolkogemata suutsime igasugused rekvisiidid jne nii planeerida, et meil polnud koristamiseks vaja palju teha, järvel enam käia ja saime samal õhtul ära minna. Saime peale märga ja väsitavat päeva oma voodisse magama.
Mängust endast läbi minu isikliku pilgu.
* Mängu esimene pool koosnes ühe grupi transportimisest aerupaadiga. Aerutada sai kõvasti, sai õpitud ka paadi libisemise järgi mängijate kaalu hindama jne. Samas, see oli põhjustatud jällegi jamadest puhkebaasiga mistõttu pidin ma oma digilaigus mängu päästmiseks pool-npc/pool-GM olema. Randiel, Mort ja teisied kes te seal grupis olite, te oleks pidanud tegelikult, nagu teisedki grupid, endale omad paadid saama ja ise ringi aerutama. Tagantjärgi vaadates sai samas teid sellega säästetud üsna rängast füüsilisest tööst (eriti Randieli).
* Vahepeal sai tegeletud igasugu admin asjadega, üritasin küll aru saada mis täpsemalt eri grupid teevad jne, aga see kujunes suht võimatuks. Isegi Inwele, kes koguaeg mängijate keskel muutus, oli see vist üsna ülejõu käiv. Aga, samas, tundus et vist läks ikkagi hästi.
* Viimase etapina sai mängitus siis järvekolli. Jamad võrkudega jms välja jätta siis pimedal järvel ujumine oli omaette elamus ikkagi, väga sünge. Eriti kui vaatevälja ilmusid kaldal ootavad kultistid ja kõrvu hakkas jõudma šamaanitrumm. Ja, oh! Mulle jääb väga pikaks ajaks meelde see pilt mida ma nägin oma maski silmaavade kui ma veest välja tulin. Mirju tegelane, üleni valges, juuksed tuules perfektselt õieti lehvimas, külaelanike poolt ettepoole lükatud, täiesti õige näoilme, täiesti õige pilk silmis, järvealuste ees seismas. Ilmselt kadreerisid ka maski silmaavad seda pilti hästi, sest kuidagimoodi tekkis tavalisest täiesti erinev sügavusteravus, ähmastus ümbritsev, ja jäi teravaks vaid ohverdatav neiu. Väga väga vinge. No midagi sellist mida võiks saavutada vaid kõva videotöötlusega muidu. Mul on kahju et mul pole piisavalt kunstnikusoont, et seda edasi anda, sest silmad mul fotoaparaadid pole. Mirju kõht tootis ka väga eheda haava ja järvealuste vastne oli ka enamvähem selline nagu me soovisime. Ma tegelikult ei oodanud et ma GM'ina kolli mängides sellise elamuse saan, aga see oli väga väga väga vinge. Toonitaks veelkordki üle kui mõtet oleks.
Kahjuks ei kuulnud ja ei näiud me väga hästi oma kostüümide tõttu ja ma tõesti ei saanud aru enne üsna lõppu, siis kui ma noa maha kinni viskasin, et meid rünnatakse, muidu oleks asi võibolla pisut teisiti lõppenud osade mängude tõttu. Mängijatele kel tekkis pisut selline "me niikuinii ei saa midagi teha, jälle surematud GM-kollid" tunne. Tegelikult oli ka seal teil võimalus, aga ilma täpsustamata, jäite selle kasutamisega hiljaks. Arkham Horrori keeles oli meil, järvealustel physical immunity, vähemalt seal kohas ja sellel ajal (terror level jne). Maagiline relv oli teil vähemalt teoreetiliselt siiski kättesaadav.
Need kes te jäite ellu (peaaegu kõik), palun jäädvustage endale mingil viisil (foto, kirjutage üles vms) oma kostüüm ja kaasas olnud vara. Kui me kunagi peaks tegema jätkumängu on teil võimalik samade tegelastega jätkata, ja enamvähem samast ajahetkest.
Suured tänud kõigile mängijatele, ja minu isiklikust vaatevinklist eriti Martenile kes oli meil suuresti mitteametliku abi-GM'i staatuses ning teistele NPC'dele (teid on liigpalju et kõiki üles lugeda) kellest kõigist oli suur abi mängu õnnestumisel.
Mis mulle meelde jäi headest rollisooritustest ja kostüümidest: Mirju ohverdatava neiuna, seda ma juba eelpool kirjutasin. Mängugruppide kostüümid olid pea eranditult ikka väga head, muljetavaldavalt heale tasemele oleme jõudnud siin Eesti Larpimaastikul. Irve laskmas Kaspari õhupüssi ja kurtmas tagasilöögi üle, väga lahe. "Purjus" Aweron, võtmas järgmist ja järgmist klõmakat, et eemale tõrjuda pealetungivat hullust. Kommunist-ateistlikud Nõukogude ajakirjanikud (ma kahjuks ei tea teie nimesid) kes viimase hetkeni keeldusid toimuvat uskumast ja üritasid leida loogilisi lahendusi. Šamaan ja tema sooritus rituaali ajal. Allani ja Beriti noorpaar. Kahjuks ma rohkem mängijaid väga jälgida ei jõudnudki, kuid üldpilt tundus väga hea.
Oeh, muljetage nüüd siis teie ka..
Muljeid ja kogemusi mängu ettevalmistamise poolelt:
* GM'ide kooslus sai meil päris hea ma leian. Mulle isiklikult meeldib kohutavalt igasugu ideid ja lahendusi genereerida, kuid detailidega jahmerdamine ja ideede elluviimine jäi minu puhul nii objektiivsete (uus töökoht neelas aega nagu padujoodik viina) kui ka subjektiivsete (olen laisk ja ei viitsi) põhjuste tõttu nõrgaks. Siinkohal olid abiks ülejäänud (inwe ja Kirveraidur) kes selle poolega said rohkem tegeleda. Eriti Inwe kelle kaela jäi kogu mängijatega suhtlus. Ehksiis lühidalt, olime erinevad ja täiendasime üksteist mulle tundub
* Esimene resultaat internetiotsingule pole alati parim valik. Hea küll, see oli ainus resultaat, kuid nagu hiljem selgus siis Paunküla puhkebaas oli täiesti katastroofiline valik paatide rentimiseks. See mismoodi meisse seal suhtuti, milliseid jamasid korraldati ja kui ebakindel kõik oli vääriks eraldi teemat. Ärge nendega iialgi tegemist tehke. Õnneks on Paunküla järvel ka Paunküla kalastusbaas, mis oli täiesti vastupidine kogemus. Meeldivad, abivalmis inimesed, hea lihtne suhelda jne. Sisuliselt päästsid mängu. Eilset ilma arvestades oleks puhkebaasi poolt paatidele alternatiiviks pakutud kanuusid olnud võimatu suurel järvel kasutada. Tänu kalastusbaasile sai ka igasugune paadilogistika palju lihtsamaks.
* Kui genereerida igasugu ägedaid lahendusi siis tuleks neid ka katsetada eelnevalt. Hea näide oli ühe grupi esimene suurem etapi lõpp kus nad pidid Järvemaole ohverdama nipet-näpet ja lühikese loitsu lugema. Vastuseks tiigiks kõlav sulin-mulin ja kerge plahvatus jäi olemata just tehnilise lahenduse altvedamise tõttu mida oleks kergelt saanud tuvastada eelneva katsetusega. Õnneks sai olukorra olemasolevate vahenditega kuidagi hädapäraselt lahendatud. Sama lugu oli järvekollide kostüümilisadena kasutatud võrkudega mis tõsiselt segasid ujumist ja oleks kalipsode puudumisel üsna ohtlikud isegi olnud (tänu kalipsodele oli meil positiivne ujuvus). Hea oli et pime oli, muidu oleks meie hulpimine ja rabelemine ilmselt üsna koomilisena tundunud.
* Ajaplaneerimine. Arvestada tuleb igasugu tehniliste viperustega, ja planeering tuleb teha varuga. Õnneks, kuigi me jooksime ajast üle, sai vist mängutempo siiski enamvähem õige. Eks mängijad suudavad paremini kommenteerida. Vähemalt saime mängu sellisel ajal lõpetatud, et kõik mängijad jõudsid enamvähem mõistlikul ajal koju (justlõpetasinLarpi mõistlikul ajal) ma loodan. Allan ja Berit said vaesekesed nende viperuste ja segaduste tõttu üsna kaua mängu algust oodata. Vabandan nende ees. Oleksime pidanud midagi sellist ka ette nägema ja mingit lisategevust teile genereerima.
* Poolkogemata suutsime igasugused rekvisiidid jne nii planeerida, et meil polnud koristamiseks vaja palju teha, järvel enam käia ja saime samal õhtul ära minna. Saime peale märga ja väsitavat päeva oma voodisse magama.
Mängust endast läbi minu isikliku pilgu.
* Mängu esimene pool koosnes ühe grupi transportimisest aerupaadiga. Aerutada sai kõvasti, sai õpitud ka paadi libisemise järgi mängijate kaalu hindama jne. Samas, see oli põhjustatud jällegi jamadest puhkebaasiga mistõttu pidin ma oma digilaigus mängu päästmiseks pool-npc/pool-GM olema. Randiel, Mort ja teisied kes te seal grupis olite, te oleks pidanud tegelikult, nagu teisedki grupid, endale omad paadid saama ja ise ringi aerutama. Tagantjärgi vaadates sai samas teid sellega säästetud üsna rängast füüsilisest tööst (eriti Randieli).
* Vahepeal sai tegeletud igasugu admin asjadega, üritasin küll aru saada mis täpsemalt eri grupid teevad jne, aga see kujunes suht võimatuks. Isegi Inwele, kes koguaeg mängijate keskel muutus, oli see vist üsna ülejõu käiv. Aga, samas, tundus et vist läks ikkagi hästi.
* Viimase etapina sai mängitus siis järvekolli. Jamad võrkudega jms välja jätta siis pimedal järvel ujumine oli omaette elamus ikkagi, väga sünge. Eriti kui vaatevälja ilmusid kaldal ootavad kultistid ja kõrvu hakkas jõudma šamaanitrumm. Ja, oh! Mulle jääb väga pikaks ajaks meelde see pilt mida ma nägin oma maski silmaavade kui ma veest välja tulin. Mirju tegelane, üleni valges, juuksed tuules perfektselt õieti lehvimas, külaelanike poolt ettepoole lükatud, täiesti õige näoilme, täiesti õige pilk silmis, järvealuste ees seismas. Ilmselt kadreerisid ka maski silmaavad seda pilti hästi, sest kuidagimoodi tekkis tavalisest täiesti erinev sügavusteravus, ähmastus ümbritsev, ja jäi teravaks vaid ohverdatav neiu. Väga väga vinge. No midagi sellist mida võiks saavutada vaid kõva videotöötlusega muidu. Mul on kahju et mul pole piisavalt kunstnikusoont, et seda edasi anda, sest silmad mul fotoaparaadid pole. Mirju kõht tootis ka väga eheda haava ja järvealuste vastne oli ka enamvähem selline nagu me soovisime. Ma tegelikult ei oodanud et ma GM'ina kolli mängides sellise elamuse saan, aga see oli väga väga väga vinge. Toonitaks veelkordki üle kui mõtet oleks.
Kahjuks ei kuulnud ja ei näiud me väga hästi oma kostüümide tõttu ja ma tõesti ei saanud aru enne üsna lõppu, siis kui ma noa maha kinni viskasin, et meid rünnatakse, muidu oleks asi võibolla pisut teisiti lõppenud osade mängude tõttu. Mängijatele kel tekkis pisut selline "me niikuinii ei saa midagi teha, jälle surematud GM-kollid" tunne. Tegelikult oli ka seal teil võimalus, aga ilma täpsustamata, jäite selle kasutamisega hiljaks. Arkham Horrori keeles oli meil, järvealustel physical immunity, vähemalt seal kohas ja sellel ajal (terror level jne). Maagiline relv oli teil vähemalt teoreetiliselt siiski kättesaadav.
Need kes te jäite ellu (peaaegu kõik), palun jäädvustage endale mingil viisil (foto, kirjutage üles vms) oma kostüüm ja kaasas olnud vara. Kui me kunagi peaks tegema jätkumängu on teil võimalik samade tegelastega jätkata, ja enamvähem samast ajahetkest.
Suured tänud kõigile mängijatele, ja minu isiklikust vaatevinklist eriti Martenile kes oli meil suuresti mitteametliku abi-GM'i staatuses ning teistele NPC'dele (teid on liigpalju et kõiki üles lugeda) kellest kõigist oli suur abi mängu õnnestumisel.
Mis mulle meelde jäi headest rollisooritustest ja kostüümidest: Mirju ohverdatava neiuna, seda ma juba eelpool kirjutasin. Mängugruppide kostüümid olid pea eranditult ikka väga head, muljetavaldavalt heale tasemele oleme jõudnud siin Eesti Larpimaastikul. Irve laskmas Kaspari õhupüssi ja kurtmas tagasilöögi üle, väga lahe. "Purjus" Aweron, võtmas järgmist ja järgmist klõmakat, et eemale tõrjuda pealetungivat hullust. Kommunist-ateistlikud Nõukogude ajakirjanikud (ma kahjuks ei tea teie nimesid) kes viimase hetkeni keeldusid toimuvat uskumast ja üritasid leida loogilisi lahendusi. Šamaan ja tema sooritus rituaali ajal. Allani ja Beriti noorpaar. Kahjuks ma rohkem mängijaid väga jälgida ei jõudnudki, kuid üldpilt tundus väga hea.
Oeh, muljetage nüüd siis teie ka..