LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08
Postitatud: 18:48 22. Juul 2013
Kujutage ette planeet Maa'd. Sest see on meie endi maailm, kus mäng toimub - enamjaolt, vähemasti. Aga Maa on natuke teistmoodi ja maailm on natuke teistmoodi.
Inimesed mäletavad oma maailma kui umbes tuhande aasta vanust. Müüdid igasugu üleloomulikest olenditest on laialt levinud, aga need ongi vaid legendid, muinasjutud, müüdid jne jne. On vaid inimesed - või siis ka säärased, kes inimeste pähe loosi lähevad - vampiirid, näituseks. Või muudki - laske fantaasial lennata.
Maailm on linnu ja külasid täis ehitatud. Puit, kivi, tuulejõul liikuvad laevad, elektrit pole, tehnika on üpriski olematu. Käsitöö, kunst, bordellid, templid, religioonid.
Kaugele reisimine pole eriti lihtne, ega ka eriti levinud.
Meie mänguke algab igatahes ühest kummastavast mägisest piirkonnast, mis koondab mitut suuremat linna, hulgim külasid, ning muidugi templeid erinevatele jumalatele. Mägesid katab lumi, ent muidu on üpriski soe ja kuiv kliima - välja arvatud ajad, mil sajab nagu oavarrest.
Jumalad on olulised ja neid on palju. Mõned saavad omavahel paremini läbi, mõned mitte nii hästi. Aga oma olemasolu on nad igatahes ära tõestanud - üldiselt kipuvad jumalad vahel lausa ringi jalutama, ning oma kummardajatele nad üldiselt tasuvad nonde teenete eest. Ja vahel madistavad natuke omavahel, aga mitte eriti karmilt.
Viimasel ajal on tõusnud uus jumal - Molock. Tema templeid ehitavad tema järgijad, ja kes nad on, ei ole teada. Inimesed, jah, aga see on ka kõik, mida teatakse. Ja neil on hirmus vägi. Siinkohal ei tea keegi, kes too võimas ja hirmuäratav jumal on, milline ta välja näeb - aga tema sümbolid on veri ja tuli, värvid punane ja must. Molocki templeid tekib üle kogu maa, nii on kuulda. Räägitakse vereohvritest ja vastsündinute röövimisest, mõrvadest ja rünnakutest teiste jumalate teenrite vastu. Lihtrahvas on kabuhirmus, linnades loodetakse, et keegi teine tegeleb asjaga ja läänide valitsejad... kes loodab ohvriandidega uut vägevat jumalat lepitada, kes püüab tekkinud olukorda ignoreerida, lootes, et keegi teine sellega tegeleb, kes on asunud võitlusse...
Samal ajal liigub ringi prohveteid ja muidu hulle, kes räägivad ühe ja ainsa jumala tulekust, kes maa valejumalatest vabastab. Ühte kui teist räägitakse ka maailma lõpust ja uue maailma loomisest või vähemasti sinna pääsemisest.
Ühesõnaga, religioon mängib väga olulist rolli. Muus osas on elu nagu elu ikka. Ja kes vähegi saab ja suudab, valib raske töö asemel hunnikutes naudinguid.
Nii et - maailm nagu muiste, aga natuke väiksem, natuke tihedam, religioossem, kirevam, süngem, põnevam jne jne.
Ja ajalooga, mis ei ulatu eriti kaugele, sest keegi ei mäleta õieti.... või ei hooli...
Mis aga toimub tegelikult ja kas ka pealispinna all on kõik sama rahulik? Miks on maailm täidetud lugudest, mille tegelasi kusagil pole? Või on nad siiski kusagil? Kust tulevad jumalad?
Maa, kus me elame, on tundmata.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Faimbia lääni valitsejanna, Thia Kresaloph (või Faimbia Thia, nagu teda rohkem tuntakse) on kokku kutsunud oma pere helgemad pead ja vapramad mõõgad, ning külla kutsunud ka valitud seltskonna oma kõrvalläänist Krentest, mida valitseb noorisand Rust Vialodos, kes on abielusidemetega Thia ja eriti tema tütre Iana külge seotud.
Ühelt poolt on see kogunemine iga-aastane, et võimalikke probleeme arutada ja nendega karmilt toime tulla, rõõmude üle aga rõõmustada, teisalt aga on see alati võimalus oma sugulasi näha ning vana liitu uuendada. Seekord on lood aga karmimad – ehkki Thia ise on suutnud Faimbiast tolle uue ja kogu läänirahvas ning ka valitsejates enestes vastikust ja õõva tekitava Molochi templid eemal hoida, ei ole noorisand Rustil ja Krentel sama hästi läinud, kuna Krentel on ühine piir Galymnetesa'ga, ning Galymnetesa vana ja brutaalselt võimas isand Vimegart on just vastu Krente piiri lausa 2 Molochi templit ehitanud. Rahvaseas liiguvad kuulujutud lapseröövidest ja inimohvritest ning muust õudsest, mida nüüd punase ja musta ning Molochi nimega seostatakse. Ning kui seni on läänivalitsejad saanud veidraid usukuulutajaid eirata – nagu noid paljasjalgseid maailmalõpu ja ainujumal Jahve järele hüüdjaid, siis Molochi templid ja preestrid on ilmselgelt probleem, mis ei lähe ära, ja mida ei saa eirata ning mis on haigettegevalt reaalselt olemas.
Ja on muudki, lihtsamat, millest rääkida ja mille üle nõu pidada.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Millega tegu? Testmäng. LARP.
Millist mängu võib oodata? Palju olustikulist rollimängu, peoga intriigi ja peamurdmist. Sedakorda mõõgaga metsas ringi ei jookse. Mõõgaga toas ringi jooksmine pole aga kunagi välistatud. Väga palju saab mängule ka oma tegelase taustaga juurde anda.
Millist tegelast valida? Mõned tegelaskujud on natuke rohkem paigas (Thia, Rust, Iana jne), teiste puhul on rolli kirjutamisel päris vabad käed. Kui need sobituvad maailma, oma perre (antud juhul on valida kahe pere – Kresalophide ja Vialodoste vahel) ja nende puhul on loogiline, et nad on nõupidamisele kutsutud, siis väga rohkem nõudmisi ei sea. Erandjuhtumil, kui keegi tõesti väga-väga tahab mängida kedagi kolmandat, siis palun ka välja pakkuda see Väga Hea Põhjus, mille pärast teda sellele nõupidamisele kutsutud on. Ehk siis – mõelge ja kirjutage mulle oma idee, nägemus, rollisoov vms ja vaatame edasi.
Millal? 24 augustil, kogunemine 15.00 Raeplatsis, mängu algus orienteeruvalt 16.00
Kus? Peppersack, Tallinn, Viru tn. 2
Mängijate piirarv: Ümmargune kümme
Mängutasu: Tellime kohapealt grupimenüüga süüa vms, st ainult söögi-joogiraha. Seekord nõnna.
Mängijad:
Kadikas
Getter
Magnus
Ed
Madis
Meele
Oliver
Sermondo
Elaviel
Iti-Liis
Rhonwen
Inimesed mäletavad oma maailma kui umbes tuhande aasta vanust. Müüdid igasugu üleloomulikest olenditest on laialt levinud, aga need ongi vaid legendid, muinasjutud, müüdid jne jne. On vaid inimesed - või siis ka säärased, kes inimeste pähe loosi lähevad - vampiirid, näituseks. Või muudki - laske fantaasial lennata.
Maailm on linnu ja külasid täis ehitatud. Puit, kivi, tuulejõul liikuvad laevad, elektrit pole, tehnika on üpriski olematu. Käsitöö, kunst, bordellid, templid, religioonid.
Kaugele reisimine pole eriti lihtne, ega ka eriti levinud.
Meie mänguke algab igatahes ühest kummastavast mägisest piirkonnast, mis koondab mitut suuremat linna, hulgim külasid, ning muidugi templeid erinevatele jumalatele. Mägesid katab lumi, ent muidu on üpriski soe ja kuiv kliima - välja arvatud ajad, mil sajab nagu oavarrest.
Jumalad on olulised ja neid on palju. Mõned saavad omavahel paremini läbi, mõned mitte nii hästi. Aga oma olemasolu on nad igatahes ära tõestanud - üldiselt kipuvad jumalad vahel lausa ringi jalutama, ning oma kummardajatele nad üldiselt tasuvad nonde teenete eest. Ja vahel madistavad natuke omavahel, aga mitte eriti karmilt.
Viimasel ajal on tõusnud uus jumal - Molock. Tema templeid ehitavad tema järgijad, ja kes nad on, ei ole teada. Inimesed, jah, aga see on ka kõik, mida teatakse. Ja neil on hirmus vägi. Siinkohal ei tea keegi, kes too võimas ja hirmuäratav jumal on, milline ta välja näeb - aga tema sümbolid on veri ja tuli, värvid punane ja must. Molocki templeid tekib üle kogu maa, nii on kuulda. Räägitakse vereohvritest ja vastsündinute röövimisest, mõrvadest ja rünnakutest teiste jumalate teenrite vastu. Lihtrahvas on kabuhirmus, linnades loodetakse, et keegi teine tegeleb asjaga ja läänide valitsejad... kes loodab ohvriandidega uut vägevat jumalat lepitada, kes püüab tekkinud olukorda ignoreerida, lootes, et keegi teine sellega tegeleb, kes on asunud võitlusse...
Samal ajal liigub ringi prohveteid ja muidu hulle, kes räägivad ühe ja ainsa jumala tulekust, kes maa valejumalatest vabastab. Ühte kui teist räägitakse ka maailma lõpust ja uue maailma loomisest või vähemasti sinna pääsemisest.
Ühesõnaga, religioon mängib väga olulist rolli. Muus osas on elu nagu elu ikka. Ja kes vähegi saab ja suudab, valib raske töö asemel hunnikutes naudinguid.
Nii et - maailm nagu muiste, aga natuke väiksem, natuke tihedam, religioossem, kirevam, süngem, põnevam jne jne.
Ja ajalooga, mis ei ulatu eriti kaugele, sest keegi ei mäleta õieti.... või ei hooli...
Mis aga toimub tegelikult ja kas ka pealispinna all on kõik sama rahulik? Miks on maailm täidetud lugudest, mille tegelasi kusagil pole? Või on nad siiski kusagil? Kust tulevad jumalad?
Maa, kus me elame, on tundmata.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Faimbia lääni valitsejanna, Thia Kresaloph (või Faimbia Thia, nagu teda rohkem tuntakse) on kokku kutsunud oma pere helgemad pead ja vapramad mõõgad, ning külla kutsunud ka valitud seltskonna oma kõrvalläänist Krentest, mida valitseb noorisand Rust Vialodos, kes on abielusidemetega Thia ja eriti tema tütre Iana külge seotud.
Ühelt poolt on see kogunemine iga-aastane, et võimalikke probleeme arutada ja nendega karmilt toime tulla, rõõmude üle aga rõõmustada, teisalt aga on see alati võimalus oma sugulasi näha ning vana liitu uuendada. Seekord on lood aga karmimad – ehkki Thia ise on suutnud Faimbiast tolle uue ja kogu läänirahvas ning ka valitsejates enestes vastikust ja õõva tekitava Molochi templid eemal hoida, ei ole noorisand Rustil ja Krentel sama hästi läinud, kuna Krentel on ühine piir Galymnetesa'ga, ning Galymnetesa vana ja brutaalselt võimas isand Vimegart on just vastu Krente piiri lausa 2 Molochi templit ehitanud. Rahvaseas liiguvad kuulujutud lapseröövidest ja inimohvritest ning muust õudsest, mida nüüd punase ja musta ning Molochi nimega seostatakse. Ning kui seni on läänivalitsejad saanud veidraid usukuulutajaid eirata – nagu noid paljasjalgseid maailmalõpu ja ainujumal Jahve järele hüüdjaid, siis Molochi templid ja preestrid on ilmselgelt probleem, mis ei lähe ära, ja mida ei saa eirata ning mis on haigettegevalt reaalselt olemas.
Ja on muudki, lihtsamat, millest rääkida ja mille üle nõu pidada.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Millega tegu? Testmäng. LARP.
Millist mängu võib oodata? Palju olustikulist rollimängu, peoga intriigi ja peamurdmist. Sedakorda mõõgaga metsas ringi ei jookse. Mõõgaga toas ringi jooksmine pole aga kunagi välistatud. Väga palju saab mängule ka oma tegelase taustaga juurde anda.
Millist tegelast valida? Mõned tegelaskujud on natuke rohkem paigas (Thia, Rust, Iana jne), teiste puhul on rolli kirjutamisel päris vabad käed. Kui need sobituvad maailma, oma perre (antud juhul on valida kahe pere – Kresalophide ja Vialodoste vahel) ja nende puhul on loogiline, et nad on nõupidamisele kutsutud, siis väga rohkem nõudmisi ei sea. Erandjuhtumil, kui keegi tõesti väga-väga tahab mängida kedagi kolmandat, siis palun ka välja pakkuda see Väga Hea Põhjus, mille pärast teda sellele nõupidamisele kutsutud on. Ehk siis – mõelge ja kirjutage mulle oma idee, nägemus, rollisoov vms ja vaatame edasi.
Millal? 24 augustil, kogunemine 15.00 Raeplatsis, mängu algus orienteeruvalt 16.00
Kus? Peppersack, Tallinn, Viru tn. 2
Mängijate piirarv: Ümmargune kümme
Mängutasu: Tellime kohapealt grupimenüüga süüa vms, st ainult söögi-joogiraha. Seekord nõnna.
Mängijad:
Kadikas
Getter
Magnus
Ed
Madis
Meele
Oliver
Sermondo
Elaviel
Iti-Liis
Rhonwen