Postitas Die 12:47 18. Aug 2015
Aus reklaam ehk customer review:
Mina olin kõigil eelmise Ilmaplatsi maailmas toiminud LARPisarja “Aardejaht Mytona moodi” mängudel, mis toimusid aastatel 2011-2013. Sel ajal toimus kuus põhimängu, üks vahemäng ja üks põhiliiniga nõrgalt seotud spin-off mäng. See oli sari, millega ma larparina nii-öelda üles kasvasin, sest kõige esimene mäng oli minu jaoks ühtekokku kolmas; viimane aga juba kuskil 30. Sellegipoolest on mõni selle sarja mäng minu jaoks jätkuvalt üks elu parimaid.
Ilmaplatsi mängude stiil seab esmatähtsaks immersiooni s.t mängu sisse elamise, reaalsusvahetuse kogemuse. See tähendab, et erinevalt nn klassikalisest pseudokeskaegse fantaasia seiklusmängudest ei ole tegelastel elupunkte, tegelaspunkte ega oskuspunkte - on vigastused, reaalne kogemus ja oskused nagu pärisinimestel. Sa ei pea olema mänginud D&D’d ega omama LARPikogemust, et reeglisüsteemi mõista; ainus, mis sa vajad on rollimängusoov ja inimeseks olemise kogemus - viimane on meil mõistagi kõigil. Minu meelest on Ilmaplats üks algajasõbralikumaid mänge, korraldajad armastavad uute mängijate uut perspektiivi ja on üldse uute suhtes avatud.
Samuti üks parimaid asju Ilmaplatsi juures on see, et mängujuhid lähenevad su tegelase loole individuaalselt s.t sa ei pea olema turvises sõdalane või vägev loitsija, et sul huvitav oleks (kuigi sa võid olla ka just seda, kui sa tahad). Mina mängisin eelmises sarjas rikast linnapreilit, kelle parim oskus seiklejana oli rohusegamine, kuid kes ei osanud absoluutselt võidelda - ja mul oli küllaga tegevust ja võimalusi liikuda tegelase unistusele - saada oma linna valitsejaks - märksa lähemale. Ohutunne oli aga pidevalt reaalne, ühes mängus röövisid kohalikud talupojad mu ära ja tahtsid allikakollile ohverdada; ühes mängus peitsin ennast (ebaedukalt) pearahaküttide eest jne.
Mulle kohutavalt meeldis ka tolle sarja realistlik intriigiõhkkond, kus seiklejate punt töötas küll ühise eesmärgi nimel, ise aga samas üksteist täielikult usaldamata ja vaikselt teistest lahti saamiseks plaane pidades, luues salajasi liite ja rikkudes neid. Samas ei olnud sugugi tunnet, et kui ma ei ole selles kõiges just megakogenud ja ebaõnnestun - et siis nn kaotajaks jään, sest Ilmaplats ei ole võidu-kaotuse, vaid põneva loo ja erilise kogemuse mäng ja tegelase ebaõnnestumised tõid tihtilugu endaga kaasa hoopis uusi põnevaid olukordi.
Sarja lõppmäng oli minu jaoks siiani tugevaima immersiooniga mäng, kus ma sain läbi elada tegelase sügavaimaid hirme, samas aga kindel olles, et mängujuhid lähenevad asjale professionaalselt.
Muidugi, ütlen ausalt, et nagu kõigel, oli ka tollel sarjal oma puudusi - nt mängud hakkasid mõnikord väga hilja öösel ja magamistingimused olid mulle kui õrna unega inimesele alati mõneti keerulised. Samuti, mängija peab olema valmis viima end kurssi mängumaailma taustalooga ja tagasivaade ehk tegelase nn kroonika on antud formaadi jaoks (s.t individuaalse lähenemisega mäng) suhteliselt kohustuslik, kuigi kui kirjutamine üldse ei istu, on seda tehtud ka suulises vormis mängujuhtidega kokku saades. Minu jaoks polnud viimane muidugi probleem, kuid mõnel paistis pisut keerulisem. Väga tähtis on ka mängujuhtidega oma tegelase osas enam-vähem sarnase ettekujutuse saavutamine, vastasel korral võid saada neid asju, mis sind/su tegelast tegelikult ei huvita ja nii võib mäng igavaks minna. Aga üldiselt on kõik probleemid lahendatavad ja mängujuhid võtavad mängijate tagasisidet tõesti arvesse.
IIlmaplats on minu jaoks ka mängujuhina põhiline eeskuju, millises stiilis ma tahan ise oma mänge korraldada. Uuele sarjale regasin ennast juba eeleelkuulutuse peale.
Getter a.k.a Azurah
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)