Postitas QK 15:56 1. Aug 2005
Paluun! Juba liiga palju mänge on juba liiga suure Tolkieni mõjutustega. Fantaasaikirjanikke on teisigi ja raamatukogus on nad enamasti eraldi riiulis, küll sa leiad.
Michael Scott Rohan ja "Jääalasi" on üks mu lemmikuid. Tegelikult peaks see olema triloogia esimene raamat, aga teisi ma Tartust ei saanud, ei eesti- ega inglisekeelseid (Ülikooli raamatukogus pidi mingi soomekeelne olema, see ei pakkunud huvi)
Terry Pratchettil on raamatuid terve virn ja noh, üledramatiseerimise vastu on nad suurepärane rohi (ka meie mängu esimeste stooride põhiviga oli see et oli üledramatiseeritud. Nüüd on sellest lahti saadud vähemalt, loodan et ka sina saad)
Ja alati propageerin ka Lars-Erik Olssoni "Erik Inimesepoega". Hea raamat, piisavalt positiivne, kuigi mitte kogu aeg, ja suurepärane kokkuvõte skandinaavia mütoloogiast ja Vanemast Eddast.
Üldse ma arvan et mütoloogiakirjandusest on sulle vähemalt sama palju kasu kui fantaasiakirjandusest.
Kui sa tahad Heroese eeskujul teha siis on see kah variant muidugi. Mul oli üks teistsugune idee, ehk natuke originaalsem, aga samas mina seda kindlasti kusagil kasutada ei saa, äkki oled huvitatud.
Kuidas oleks sellega et sina oled mingi suvaline tüüp, kes saab kuidagi teada, et oleks vaja kindlustada mingi küla mingi rünnaku vastu. Või siis mingi muu põhjus, igal juhul on vaja küla üles ehitama hakata. Stoorit ma mõtlema ei hakka. Aga point on just selles et sa ei ole mitte mingi keiser ega jumal kes paneb lihtsalt hiireklikiga talupoja kasarmut ehitama ehitama ja ja kasarmu jalaväelasi treenima, vaid mängu RPG osa oleks just see et sina oled suvaline tüüp ja eesmärk oleks talle võimu kogumine, et keegi üldse sinu sõna kuulaks ja hakkaks midagi ehitama mis sa käsid.
Ütleme et alguses pead külasse elama saama. Ehitad maja. Selleks on vaja puid ja kive ja nii edasi. Siis teed näiteks puuraiujale mingi teene ja saad puud. Siis kaevandusest saad kive, kasvõi siis sama moodi. Või siis lähed sinna tööle ja teed ise endale kive. Või siis teed mingit muud tööd ja saad raha ja ostad. Siis hakkad rikkust koguma - karjakasvatamine või põlluharimine näiteks. Siis ostad auto, maja, naise ostad... ühesõnaga ajad suurema papi kokku ja asutad mõisa (see oleks loogilisem moodus peasante tööle panna). Mõisnikuna saad juba enda võimu alla talupoegi. Siis saad hakata juba natuke laiemalt valitsema ja käsutama, aga ikkagi tahaks näha seda kuidas iga hoone ehitamine oleks eraldi protsess, millega seoses oleks vaja midagi enne selle heaks teha. Või siis hakkad äri ajama mõisa asemel. Ja siis kusagilt alates võib asi ka sõjaliseks minna - siis kui juba piisavalt võimu oled kogunud. Aga et mängu üldine tegevus oleks pidev võimu ja raha kokkukraapimine, et saaks ehitada mida vaja. Mitte ehitamine ise nagu enamikes strateegiamängudes. Või läheb see kõik kuidagi sinu praeguse visiooniga mängust vastuollu?
tulge appi! palun!