Noh, eks kuskil Sid Meieri intervjuus mainis ta ka mokaotsast, mitu inimest uue Civilization 4-ga töötab (sygisel pidi välja tulema). Oli vähe kyll, vast ehk paarkymmend, kui mu mälu ei peta. Võtame rakendatud inimeste suhtarvu, korrutame tingkoefitsiendiga - no mitut entusiastlikku kooliõpilast võib asendada yks professionaal, kes on minimaalselt kymmekond aastat mängutööstuses töötanud ja tegeleb projektiga kaheksa tundi päevas? võtame selleks umbes kymme - ja leiame, et tulebki väga laias laastus ja pika puuga ainult umbes sada korda kesisem kui Civ4. Seda on Meieri tiim nyyd mitu aastat muidugi teinud kah.
Eks loeb muidugi idee. Originaalse põhimõttega mängud võivad saavutada hämmastava populaarsuse ka algelise tehnilise kylje korral. Kui kontseptuaalne uudsus on võrreldav Civ1, Nethacki, Tetrise vms-ga, miks mitte.
Ehkki nagu me teame, on kogu yrituse iva teha nii, nagu sada korda varem tehtud, lihtsalt yks järjekordne pseudokeskaegne kerge rpg-aroomiga ehitusmäng samasuguste jorru. Järeldused võib igayks ise teha, ei tahaks kellegi eufooriat rikkuda.