Postitas Aurin 19:26 5. Jaan 2010
Minumeelest on siin kogu jutt "sirgest joonest" või mitte lihtsalt mängu tüüpide küsimus. On lihtsaid, ettevalmistatud, "lineaarseid" mänge kus mingi quest on põhjalikult läbi mõeldud kindla lõppu ja algusega. Teine äärmus on täiesti "liivakasti maailm", kus mingi maailmajupike on enam-vähem läbi mõeldud ja mängiad peavad valima kuhu nad seiklusi otsima lähevad. Nende äärmuste vahele jäävad enamus mängud, kus on välja mõeldud nii maailm, kui midagi mis mängijatega juhtub, mis igapäeva elus täenäoliselt ei juhtu (röövlid röövivad just seda postitõlda mis oli toomas kangelase tellitud mõõka või just kangelase vennatütar röövitakse, et lohe neitsinälga kustutada). Sellised nööriotsad panevad mängijad joonele aga ei sunni end järgima lineaarselt vaid pigem loovalt.
Lõpuks on mängujuhi ja mängiate koostöös vaja töötada välja tüüp, mis mõlemale kõige paremini sobib.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War