Postitas ohpuu 23:47 31. Jaan 2005
see on veidi teemast mööda nyyd, aga yks asi, mida ma olen näinud liiga vähe tarvitatavat, on toores võlujõud (wild magic), täiesti (A)D&D-systeemis olemasolev asi, mis tuli Higginsi jutu peale meelde. (mõistagi kuulub see heade mängujuhtide teemasse pigem ja mõistagi olen ma võib-olla liiga vähe selliseid mängujuhte näinud, kes toorele võlujõule oma maailmades olulist osa annavad.)
ja tõesti, maagi väljamängimine mõnes vähem mehaanilises ja vähem formaalselt paikapandud mängusysteemis on tõesti keerulisem, tahab palju rohkem ettevalmistamist kui D&Ds ning head mängijat. hea mängija võiks mõnda nõiakunsti vallas pädevat tegelast mängides alati ja olenemata systeemist mõelda välja või rakendada mõne systeemi formaalsetest nõuetest sõltumatu ilmavaate ja mõtlemisviisi, mis kõike seda nõidumist toetab ja põhjustab. kena näide oli see, kuidas Tank rääkis alkeemiku D&D-võlurina välja mängimisest.
yks puhtalt D&D-põhine maagi rollimängulisust lisav võimalus oleks iga kord, kui midagi nõiutakse, kirjeldada põhjalikult vastava nõiduse juurde käivaid lausumisi (kui mitte just välja ytelda sõnu, sest need on arvatavasti mõnes keeles, mida lausujagi ei pruugi osata, siis vähemasti kirjeldada nende kõla mõne omadussõnaga, et kuidas need häälikuliselt kõlavad) ja liigutusi (tulekeral ja leegitsevatel kätel on ju need teada, millised need on, kui pole teada, siis võiks välja mõelda, et mida siis õieti tehakse). materiaalsed vahendid on raamatutes kirjeldatud, näiteks võluvahendi tuvastamise nõiduse juures joodi vähemalt 2e all ära klaas veini ja yks pärl. (kui võlur pärli ärajoomist kirjeldab, on teistel, näiteks nõidusest vähem teadvatel kappidel, võimalus imestada ja pikka nägu teha.)
ja loomulikult kuulub võluri tegevuse hulka katsetamine ja uute nõiduste väljamõtlemine. kui mängija teab raamatu järgi, misukesi loitse tal lootus järgmisel tasemel saada, siis võib ta koguda kogemuspunkte järgmisele tasemele jõudmiseks puhtalt sellega, et tegeleb nende valdkondade uurimise ja tundmaõppimisega, millealased teadmised talle järgmise taseme nõiakunstide harrastamiseks vältimatud on.