niipalju, kui mina sellest GFxist aru saand olen, siis põle seal mitte yhte ja suurt Maagijat, vaid palju erinevaid võlu-, nõidumis- ja muid kunste, mis käivad igasugu erinevate asjade pealt. ja mis eriti omavahel ei yhildu ega vastastikku esmapilgul kuigi arusaadavadki pole.
veidi on seda arusaamist või yhildamist proovitud (madala taseme tegelased, eri kultuuridest ja väga erinevatest traditsioonidest), aga see. ilmselt on iga omaduse põhjal võimalik mingeid kunste aretada. ja mine sa siis võta kinni, kas see on nyyd see kurikuulus Maagija või mitte (Valguse Vennaskond ilmselt läheb ja võtab kinni nii või naa, olgu, mis on, ja likvideerib ära, muidugi
).
võrdle näiteks 2e psioonikut 2e võluriga (uuemate versioonide psioonika on teatavasti lihtsalt sortsumaagia, mis töötab veidi teistmoodi). või lase nad kokku asju arutama. kui nad mõlemad jobud on, siis põle neil millestki rääkida ja nad ei saa millestki kuidagi aru. aga hea tahtmise korral on võimalik yritada võluril ise välja mõelda selliseid võlukunste, mis mõne psioonilise võime mõju yritaks imiteerida või kopeerida. aga ta peab puhtalt omaenda olemasolevate oskuste põhjal seda tegema ega saa õppida mõnda psioonilist kunsti ära, ilma et omandaks tervet psiooniku taset.
see tähendab, et praeguses Lemmitu mängus teab ainult mängujuht ise, milliseid võlumis- ja nõidumiskombeid tarvitatakse ja kuidas nad umbes töötada võiksid. yldiselt on iga maagiline võime
skill nagu iga teinegi (selle vahega, et igayks seda lambist ei saa), mis on ysna mõistlik lahendus, erineb D&D-värgist selle poolest, et ei hoia maagilisi ja mittemaagilisi oskusi rangelt lahus.
näiteks on minu tegelasele selles maailmas jäänud ysna hämaraks seppade ja torupillimängijate võimed ja oskused, et kuidas nad neid asju teevad, mida nad räägitakse oskavat ja mida nad siis yldse teevad (D&D mõttes nad lausa vist ei nõiu ehk
spelli ei tee? a mine sa tea, kuda sa ytled? mingeid erilisi sõnu nad ju teavad, äkki ikka nõiuvad siis kah), kuigi minu tegelane teab igasugu nõiakunstist mõnevõrra rohkem kui rahvas yldiselt ja on selle all ka mõnevõrra kannatanud.
et põhimõtteliselt on sinna alla võimalik teha lugematu arv erinevaid maagiasysteeme ja tegelikult oleks kõige parem, kui iga tegelane kujundaks omad oskused ise. mida see
spell siin tähendada võiks yldse? kunste, s.o nõia- või võlurispetsiifilisi oskusi? igasugu ebatavalisi oskusi?
yldiselt on Maagija pandud Wisdomi ja Personality alla, aga hakkasin mõtlema, et Constitutioni pealt võiks kah ju midagi saada teha (Regenn & Resistance on seal all), mille eest Valguse Vennaskond sinu skalpi tahtma hakkaks. aga see on ysna ähmane mõte veel.
võib-olla oleks perpektiivikas kahest põhiomadusest sõltuvate ebaharilike ja salapäraste oskuste komplekti tekitamine? Wisdomi alt mõni oskus, et muudes maailmades (unes või mingis unelaadses seisus) õige tee yles leida + Coni alt mingi vastupanuvõime, et unenäoolevused sinu mõtetesse elama ei tuleks ega jääks, et sa sealjuures palaviku kätte ära ei sureks või igaveseks meelemõistust ei kaotaks? samamoodi teiste tervendamise juures on alati oht, et väljaaetud haigus tuleb sulle endale kallale, mille vastu on tarvis kaitset.
seppade kunst võiks põhineda Coordinationi & Wisdomi põhiomadustest sõltuvate oskuste kombineerimisel. torupillimängijatel peab olema kõrge Personality ja seal mingeid oskusi. ja kui juba puust asjade vestmine on Coordination, miks siis mitte kirurgia ja kontide paikaväänamine?
laatsaretipäeviku pidamine on tõesti tyytu, mäletan seda teiste mängijate kogemusest ja olin ääretult õnnelik, et mul õnnestus seda vältida
yhtlasi tundub lahingu vältimine olevat kõige mõistlikum ellujäämisstrateegia selle systeemi juures (realistlik, kas pole?). peale selle on ka laatsaretipäeviku pidamine ysna realistlik
koos vigastatute põetamisega. ja moraal lihtne: hoidu sellest, et keegi sind haavaks, see on valus ja võib kauaks seda olla.
aga räägi Nekro d6-systeemist, palun.