3.5E jaoks võiks seda kohati minna mängumehaanika-sisestel põhjustel.
Kui mingi alignmenti teema ja selline rangem suhtumine isiksusesse on mängu üks eesmärke, siis oleks mõnes mõttes adekvaatsem ja täiuslikum teha karakteri jaoks big5 või MBTI isiksusetest. Noh, näiteks üks sarnasel otstarbel tehtud "character building workshop": http://writersvillage.com/character/index.htm See on aga lihtsalt natukene täiuslikum lahterdamine 9 asemel on 16 varianti, etc.
Algajate mängijate jaoks on ehk hea, kui on olemas mingi juhtnöör; Kesktasemel mängijad tahavad leida selles mingit sügavamat mõtet, täiendada või siis üldse loobuda kui just mängumaailma tehniline pool ei ole huviorbiidi keskmes. Loobumine on targem, kui arutelu, mida ma netist lugestin - see oli stiilis "mis on [populaarse jumala nimi] alignment" ja järgnes mitte kuskile viiv arutelu teemal, kas tegu on lawful evili või lawful goodiga.